Skip to main content

Sinds de KPN software update van 29-8 aan het modem Box 12 zie ik geen opbrengst meer in de app van mijn zonnepanelen Solar Edge. Ik heb op advies van Solar Egde de zonnepanelen uit bedrijf genomen en opnieuw opgestart, maar de opbrengst is nog steeds niet zichtbaar. De Box 12 is compleet gereset e.d. na de software update. Alle wifi verbinden werkte daarna weer. 
De zonnepanelen zijn via een internet kabel verbonden aan een routertje en deze zit weer verbonden aan het modem Box 12. Op welke manier kan ik nu er voor zorgen dat ik de opbrengst van de zonnepanelen in de app zie?

Wat voor een routertje is dat (merk en type) waar die panelen op aangesloten zijn?


Probeer het eens zonder de extra router.


Probeer het eens zonder de extra router.

Het is maar de vraag of Erik echt een router bedoelt. Sommige mensen noemen hun tv ontvanger ook een router. Dus daarom eerst merk en type.


Hier soortgelijke problemen gehad met mijn Solax Wifi Dongel, telkens na een update totaal geen verbinding meer tussen Experiabox V10 en dongel van de omvormer. Na veel zoeken was bij mij het probleem dat de Dongel alleen WPA versleuteling ondersteunt en geen WPA2, telkens na een update gaat de Experiabox terug naar WPA

Heb toen een Fritzbox gekocht en daar een apart wifi netwerkje gemaakt voor de zonnepanelen en sindsdien geen problemen meer gehad

Zelfs draadloze verbindingen naar laptops en telefoons is vele malen beter en stabieler dan met die waardeloze Experiabox, ook bij televisie kijken nooit geen problemen meer gehad die ik via de Experiabox wel ondervond

Grote kans dat dus de Wifi versleuteling de boosdoener is


@Henry7581 maar WPA is wel hopeloos achterhaald en onveilig...


Hier soortgelijke problemen gehad met mijn Solax Wifi Dongel, telkens na een update totaal geen verbinding meer tussen Experiabox V10 en dongel van de omvormer. Na veel zoeken was bij mij het probleem dat de Dongel alleen WPA versleuteling ondersteunt en geen WPA2, telkens na een update gaat de Experiabox terug naar WPA

Heb toen een Fritzbox gekocht en daar een apart wifi netwerkje gemaakt voor de zonnepanelen en sindsdien geen problemen meer gehad

Zelfs draadloze verbindingen naar laptops en telefoons is vele malen beter en stabieler dan met die waardeloze Experiabox, ook bij televisie kijken nooit geen problemen meer gehad die ik via de Experiabox wel ondervond

Grote kans dat dus de Wifi versleuteling de boosdoener is

KPN laat WPA1 niet meer toe. Kan zo gekraakt worden. Oudere versleutelings standaard. 


Hoi @Erik18 . Welkom op het forum.

Heb je ondertussen een oplossing gevonden?


Dankjewel voor de reacties, het probleem is opgelost!