Skip to main content

Ik heb op mijn V10 modem de nieuwe KPN software gekregen. Ik wil alleen de 5GHz band gebruiken en de 2.4 GHz uitschakelen. Dat kon eenvoudig in de oude software, maar hoe kan dan in de nieuwe software?

Bij “extra wifi netwerk” kan dat wel, maar als ik het goed zie kun je niet het standaard Wifi signaal uitschakelen en alleen “extra wifi netwerk” gebruiken. En de standaard Wifi zend nu dus op beide banden uit. Mis ik iets? 

Nee, je mist niets. Het werkt precies zoals je beschrijft. 

Jij wilt alleen 5 Ghz en de rest allemaal uit. Dat kan dus niet.

Beste ​@Miel27 wat jij wil kan met de nieuwe software niet meer zoals ​@Marlon92 ook reeds schrijft.

Je kunt wel via de extra wifi alleen de 5.0-band activeren met een speciale wifinaam (SSID) en wachtwoord, daar moet jouw apparaat dan eenvoudig mee kunnen verbinden.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:

Succes.

Bedankt voor de duidelijke antwoorden. Maar dan is dit m.i. geen verbetering. Ik heb apparaten die blijkbaar eerder voor 2.4 Ghz gaan dan voor 5, want de downloadsnelheid - die tot gisteren nog consequent 2 of 3 Mbs onder mijn maximale 200Mbs zat, komt nu niet meer boven de 160, wat ik ook probeer. Ik sta bovenop het modem.

Ik heb nu een extra netwerk alleen op 5GHz aangezet en daarmee verbonden. De snelheid is daarmee weer 197 of 198.  Dus opgelost, maar wel met onnodige ethervervuiling lijkt me. Misschien kan dit feature toch weer terugkomen in de nieuwe software?

Misschien kan dit feature toch weer terugkomen in de nieuwe software?

Beste ​@Miel27 , je hebt nu de nieuwste software, dus wat jij wilt gaat niet meer veranderen.

Reageer