Skip to main content

Goedemorgen,

 

Omdat onze wifi op de bovenverdiepingen zeer slecht was, heb ik er 1 SuperWifi-punt neergezet. Deze is bekabeld aangesloten op de modem (V12) met een Netgear switch ertussen. Sindsdien is het internet boven uitstekend. 

Helaas heeft dit er wel toe geleid dat apparaten op de begane grond (bijvoorbeeld mijn iPhone 13) steevast de voorkeur geven aan het wifipunt boven, terwijl de modem veel dichterbij is. Als ik in de woonkamer zit heb ik daardoor op mijn iPhone twee streepjes, terwijl dit altijd 3 was voordat ik de SuperWifi had aangesloten. 

 

Hoe kan ik dit verhelpen? 

Hallo @Rednas93 

 

Dat kan je niet verhelpen, je telefoon pakt normaal automatisch het beste signaal dus blijkbaar vind je telefoon het signaal van de SW beter dan van de Box 12.

2 streepjes i.p.v. 3 zegt eigenlijk weinig, het gaat erom dat je een stabiele verbinding hebt.
Is de verbinding op je iPhone ook trager of slechter via het SW of merk je er verder niets van?
 

Als je van experimenteren houdt dan zou je hoogstens iets met de instelling van het WiFi kanaal kunnen doen in de Box 12, wellicht als je die vastzet op een ander kanaal dat de telefoon wel de Box 12 pakt i.p.v. de SW.