Skip to main content
Vraag

OpenVPN werkt, maar ik heb geen toegang tot mijn 192.168.3.x netwerk via mijn Experia Box V10

• May 23, 2026
  • 27 reacties
  • 147 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

De computers maken verbinding met de NAS, maar de NAS lijkt de weg niet terug te vinden naar de computer. De NAS verteld het IP nummer van de tunnel aan de client, maar verdere data verstuurd die niet als ik het goed kan verworden zo. Maar tot nog toe probeer ik duidelijk te maken wat ik heb en wat ik wil, in de hoop een oplossing te krijgen, Maar ik heb ook nog niets veranderd sins mijn eerste bericht. Dus ik denk dat mijn situatie en mijn probleem duidelijk moet zijn nu.

Als ik vanaf mijn client een ping naar 192.168.2.x doe. krijg ik 100% lost. Ik wil dinsdag kijken wat er gebeurt als ik 10.8.0.1 ping. Want ik ben nu thuis en dinsdag weer in de loods. 

Maar als ik het voor elkaar kan krijgen dat ik via een hotspot een goede verbinding krijgen, dan zal het ook vanuit de loods wel werken denk ik.

rvk01
Slimmerik
  • May 24, 2026

Als ik vanaf mijn client een ping naar 192.168.2.x doe. krijg ik 100% lost.

Wat logisch is. Jouw cliënt in de loods heeft helemaal niets te zoeken op het netwerk van 192.168.2.x. tenzij je op OpenVPN en route daarvoor ingesteld hebt.

Ik wil dinsdag kijken wat er gebeurt als ik 10.8.0.1 ping. Want ik ben nu thuis en dinsdag weer in de loods. 

Ik neem aan dat OpenVPN zo ingesteld is dat de QNAP zelf virtueel 10.8.0.1 is en de clients 10.8.0.x krijgen. Dan zou je de services van de NAS gewoon op 10.8.0.1 moeten kunnen bereiken.