Skip to main content
Antwoord

Blokkeert KPN Netflix kijken met eigen account? App zegt dat de TV geen deel uitmaakt van het huishouden

• November 3, 2025
  • 24 reacties
  • 190 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na enige tijd afwezig te zijn geweest krijg ik de volgende melding op de Netflix app van mijn beide tv’s: “Je tv maakt geen deel uit van het huishouden van dit account. Ben je (accountnaam) niet? Maak een account...” . Ik krijg daaronder twee opties “een account maken” en “dit is mijn account”. Die optie “dit is mijn account” reageert helemaal niet, ook na het opnieuw aanmelden van de tv bij mijn Netflix account. PS Ik wil geen Netflix via KPN, want ik gebruik mijn account ook in onze vakantiewoning waar ik een andere internetprovider heb. Ik wil ook niet streamen (zoals een help item suggereert), want ik heb geen google chromecast op elke tv.  

Beste antwoord door MartinN1209

Ha, er is iets veranderd in het KPN inlogmenu:

Op de ene tv (die al lid was van het huishouden) stond nu onderin het scherm een knop “huishouden bijwerken”. Vervolgens wordt een mail gestuurd naar mijn account met verzoek om te bevestigen. Daarna werkt Netflix naar behoren.

Bij de andere tv, die nog niet in de lijst met Netflixapparaten stond, moest ik de tv aanmelden door mijn inloggegevens in te vullen mbv de afstandsbediening**. Vervolgens kom ik nu wel door de inlogprocedure heen en wordt zoals hierboven vermeld een mail gestuurd met verzoek om te bevestigen. Daarna werkte Netflix ook op deze tv correct.

Hiermee lijkt het probleem opgelost en hopelijk langer dan voor 24 uur.

** PS Het aanmelden via de QR code met de telefoon werkte niet: die startte alleen de Netflix app op de telefoon, zonder optie om de gevraagde code op het scherm in te vullen.

24 reacties

• November 3, 2025

Nee, KPN blokkeer niets. Maar Netflix wel. Jij gebruikt Netflix op 2 verschillende adressen. Dat vinden ze bij Netflix tegenwoordig niet zo goed meer. Daarin zijn tegenwoordig maar heel beperkte mogelijkheden. Op vakantie is het de bedoeling dat je streamt via Chromecast. Als jij ook in je vakantiehuis via de app op de smarttv wilt kijken, dan komt het er eigenlijk op neer dat je 2 accounts moet hebben en dus ook dubbel moet betalen denk ik. Kijk op de site van Netflix voor meer informatie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Bedankt voor de reactie. Echter, ook op mijn vakantieadres krijg ik steeds de melding dat de apparaten niet bij mijn huishouden horen maar dan kan ik het apparaat slechts voor een beperkte termijn toevoegen. Maar goed, ik probeer ook de helpdesk van Netflix te bereiken, maar vooralsnog weinig succes. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Het is inderdaad een Netflix probleem. Uiteindelijk Netflix helpmedewerker via chat te pakken gekregen. Die vroeg om op de TV’s uit te loggen, maar dat kan niet in de KPN app. Ze heeft alle apparaten verwijderd (had ik zelf ook gedaan, maar zonder resultaat) en gevraagd de tv minimaal 2 minuten uit te zetten. Daarna kreeg ik bij starten van de Netflix app een inlog scherm in plaats van de vraag om te bevestigen dat dit mijn account is. Nu lukte het wel om Netflix op de tv’s aan de praat te krijgen. Ze stuurde een aantal artikelen over het gebruik van Netflix op verschillende locaties en hoe een huishouden automatisch wordt gevormd op basis van het lokale netwerk. Dit geeft een medeoorzaak van het probleem: ik gebruik eigenlijk standaard op alle mobiele apparaten vpn verbindingen. Normaliter laat Netflix dat zonder problemen toe, maar het gooit het vormen van een huishouden dus wel in de war. 

https://help.netflix.com/support/124925?g=a0ba412e-844b-4ade-b003-39068f189b77&lkid=URL_SUPPORT_ARTICLE&lnktrk=EVO

https://help.netflix.com/support/123277?g=afc1db6b-0136-49e2-b77f-e5295688e2f0&lkid=URL_SUPPORT_ARTICLE&lnktrk=EVO

https://help.netflix.com/support/24853?g=f466d8d9-2807-4b56-8df8-2b93c7cdb5ff&lkid=URL_SUPPORT_ARTICLE&lnktrk=EVO

• November 4, 2025

Het is inderdaad een Netflix probleem. Uiteindelijk Netflix helpmedewerker via chat te pakken gekregen. Die vroeg om op de TV’s uit te loggen, maar dat kan niet in de KPN app.

Wat heb je met de KPN app te maken? Helemaal niets. Voor Netflix gebruik je de app van Netflix. Niet van KPN. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 5, 2025

Goedemorgen ​@MartinN1209 en bedankt voor jouw bericht :)

Mooi om te lezen dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met de Helpdesk van Netflix en dat het inmiddels helder is waar het in jouw geval fout ging. En heel erg mooi dat je dit hier ook nog met ons hebt willen delen, voor mensen met een soortgelijk probleem kan dit natuurlijk cruciale informatie zijn! Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

ik gebruik eigenlijk standaard op alle mobiele apparaten vpn verbindingen.

Zeker thuis, via wifi, is dit niet nodig. En ook niet aan te bevelen. De KPN TV app werkt dan ook niet bijvoorbeeld.

Het geeft ook niet extra privacy. In mijn ogen zelfs minder, want 'nu’ loopt het via die VPN dienst….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Ik kan op grofweg drie manieren Netflix op mijn tv kijken:

1. Streamen vanaf mijn telefoon (direct naar tv of via Chromecast of Miracast dongle): dat is de iOS (of Android) app. Overigens neemt de Chromecast de verbinding van de telefoon over, dus wordt die als nieuw apparaat door Netflix beschouwd.
  2. De app van de smart TV gebruiken (Samsung, Sony, etc) die met kabel of wifi verbonden is met het lokale netwerk. Ik moest in Frankrijk indertijd mijn frqnse TV opnieuw als NLtv instellen om Netflix te gebruiken, maar dat was ca 10 jaar geleden, dus niet zeker of dit nog nodig is. 
  3. De knop van de KPN afstandbediening gebruiken, kanaal 200, of via het KPN menu.

Met KPN app bedoel ik dus de laatste.

En ik kan me voorstellen dat Netflix/KPN, (en Netflix/Orange in Frankrijk) er belang bij hebben het Netflix abonnement via de lokale provider te laten lopen. Dat betekent dat ik twee abonnementen nodig heb.

En Netflix wil voorkomen dat abonnees in twee (of 5 of 100) verschillende huizen hetzelfde abonnement gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Goedemorgen ​@MartinN1209 en bedankt voor jouw bericht :)

Mooi om te lezen dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met de Helpdesk van Netflix en dat het inmiddels helder is waar het in jouw geval fout ging. En heel erg mooi dat je dit hier ook nog met ons hebt willen delen, voor mensen met een soortgelijk probleem kan dit natuurlijk cruciale informatie zijn! Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten!

Het probleem is inmiddels weer opnieuw opgedoken, balen.

“Dit is mijn account” reageert niet op beide tv’s.

Ik kan wel streamen via Chromecast vanaf mijn telefoon en die van mijn vrouw, niet ideaal dus.

Kijken op beide laptops werkt ook. 

Dus de vraag blijft: waarom werkt het niet via het KPN menu?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Nogmaals geprobeerd:

1. In de lijst van mijn apparaten van mijn Netflix account staan beide KPN settop boxen als ingelogd. Beide uitgelogd.
  2. Settop box tien seconden spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart.
  3. Netflix vraagt om in te loggen met QR code of met afstandsbediening
  4. Beide manieren geprobeerd, en dezelfde foutmelding: “je tv maakt geen deel uit van het Netflix huishouden”, Ben je (***) bevestig met knop “dit is mijn account”, De knop reageert niet. De settop box verschijnt wel in de lijst van mijn apparaten in het Netflix account.

Waarom kan ik wel via telefoon en laptop kijken, maar niet via KPN settop box?

PS voor de zekerheid nog eens herhaald met twee minuten wachttijd voor het geval er ook iets aan de Netflixkant gereset moet worden, maar zelfde resultaat.

• November 5, 2025

VPN gebruik je niet meer?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

VPN gebruik je niet meer?

Nee, uiteraard niet. Netflix ziet de settop box ook en voegt die in de lijst van mijn apparaten toe.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Waarom kan ik wel via telefoon en laptop kijken, maar niet via KPN settop box?

Heb je geen geschikte smart-tv met de app?

Overigens wat de vraag (titel) betreft. Ik heb Netflix buiten kpn om en dat werkt via de KPN TV+ settopbox.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

@PeterG:

Bedankt voor de suggestie.

Ik heb idd een Netflix abo buiten KPN om en dat werkte in NL tot wij in het voorjaar naar ons vakantiehuis afreisden. Daarna een half jaar in FR gebruikt, en nu bij terugkomst in NL (na verwijdering van alle franse apparaten)  werkt het prima op laptop en telefoon, maar dus niet op de settopbox omdat het menu blijft hangen op het moment dat ik bevestig dat ik mijn Netflix account wil gebruiken. Op dat moment verschijnt de settopbox wel in de Netflix lijst met gebruikte apparaten, maar de settopbox verbindt niet met Netflix. Het lijkt me daarom toch zeer waarschijnlijk een KPN probleem.

PS Ja, één van mijn tv’s heeft ook een eigen Netflix app, maar de ander niet. En de settopbox moet gewoon werken zoals hij daarvoor ook heeft gedaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

En in de tv met die app werkt het wel?

Een half jaar…. Netflix vereist minimaal 1 x per maand gebruik in het eigen wifi om een werkend te houden. We hebben al topics gehad waarbij het in het buitenland na inderdaad die maand niet meer werkt(e).

Heb je de kpn box al een herstart gegeven? 

via tandwiel - ok - onderaan het menu of

5 seconden de knop rechtsboven op de afstandsbediening ingedrukt houden en in de pop up voor “opnieuw opstarten” kiezen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

App op de tv werkt niet (alleen logo), maar ook al 10 jaar niet meer gebruikt, dus waarschijnlijk obsolete.

KPN box al verscheidene malen opnieuw opgestart zie mijn posts hierboven), maar op een minder subtiele manier: gewoon de stekker eruit en minstens 10 tellen (ook een keer 2 minuten) gewacht en dan de stekker er weer in.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Op de ene tv (die al lid was van het huishouden) stond nu onderin het scherm een knop “huishouden bijwerken”. Vervolgens wordt een mail gestuurd naar mijn account met verzoek om te bevestigen. Daarna werkt Netflix naar behoren.

Bij de andere tv, die nog niet in de lijst met Netflixapparaten stond, moest ik de tv aanmelden door mijn inloggegevens in te vullen mbv de afstandsbediening**. Vervolgens kom ik nu wel door de inlogprocedure heen en wordt zoals hierboven vermeld een mail gestuurd met verzoek om te bevestigen. Daarna werkte Netflix ook op deze tv correct.

** PS Het aanmelden via de QR code met de telefoon werkte niet: die startte alleen de Netflix app op de telefoon, zonder optie om de gevraagde code op het scherm in te vullen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

ik gebruik eigenlijk standaard op alle mobiele apparaten vpn verbindingen.

Zeker thuis, via wifi, is dit niet nodig. En ook niet aan te bevelen. De KPN TV app werkt dan ook niet bijvoorbeeld.

Het geeft ook niet extra privacy. In mijn ogen zelfs minder, want 'nu’ loopt het via die VPN dienst….

Off-topic, maar toch een reactie op deze opmerking, AI gegenereerd met Le Chat van Mistral:

1. Extra Beveiligingslaag

Een VPN versleutelt al je internetverkeer, waardoor het moeilijker wordt voor derden (zoals hackers of zelfs je internetprovider) om je gegevens te onderscheppen. Dit is vooral handig als je gevoelige informatie verwerkt, zoals bankgegevens of persoonlijke documenten.

2. Bescherming tegen lokale bedreigingen

Zelfs op een privé-netwerk kunnen apparaten geïnfecteerd raken met malware of kunnen er kwetsbaarheden zijn in de router of andere apparaten. Een VPN helpt om je verkeer te beschermen tegen mogelijke "man-in-the-middle"-aanvallen binnen je eigen netwerk.

3. Privacy tegen je internetprovider

Zonder VPN kan je internetprovider (ISP) je online activiteiten volgen, loggen en zelfs verkopen aan derden (MartinN1209: KPN is hier al voor teruggefloten). Een VPN verbergt je activiteiten voor je ISP, waardoor je meer privacy hebt.

4. Toegang tot geo-geblokkeerde content

Met een VPN kun je je IP-adres veranderen en zo toegang krijgen tot content die normaal gesproken geblokkeerd is in je regio. Dit is handig als je bijvoorbeeld content wilt streamen die alleen beschikbaar is in andere landen.

5. Veiligheid op openbare apparaten

Als je ooit verbinding maakt met je privé-netwerk via openbare apparaten (bijvoorbeeld een laptop die ook op openbare wifi-netwerken wordt gebruikt), zorgt een VPN ervoor dat je verkeer altijd versleuteld blijft, zelfs als je per ongeluk verbinding maakt met een onveilig netwerk.

6. Voorkomen van tracking door websites

Veel websites en advertentienetwerken volgen je online gedrag. Een VPN kan helpen om je digitale voetafdruk te verkleinen, waardoor het moeilijker wordt om je te volgen.

7. Beter beheer van slimme apparaten

Als je slimme apparaten (IoT) hebt, zoals camera’s of thermostaten, kan een VPN helpen om de communicatie tussen deze apparaten en de buitenwereld te beveiligen, zodat ze niet gemakkelijk kunnen worden gehackt.

8. Voorkomen van DNS-lekken

Sommige privé-netwerken hebben kwetsbare DNS-instellingen, waardoor je online activiteiten alsnog zichtbaar kunnen zijn. Een goede VPN voorkomt DNS-lekken en zorgt ervoor dat al je verkeer via de beveiligde VPN-tunnel loopt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Ja, maar VPN is nou net niét handig en bedoeld voor streamingdiensten. Die werken juist op basis van (je) IP. 

Voor privacy gevoelige communicatie is VPN een extra. Maar er is al heel veel beveiliging ook.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 10, 2025

Hoi ​@MartinN1209 :)

Op de ene tv (die al lid was van het huishouden) stond nu onderin het scherm een knop “huishouden bijwerken”.

Dat is natuurlijk heel erg positief al had ik hier ook graag zelf een verklaring voor gehad dat deze tv ineens de melding 'huishouden bijwerken' weergeeft. Neemt niet weg dat ik blij ben dat alles inmiddels weer werkt zoals je dat mag verwachten. En ook dat je hier nog even hebt laten weten dat je het probleem inmiddels zelf al hebt weten op te lossen. 

En werkt alles nu nog steeds?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Op de ene tv (die al lid was van het huishouden) stond nu onderin het scherm een knop “huishouden bijwerken”.

Gaan dan de extra kosten via Netflix (net zoals Prime Video dat doet)?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Ja, ​@joop2011 .

TS geeft, al in het startbericht, aan Netflix direct af te nemen. Zonder tussenkomst van kpn.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Ja, ​@joop2011 .

TS geeft, al in het startbericht, aan Netflix direct af te nemen. Zonder tussenkomst van kpn.

Ik had inderdaad helemaal moeten terug scrollen.😉

Maar dan is de melding logisch. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Hoi ​@MartinN1209 :)

Dat is natuurlijk heel erg positief al had ik hier ook graag zelf een verklaring voor gehad dat deze tv ineens de melding 'huishouden bijwerken' weergeeft. Neemt niet weg dat ik blij ben dat alles inmiddels weer werkt zoals je dat mag verwachten. En ook dat je hier nog even hebt laten weten dat je het probleem inmiddels zelf al hebt weten op te lossen. 

En werkt alles nu nog steeds?

Alles werkt nog steeds naar behoren :-)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

Goed om te lezen ​@MartinN1209 en hopelijk blijft het nu ook gewoon op deze manier werken 🙏🏻 Stiekem ga ik daar ook wel een klein beetje vanuit maar mocht je toch weer tegen problemen aanlopen, laat het hier dan vooral weer weten!