Skip to main content

Ik krijg de versterker niet meer aan de praat. Modem aan/uitgezet, stekkers eruit, niks. Het lampje begint groen, dan te knipperen en daarna paars.

Hi en welkom op ons forum @Ed Hazebroek.

Ik lees dat jouw SuperWifi het niet doet. Een paars lampje betekent dat dat SuperWifi punt de configuratie nog niet of niet goed ingeladen heeft. Ik raad je aan om je SuperWifi een schone installatie te geven, dat helpt vaak goed in zulke situaties.


Hallo Alexandra, dankjewel.

Voordat ik de schone installatie start een vraag: als ik het modem reset, ben ik dan alle instellingen kwijt? Ik heb bijvoorbeeld mijn netwerk een eigen naam gegeven. Als dit terug gaat naar fabrieksinstellingen, moet ik al mijn apparaten en apps (camera, speakers, Spotify) weer opnieuw aanmelden; dat is een klus…..


@Ed Hazebroek Hi Ed, dat klopt. Als je je modem reset, dan gaat ‘ie inderdaad terug naar de fabrieksinstellingen en ben je zelf gemaakte instellingen kwijt. Maar, dat scheelt, je hoeft nu alleen je SuperWifi's te resetten. Dat heeft geen invloed op de instellingen in je modem.


Nu snap ik het helemaal niet meer. Je adviseert een schone installatie, maar dan moet ik het modem resetten. Dat wil ik niet. En nu zeg je dat dat niet hoeft. Ik ben helemaal de weg kwijt. 


@Ed Hazebroek Ik denk dat we even last hadden van miscommunicatie. Geen zorgen, je hoeft het modem niet te resetten. Ik noemde in mijn eerste reactie een schone installatie van je SuperWifi. Dat betekent dat je alleen je SuperWifi hoeft te resetten. Je kan de groene link in mijn bericht aanklikken, dan kom je bij de uitleg. Ik zal 'm hieronder ook neerzetten:

 


Dankjewel. Ik ben inmiddels wat zweetdruppels verder, maar het goede nieuws is, dat het 2e punt weer werkt (helaas op 2.4 GHz).


Jammer, jammer. Nu knippert hij groen. Om moedeloos van te worden. 


@Ed Hazebroek Even groen knipperen is niet erg, als het maar niet zo blijft:

Langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.

Snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.

Constant groen: verbinding actief.

 

Als het knipperen wel blijft gebeuren, volg dan deze stappen om het te herstellen.

Â