Sinds mijn ouders de V12 modem hebben gekregen hebben ze geen Nummer herkenning meer als iemand belt.
Met de V10A werkte dit wel maar sinds het nieuwe modem niet meer.
Telefoons zijn niet veranderd.
Telefoons ook al keer gereset maar niks heeft geholpen.
Nummerweergave staat aan want heb deze getest bij de buren.
Ze hebben een panasonic telefoon 3x alle 3 hebben geen inkomende nummerweergave
Bladzijde 1 / 1
Hey ​@MennoG78. Wat vreemd dat dit probleem is ontstaan bij de overstap naar een nieuw modem. Je hebt al wel de telefoons gereset geef je aan, maar heb je ook de Experia Box eens gereset? Dat helpt om de telefonie gegevens opnieuw in te laden in het modem.Â
Ik denk dat je weet hoe je het moet resetten, maar voor andere lezers zet ik toch hieronder nog even een link erbij hoe de Experia Box gereset moet worden. Je geeft ook dat je iets getest hebt bij de buren. Heb je gebeld naar de buren of heb je de telefoon getest op hun telefoonlijn?Â
Mocht dat het probleem niet oplossen, dan raad ik je toch aan om even te bellen met de klantenservice wanneer je bij je ouders bent. Zij kunnen de telefoniegegevens voor je uitlezen en bijvoorbeeld ook zien op welke poort van het modem het telefoonnummer ingesteld is. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.
Het is trouwens alleen met mijn mobiele nummer komen we achter maar ook niet altijd bel ik nog een keer toont hij hem wel is random maar wel erg vervelend.
Â
Modem is al keer gereset ja ;)
Ok, lastig probleem. Welke softwareversie staat er op de Box 12 en maakt de vaste telefoon gebruik van nummerweergave met FSK of DTMF? Er was in het verleden een probleem met een bepaalde update van de Box 12 waarbij nummerweergave het even niet meer deed, maar ik verwacht eigenlijk niet dat de verkeerde versie op de Box 12 staat.Â
Ook lees ik in dit topic dat het probleem ontstond door defecte kabel. Is het nog een optie om een andere telefoonkabel te proberen?Â
Ok, lastig probleem. Welke softwareversie staat er op de Box 12 en maakt de vaste telefoon gebruik van nummerweergave met FSK of DTMF? Er was in het verleden een probleem met een bepaalde update van de Box 12 waarbij nummerweergave het even niet meer deed, maar ik verwacht eigenlijk niet dat de verkeerde versie op de Box 12 staat.Â
Ook lees ik in dit topic dat het probleem ontstond door defecte kabel. Is het nog een optie om een andere telefoonkabel te proberen?Â
Vage is nu ook kom niet meer in het modem weet wachtwoord 100% zeker stond opgeslagen op me laptop en het standaard wachwoord is het ook niet.
Het gekke is als ik me ouders bel geen nummer weergave bel ik nog keer is er wel nummer weergave.
Blijkt dat het alleen bij mijn nummer zo is is echt sinds dit modem (software versie zal wel ouder zijn ivm Wifi punten v1)Â
Ikbel ze gewoon nu wel mobiel dan werkt het tenminste ;)
Het is echt met mobiele nummers alleen als degene 2e keer belt gaat het goed.
Vaste nummer werken meteen als die bellen dus wel apart
Ze hebben een Panasonic dect telefoon en die is vaker een issue geweest bij KPN las ik.
Modem heeft volgens mij laatste firmware.
Â
Â
Ze gebruiken nog eerste Superwifi dus dan ga je niet over naar nieuwere begreep ik voorlopig of KPN moet die nieuwe opsturen haha want op de V12 vallen ze regelmatig weg en moet je ze herstarten (was op V10 nooit) lijkt wel issue met de V12 te zijn kreeg ze ook al moeizaam gekoppeld namelijk.
Â
Raar dat je niet meer op de webinterface kunt inloggen. Dan zit er niets anders op dan nog een keer het modem te resetten.
Je ouders zitten inderdaad nog op de oudere firmwareversie vanwege het feit dat ze een SuperWifi 1 hebben aangesloten. Zulke configuraties komen later aan de beurt. Ik denk dat het dan wachten wordt totdat ze worden overgezet op de nieuwe KPN Software, want tot die tijd wordt de huidige software ook niet meer vernieuwd. Je kunt nog controleren of andere mobiele nummers wel gelijk bij de eerste keer bellen nummerweergave geeft op de vaste telefoon, dan zou het probleem misschien nog in je mobiele telefoon kunnen zitten. Verder zou je nog kunnen bellen met de klantenservice, zodat ze het VOIP nummer overzetten op de andere telefoniepoort op het modem. Wellicht dat dat helpt.Â
blijft wel raar is alleen mijn nummer als ik 2e keer bel werkt het wel.
Met hun eigen mobiels gaat het wel meteen goed.
Ik heb nog even rondgekeken op onze Community naar vergelijkbare situaties en toen kwam ik dit topic tegen. Daarin geeft Maja een link naar de website van Panasonic waarin een oplossing wordt genoemd. Zou je eens willen kijken of dat ook voor jouw ouders ook helpt? Dit hielp in ieder geval wel voor de topicstarter van het andere topic.Â
Ik heb nog even rondgekeken op onze Community naar vergelijkbare situaties en toen kwam ik dit topic tegen. Daarin geeft Maja een link naar de website van Panasonic waarin een oplossing wordt genoemd. Zou je eens willen kijken of dat ook voor jouw ouders ook helpt? Dit hielp in ieder geval wel voor de topicstarter van het andere topic.Â
Helaas:
Â
Ohja modem reset helpt ook niet in dit geval hebben we al gedaan.
Â
Zit hem echt in de V12 sindsdien is het begonnen.
Helaas heb ik er nu geen oplossing voor. We zijn nu wel bezig met updates van de SuperWifi 1 in combinatie met een Box 12 huishoudens en hopelijk worden je ouders ook snel meegenomen hierin. Het zou mooi zijn als het daarmee opgelost wordt.Â
Helaas heb ik er nu geen oplossing voor. We zijn nu wel bezig met updates van de SuperWifi 1 in combinatie met een Box 12 huishoudens en hopelijk worden je ouders ook snel meegenomen hierin. Het zou mooi zijn als het daarmee opgelost wordt.Â
Hou het in de gaten Arjan anders ga ik eens in die instellingen nogmaals van die panasonic kijken
Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.