Skip to main content

ls,

heb glasvezel internet + vast bellen
Ik kan een willekeurig nummer intoetsen, maar krijg dan ingesprek toon. Als mensen mij bellen krijgen zij ook ingesprektoon.
Modem meermaals gereset. Ik heb wel internet. Als ik bij dot? mijn vraag intoets kriijg ik een foutmelding dat het niet werkt…. (zo'n stekker uit het stopcontact)
Ik zou om 20:45 gebeld worden, maar dat is niet gebeurd, logisch, =want mijn vaste lijn is stuk.
Hen nieuwe terugbel afspraak gemaakt morgen 8:30,...

NB IK kan zelf ook niet bellen naar KPN want ik heb geen GSM….

HEEFT IEMAND EEN OPLOSSING?

gr geert van dijk

Beste ​@geert van het hout , welk merk en type modem en heb je daar al een andere vaste telefoon op geprobeerd?

Via Facebook en X kun je ook contact met KPN opnemen.

Als je inlogt in je modem zie je dan wel dat de lijn actief is?

Heb je een eventuele 2e telefoon poort al geprobeerd?

laat ik gelijk beginnen met wat ik lees als ik inlog op het modem:   ERROR - 

TV en internet doen het wel. Kijk - dat doet mij denken dat de storing niet bij mij zit,,?

Hoe probeer je in te loggen op je modem? En welk modem heb je.

IK kan zelf ook niet bellen naar KPN want ik heb geen GSM….

Erg ongebruikelijk. Zelfs geen prepaid? Als back-up. Je moet toch kunnen bellen als je stroom uitvalt. Vaste telefoon doet het ook dan niet, want modem is uit. En het basisstation van de draadloze telefoon ook.

Hoogstwaarschijnlijk zit de storing in je modem. 

Het is bijna een Catch22. Maar toch niet helemaal. 

Melden van een storing gaat primair via telefonisch contact. Omdat dat gewoon het snelst en meest direct is. Kun je niet, zoals '100' jaar geleden even bij de buren bellen?

➡️ Je kunt ook naar een KPN winkel. 

Anders blijven X of Facebook over. Maar daar moet je wel een account bij X of Facebook voor hebben…

Anders blijft bellen over. Bij de buren of bezoek met een mobiel. Een terugbelverzoek en je defecte nummer opgeheven, ach…

Een storing kan 24/7 via het gratis nummer 0800-0402 doorgegeven. Gratis, dus je jaagt niemand op kosten. 

@geert van het hout , gezien al jouw topics in deze community heb je vaker problemen gehad die blijkbaar opgelost zijn, je weet dus waarschijnlijk wel hoe eea werkt.

nee dat weet ik niet - niet anders dan dat ik mijn probleem hier kan melden… en dan hoop ik op een oplossing. Kan immers niet bellen,,,

Hoe probeer je in te loggen op je modem? En welk modem heb je.

ik log in via de webbrowser,

dan ga ik naar tabblad vaste telefonie, daar staat ERROR -

IK kan zelf ook niet bellen naar KPN want ik heb geen GSM….

Erg ongebruikelijk. Zelfs geen prepaid? Als back-up. Je moet toch kunnen bellen als je stroom uitvalt. Vaste telefoon doet het ook dan niet, want modem is uit. En het basisstation van de draadloze telefoon ook.

Hoogstwaarschijnlijk zit de storing in je modem. 

Het is bijna een Catch22. Maar toch niet helemaal. 

Melden van een storing gaat primair via telefonisch contact. Omdat dat gewoon het snelst en meest direct is. Kun je niet, zoals '100' jaar geleden even bij de buren bellen?

➡️ Je kunt ook naar een KPN winkel. 

Anders blijven X of Facebook over. Maar daar moet je wel een account bij X of Facebook voor hebben…

Anders blijft bellen over. Bij de buren of bezoek met een mobiel. Een terugbelverzoek en je defecte nummer opgeheven, ach…

Een storing kan 24/7 via het gratis nummer 0800-0402 doorgegeven. Gratis, dus je jaagt niemand op kosten. 

:-) catch 22 it i!
Uit een vorig contact herinnere ik me dat KPN hier meeleest, en een terugbelverzoek aan een kapot modem betekent iig dat de beller ervaart dat de lijns stuk is. Toch?
:-) we will see what happens

nee, ik heb geen GSM. Wil er ok geen
Waarom? er zijn teveel mensen die wat van mij willen, en daarmee woil ik niet spreken :-)
(ben zelfstandi ondernemer, ziet u) 

nee, ik heb geen GSM. Wil er ok geen
Waarom? er zijn teveel mensen die wat van mij willen, en daarmee woil ik niet spreken :-)
(ben zelfstandi ondernemer, ziet u) 

Hoi ​@geert van het hout 

Je kunt met een gerust hart een mobiel abonnement of prepaid nemen, je 06-nummer blijft geheim en je bepaald helemaal zelf wie jouw 06-nummer gaat krijgen.
Dus al die mensen die eventueel iets van jouw willen, kunnen jouw nooit bellen op je 06-nummer zolang jij hem maar niet zelf geeft of plaatst op een/je website.

Het is altijd handig en ook verstandig om er een mobiel er naast te hebben, want als er een keer een grote storing is of de stroom valt voor lange tijd uit, kun je ook niet bellen met je vaste telefoon.
Dus als je dan met spoed een dokter nodig hebt of er is een ander noodgeval kun je niet bellen, en dan is het altijd handig dat je op zulke momenten terug kunt vallen op je mobiel.

En om het probleem met je modem zo snel mogelijk te kunnen verhelpen, adviseer ik je om vandaag nog contact op te nemen (via een mobiel van een familielid, goede buur, vriend of vriendin) met de storingsdienst van KPN op 0800-0402.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en vervolgens ik heb een storing.

Of zoals mede community lid ​@PeterG al schreef, ga langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt.

Houdt wel rekening met het weekend en de Paasdagen.

had in 1997 een GSM gekocht omdat iedereen dat toen deed. Ik gebruikte hem nooit, heb ook een hekel aan telefoneren. Heb ik toen al snel in de kast gelegd en daar is hij nooit meer uitgekomen. Ik heb hem nog wel, die mooie degelijke Ericsson :-)
Dus waarom een GSM kopen als je hem niet nodig hebt en ook niet wil gebruiken…
Maar mijn medewerkers moeten elke dag wel een keer vertellen dat ik geen GSM wil, de bellers deniken dan vaak dat zij het nummer niet mogen doorgeven :-)
MBT mijn storing: vanmorgen kreeg ik vrij vlot iemand aan de chat, en die had het al opgelost voordat ik het wist. Alles werkt nu weer.
=====
Er is echter één MAAR: als ik bel moet ik direkt en heel snel een nummer intoetsen. Als ik een halve secnde niets indruk, wordt de verbinding verbroken. Mijn vrouw leest nu dan vaak het nummer aan mij voor, zodat ik SNEL kan toetsen. Hoop dat KPN daar nog wat aan kan doen… ?

Er is echter één MAAR: als ik bel moet ik direkt en heel snel een nummer intoetsen. Als ik een halve secnde niets indruk, wordt de verbinding verbroken. Mijn vrouw leest nu dan vaak het nummer aan mij voor, zodat ik SNEL kan toetsen. Hoop dat KPN daar nog wat aan kan doen… ?

Dan toets je wel heel traag het nummer in. Net m'n eigen (mobiele) nummer gekozen met steeds een anderhalve seconde tussen de cijfers en gewoon verbinding.

Twee seconden tussen de cijfers is inderdaad te lang.

En heb je geen DECT telefoon? Dan toets je eerst het nummer in, en kan je foute cijfers nog corrigeren, en daarna maak je de verbinding. Het toestel kiest dan vlot het nummer.

prive heb uik idd geen dect telefoon (zakelijk wel 15)
maar ik schreef geen 2 seconden, ik schree 0,5 seconden tussen het indrukken. Langzamner verbreekt de verbinding.

Daarvoor zoek ik nog een oplossing

Is voorkiezen, zoals bij een dect of mobiel, mogelijk op die draad-telefoon? Of nummers inprogrammeren? Vaak kunnen er wel 9 nummers ingesteld. Onder de cijfers 1 tot en met 9. Ooit, 30 jaar geleden, had ik zo'n toestel.

Zelf gebruik ik de vaste lijn helemaal niet. Véél te hoge verbruikskosten. Mobiel is met abonnement goedkoper. En als je alleen thuis bereikbaar wilt zijn laat je 'm thuis….

En hoe blijf je op de hoogte van de bedrijfsgang als je op vakantie bent?

haha ik bel 2x per maand uit (thuis) en dat gaat prima met een analoge telefoon (idd met geheugens)
Wat zou ik moeten doen met de bedrijfsgang tijdens vakantie? Ik KAN niets doen met de bedrijfsgang als ik weg ben (naja, ik betaal mijn facturen wel met mijn laptop, niemand hoeft langer dan een paar uur te wachten op een betaling, daar maak je vrienden mee) Misschien ouderwets- maar wij gaan dus gewoon 's zomers 3 weken helemaal dicht. Heeft iedereen vrij, komen we allemaal weer fris terug. 
Ik ben geen dozenschuiver - ik vind dat mijn klanten altijd met een goed opgeleide en frisse medewerker moet kunnen spreken, vandaar :-)
En dat zie ik terug aan de reviews: 4.9 bij google en 5.0 bij facebook. Voor een houthandel :-)

Hi ​@geert van het hout, wat naar om te lezen dat de telefoonlijn niet goed werkt. 

Los van de discussie over een mobiel nummer kijk ik dit graag voor je na. Gaat het om het nummer dat eindigt op 435? Ik zie ook dat er contact is geweest, klopt dit en werkt het inmiddels? Anders pak ik dit alsnog op!

Da’s ook weer grappig, ik “ken” Geert.

Maar, als ik het nummer opzoek bij de ACM :

Nummer : *435
Porteringdatum : 2015-09-10
Aanbieder : Destiny White Label Services B.V.

Opvallend, vreemd, of toch niet ?

@geert van het hout Als ik jouw nummer kiest, krijg ik een normale beltoon, dus de lijn is toch actief.

MISVERSTAND IN HET KWADRAAT mijne heren!

Het nummer dat eindigt op 435 is het telefoonnummer van mijn houthandel.
(en HAHA gezien alle privacywetgeving is het mij een RAADSEL hoe u dat heeft kunnen achterhalen-maar tis prima hoor, vind persoonijk dat de privacy wetgeving toch al veel te ver doorschiet)
Maar dat terzijde! 

Dit hier betreft mij privé-glasvezelaccount met TV, internet en vast bellen. Mijn telefoonnummer hier eindigt op 1974. En laat ik het maar voluit schrijven: ik sta immers ook gewoon in het telefoonboek: *************.
Mijn tweede issue: ik moet heel snel achter elkaar de cijfers intoetsen omdat bij langzaam intoetsen de verbinding verbroken wordt…

Nieuwe issue's

Toen ik het net probeerde bleek issue nummer 1 (dat afgelopen week juist verholpen werd na een chat met? hoe heeft ze? Ilze ofzo) weer teruggekeeerd: Na het intoetsen van een nummer krijg ik direkt een ingesprektoon…
Kortom: mijn lijn is OPNIEUW dood. Ben benieuwd of iemand mij nu kan bellen op bovenstaand nummer, maar ik denk van niet.

Issue nr twee, dat ik heel snel tel nummers moet intoetsen is gelukkig wél verholpen :-)
Met de opmerking dat ik weliswaar langzaam kan toetsen, maar (klein detail) daarna direkt een ingesprekstoon krijg.

Ben ik nu officieel een hopeloos geval?

Ik hoor graag hier uw antwoord haha!

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

is het mij een RAADSEL hoe u dat heeft kunnen achterhalen

Voor een ondernemer is het een eitjes om hem te vinden, via telefoonboek, via KvK of Google, op jouw website kan ik jouw nummer vinden.

Kortom: mijn lijn is OPNIEUW dood. Ben benieuwd of iemand mij nu kan bellen op bovenstaand nummer, maar ik denk van niet.

Deze nummer is bezet (tut-tut-tut).

(en HAHA gezien alle privacywetgeving is het mij een RAADSEL hoe u dat heeft kunnen achterhalen

Bij mij deed je naam mij een belletje rinkelen :-)
Even zoeken en jawel.

Maar :

[..] kijk ik dit graag voor je na. Gaat het om het nummer dat eindigt op 435?

Waar komt dat dan vandaan ? Dat nummer zit niet (meer) bij kpn.

MISVERSTAND IN HET KWADRAAT mijne heren!
Het nummer dat eindigt op 435 is het telefoonnummer van mijn houthandel.

Jaha en wat voor een houthandel !
Ik heb ( van klanten) regelmatig pakketten ontvangen van je, en ik ben een keer door de mooie hallen gelopen, niemand gesproken, iedereen was druk, ik wou het gewoon even zien, prachtig.

Ah, je had en kunt nu dus gewoon met het nummer van de houthandel kpn bellen ondanks de uitgevallen privé lijn. Want het moet natuurlijk wederom opgelost worden.

is het mij een RAADSEL hoe u dat heeft kunnen achterhalen

Voor een ondernemer is het een eitjes om hem te vinden, via telefoonboek, via KvK of Google, op jouw website kan ik jouw nummer vinden.

Deze nummer is bezet (tut-tut-tut).

ja zakelijk sta ik overal. MAaar nogmaals: het nummer waar we het NU over hebben  **********is mjn prive-nummer. In een andere woonplaats, Dat u de link houthandel / prive kon maken vind ik knap :-)
Maargoed, laten we het bij mijn issue houden: mijn lijn ********** is opnieuw DOOD :-)

Ah, je had en kunt nu dus gewoon met het nummer van de houthandel kpn bellen ondanks de uitgevallen privé lijn. Want het moet natuurlijk wederom opgelost worden.

ja, ik kan denk ik wel met de lijn van de houthndel bellen. Maar ik WOON NIET bij de houthandel, dus dat is toch wat lastig… :-) 

Maar :

Waar komt dat dan vandaan ? Dat nummer zit niet (meer) bij kpn.

(hahaha dat is dus het misverstand:
026-3648 435 is een zakelijk nummer NIET bij KPN en dat nummer wekt gewoon.)

We hebben het nu over een PRIVE nummer, op een ander adres **********. En die lijn is DOOD

Jaha en wat voor een houthandel !
Ik heb ( van klanten) regelmatig pakketten ontvangen van je, en ik ben een keer door de mooie hallen gelopen, niemand gesproken, iedereen was druk, ik wou het gewoon even zien, prachtig.

BEDANKT voor uw compliment!!!
gr geert van dijk

Reageer