Skip to main content
Beantwoord

Apparatuur maakt geen verbinding met de SuperWifi

• July 17, 2025
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Weer een eigenaardig probleem op de V10 welke al maanden speelt maar nu toch maar eens gemeld.

Vanmorgen om 12:00 uur een “harde reset” uitgevoerd op de V10. Alle netwerkkabels verwijderd behalve de Kabel naar de glasvezel en de 220 kabel natuurlijk.

Volgens de gebruiksaanwijzing een naald (zonder scherpe punt…..) in de reset pport voorzichtig gedrukt en deze 30 seconden (getimed) ingedrukt en daarna losgelaten.

De V10 ging uit en starte weer op en naar globaal 10minuten was er weer bekabelt internet! De wifi op de V10 zelf uitgezet. Dus geen wifi mogelijkheid echter de printer (wifi gestuurd) verscheen wel in de topologie verbonden met poort 4. Ik ben nu een superwifipunt2 aan het opstarten na 30 seconden reset hangt deze nu aan het modem is al in de lucht maar smartphone en laptop zijn niet verbonden met het de superwifi maar met poort 4. Hoe kan dit? Is hier wat aan te doen?

Beste antwoord door Marcthin

Oke na 3 uur sleutelen heb ik naast de wifi van de v10; 2 wifi punten los van de V10 live. Ook heb ik de gekke ethernet poort 4 opgelost.

Ik had een wifi punt bekabelt al die tijd aan de v10 zitten en dat was poort 4. Poort 4 is nu niet meer actief omdat het wifi punt nu zelfstandig live is en geen bekabelde verbinding meer heeft.

Wat ik ook ontdekt heb is dat de kabel echt een goede data kabel moet zijn tussen de v10 en het superwifi punt. In eerste instantie had ik een datakabel van mindere kwaliteit waardoor de software denk ik niet goed werd geïnstalleerd.

Oke heel verhaal maar misschien kan iemand er wat mee!

2 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • July 17, 2025

Hier hetzelfde probleem!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 68 reacties
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Oke na 3 uur sleutelen heb ik naast de wifi van de v10; 2 wifi punten los van de V10 live. Ook heb ik de gekke ethernet poort 4 opgelost.

Ik had een wifi punt bekabelt al die tijd aan de v10 zitten en dat was poort 4. Poort 4 is nu niet meer actief omdat het wifi punt nu zelfstandig live is en geen bekabelde verbinding meer heeft.

Wat ik ook ontdekt heb is dat de kabel echt een goede data kabel moet zijn tussen de v10 en het superwifi punt. In eerste instantie had ik een datakabel van mindere kwaliteit waardoor de software denk ik niet goed werd geïnstalleerd.

Oke heel verhaal maar misschien kan iemand er wat mee!

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic