Skip to main content
Antwoord

Update modem laat aangekondigd en na update werkte bijna niks meer

• October 17, 2025
  • 14 reacties
  • 301 keer bekeken

Beste KPN-mensen,

Eergisteren werd er een update van ons odem aangekondigd, zowel per mail als in een tekstbericht. Ik had dit gelukkig op tijd gezien, maar het lijkt me slim om zoiets nog eerder aan te kondigen, zodat er meer tijd is voor de eventuele maatregelen, die je moet treffen en de leeskans groter wordt.

Na de update netjes gedaan wat in de mail stond, modem opnieuw opgestart en de wifiversterkers opnieuw opgestart. Maar helaas, buiten de TV werkte zo ongeveer alles niet meer. Ik heb vervolgens alle verbonden apparaten individueel opnieuw moeten verbinden. Een zeer tijdrovende klus, want ieder apparaat vraagt weer een andere aanpak en voor de airco is dat nog steeds niet gelukt...

Ik meld dit, omdat ik me zorgen maak voor oudere mensen, mensen die op vakantie zijn, mensen die afhankelijk zijn van bijvoorbeeld een noodknop, mensen met een huisalarminstallatie, etc. etc.  

Die zijn mooi de klos bij zo’n abrupte update.

Positief zijn de toevoegingen op de app en het extra netwerk, dus dat is een pluspunt, dat ook genoemd mag worden.

Wellicht dat deze ervaring jullie gaat helpen nog betere dienstverlening te bieden.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Thieu Kikken en welkom bij de KPN Community. Dank voor het melden! We krijgen inderdaad meer meldingen dat de update niet bij iedereen direct soepel gaat, dus alle feedback hierover is welkom en nemen we mee naar de ontwikkelaars. 

Positief zijn de toevoegingen op de app en het extra netwerk, dus dat is een pluspunt, dat ook genoemd mag worden.

Ook dit is erg fijn om te weten! Mooi dat het bevalt. 🙂

@Banne Jij ook bedankt voor het delen van je ervaringen en de tips/oplossingen. Hopelijk hebben toekomstige meelezers hier ook baat bij, dus voor de handigheid: 

Ik heb nu ook de firewall van 'middel’ naar 'standaard’ gezet in de V10.

Is dit het proberen waard als je problemen hebt met de verbinding na de update. 

Mocht je hierna nog problemen hebben en ook SuperWifi punten gebruiken, dan gebruik ik even het antwoord van Erik in de Product Update:

Herstarten van de SuperWifi in kwestie, of je hele thuisnetwerk met de knop in het modem (Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk), is de snelste manier om dit weer te verhelpen. Maar daarbij zien we dan inderdaad dat het probleem ook weer kan terugkomen. 

De hele uitgebreide resetprocedure die ik eerder plaatste is iets waarvan we zien dat het voor langere tijd een oplossing kan zijn. 

Dat laatste heeft even flink wat voeten in de aarde, maar hopelijk blijft alles daarna soepel draaien. 
@Dekantjes Zou jij deze stappen ook willen doorlopen? Wellicht is dit, met alle monteurs die je hebt gehad, al gebeurd, maar voor de zekerheid controleer ik dit nog. 

14 reacties

• Deelnemer
  • October 17, 2025

Ik lees mee.

Hier ook problemen. Ik was dus op vakantie (regio zuid had herfstvakantie).

Gast wifi werkt hier prima maar het hoofdnetwerk verbreekt de verbinding na een paar minuten van m'n laptop.

Mijn grote nadeel hierin is dat de verbinding met m'n NAS, waar dus álles op staat zo niet te benaderen is.

• Deelnemer
  • October 17, 2025

Na wat klooien is me denk ik gelukt. Ik heb een laptop met data kabel ingang aangesloten op 1 van de poorten op de V10 en toen hierop ingelogd. Daar heb ik de schuifknop wifinetwerk omgezet, zie foto, toen kreeg ik de optie om de superwifi's aan te laten staan en de wifi op de V10 uit te schakelen. Nu na een half uur werkt alles nog steeds op het hoofdnetwerk. Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Hier al ruim 6 weken deze problemen na update, idd uitzetten wifi leek even te werken maar problemen kwamen toch weer terug, zijn inmiddels 3.monteirs bezoeken verder en de experts zijn er naar aan het kijken, maar zie het helaas somber in...

• Deelnemer
  • October 18, 2025

Was bij mij ook van korte duur merk ik nu.

• Deelnemer
  • October 18, 2025

Het typische is, alle apparaten op het gastnetwerk hebben internet maar dat staat in de V10 uit ???

Let even niet op de benaming “experiawifi...” dit gebruikte ik 10 jaar geleden al met de voorganger van nu de superwifi, daar heb ik er nu 2 van staan.

In het menu van de V10 wordt niet, zoals voorheen, weergegeven dat er apparaten met de superwifi's verbonden zijn. 1 (draadloze) superwifi schijnt ook geen verbinding meer te hebben, maar alles werkt nog ??? 

• Deelnemer
  • October 18, 2025

Was bij mij ook van korte duur merk ik nu.

Tot nu toe ononderbroken verbinding met internet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 19, 2025

Hi ​@Thieu Kikken en welkom bij de KPN Community. Dank voor het melden! We krijgen inderdaad meer meldingen dat de update niet bij iedereen direct soepel gaat, dus alle feedback hierover is welkom en nemen we mee naar de ontwikkelaars. 

Ook dit is erg fijn om te weten! Mooi dat het bevalt. 🙂

@Banne Jij ook bedankt voor het delen van je ervaringen en de tips/oplossingen. Hopelijk hebben toekomstige meelezers hier ook baat bij, dus voor de handigheid: 

Is dit het proberen waard als je problemen hebt met de verbinding na de update. 

Mocht je hierna nog problemen hebben en ook SuperWifi punten gebruiken, dan gebruik ik even het antwoord van Erik in de Product Update:

Herstarten van de SuperWifi in kwestie, of je hele thuisnetwerk met de knop in het modem (Systeem > Instellingen > Herstart thuisnetwerk), is de snelste manier om dit weer te verhelpen. Maar daarbij zien we dan inderdaad dat het probleem ook weer kan terugkomen. 

De hele uitgebreide resetprocedure die ik eerder plaatste is iets waarvan we zien dat het voor langere tijd een oplossing kan zijn. 

Dat laatste heeft even flink wat voeten in de aarde, maar hopelijk blijft alles daarna soepel draaien. 
@Dekantjes Zou jij deze stappen ook willen doorlopen? Wellicht is dit, met alle monteurs die je hebt gehad, al gebeurd, maar voor de zekerheid controleer ik dit nog. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

helaas na 2 maanden van kastje naar de muur gestuurd te zijn nu moeten opzeggen, de hulp van KPN werd in eens ook veel slechter, niet terug gebeld worden mensen die kortaf zijn en niet luisteren… erg jammer.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 29, 2025

Gisteren terwijl ik de hele dag weg ben, heb ik een mail gekregen over deze update.  Nu de ochtend erna meteen problemen met instellingen, waardoor ik zo niet kan werken vanuit huis en tijd moet besteden aan m'n modem en verbonden apparaten.

Wat een waardeloze communicatie en planning is dit.  Wederom erg teleurgesteld in KPN.

• October 29, 2025

Och, ik heb de aankondiging bijna 2 weken geleden gehad, maar verder is er nog niets gebeurd. En een half jaar geleden ook al een loze aankondiging gehad. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer om te lezen ​@Dekantjes. 😕 De stappen die ik je gaf hebben dus ook niet geholpen? 

Aan jou dezelfde vraag ​@HJHIEM. Helpen bij jou de tips uit mijn eerdere bericht? Allesbehalve handig dat je nu niet thuis kunt werken dus ik hoop dat het zo opgelost is. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 1, 2025

Het is me denk ik wel gelukt om alles weer werkend te krijgen. Alleen heeft het wel mn werkplanning om zeep geholpen. 
ik heb niet alle instellingen kunnen overnemen dus mogelijk moet ik nog port forwards e.d. opnieuw aanmaken.

Overigens ligt vast internet e.d. er hier nu ruim 1,5 dag uit zonder enige informatie. Oplos moment wordt telkens met 12 uur verschoven

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het gelukt is, minder fijn dat er nu een storing lijkt te zijn. 😕 Wat een pech weer.

We proberen de eindtijd altijd zo goed mogelijk te voorspellen, maar soms is het lastiger op te lossen dan verwacht (monteur die niet in een wijkkast kan, graafwerkzaamheden nodig etc.). Dan kan de tijd steeds opschuiven. 
Mocht je geen diensten hebben nu nog en een mobiel abonnement bij ons, neem dan contact met ons op via 0800-0402 (voor storingen 24/7 bereikbaar). Je kunt dan namelijk gratis 100 GB op je mobiele KPN abonnement krijgen. 

Zo kun je de tijd zonder diensten even overbruggen hopelijk. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 2, 2025

Ik krijg in dit geval, er komt geen enkele informatie, het idee dat het voor maandag of later staat ingepland. Morgen zitten we in de straat vier dagen zonder internet en diensten het wordt continue zonder bericht 12 uur opgeschoven. Ik werk vanuit huis en heb geen idee of ik komende week enigszins kan werken.

Ik ga zo maar bellen denk ik…