Skip to main content

Op verzoek van kpn via mail om wifi punten te updaten door ze eerst uit te zetten om ze vervolgens na 20 seconden weer aan te zetten werkt de wifi geheel niet meer.

Op de wifi die verbonden is met de experiabox brandt een groen en een blauw lampje. Op de andere brandt alleen een groen lampje.

Wat nu?

De Experia WiFi's worden nog niet geupdate voor zover ik weet.

Welke Experiabox heb je?

Ik heb wel een mail ontvangen om ze te updaten. Ik heb experabox 10. 

Ik heb wel een mail ontvangen om ze te updaten. Ik heb experabox 10. 

Bijzonder. Heb je alleen Experia WiFi's? Je hebt niet ook SuperWiFi's erbij? 

Heb je een bekabeld aangesloten pc of laptop? Kun je daarmee inloggen op de Experiabox v10 via http://192.168.2.254

Ja , ik heb alleen experia wifi.

Bekabelde pc is aangesloten op een switch via tweede Experia wifi punt op zolder. Maar deze werkt ook niet meer omdat er geen ip-ades is volgens probleemoplossing van Windows.  Kan dus experiabox niet bereiken. 

Bekabelde pc is aangesloten op een switch via tweede Experia wifi punt op zolder. Maar deze werkt ook niet meer omdat er geen ip-ades is volgens probleemoplossing van Windows.  Kan dus experiabox niet bereiken. 

Er loopt dus een kabel naar boven toe. Heb je daar eerst de switch op aangesloten en dan de pc op de switch? 

Of heb je eerst de Experia WiFi op de kabel aangesloten en dan de switch op de Experia WiFi?

Als dat 2de het geval is, wil je dan de Experia WiFi er tussenuit halen? Die pc zou gewoon internet via die kabel moeten hebben. Als dat niet lukt. Dan klopt er iets niet aan de Experiabox. 

Hebben we het over die "vierkante” zwarte?

Hebben we het over die "vierkante” zwarte?

Ja ik denk het wel. Want kaki heeft het over een blauw en een groen lampje die beide branden. Dat klopt met Experia WiFi's. Op de SuperWiFi's zitten niet 2 lampjes die beide kunnen branden.

verbonden is met de experiabox brandt een groen en een blauw lampje.

Bekabeld verbonden?

GROEN: Er is een apparaat met de Experia wifi verbonden (mogelijk die andere?)

BLAUW: Experia wifi heeft verbinding met modem/internet

Op de andere brandt alleen een groen lampje.

Dat betekent dat ie aan het zoeken is naar een verbinding. Als het blauwe lampje niet brandt is dat er niet.

Probeer eerst eens internet te krijgen op die pc. Dan moet gewoon zonder Experia WiFi's lukken. 

Ja, het zijn vierkante zwarte kastjes. De vaste kabel zit in wifikastje en de switch zit in wifikastje. Werkte uitstekend.

is een vaste verbinding met experiabox nodig om experiawifi te kunnen gebruiken?

ik heb alleen nog vaste verbinding met oude pc met Windows 10 en die gaat binnenkort buiten gebruik omdat Windows 10 niet meer wordt ondersteund.

Maar terug naar het oorspronkelijke probleem: beide wifi kastjes van stroom af geweest en nu doet wifi het niet meer. 

Maar terug naar het oorspronkelijke probleem: beide wifi kastjes van stroom af geweest en nu doet wifi het niet meer. 

Dat hoort ook zo ​@kaki , als je externe wifi apparaten van KPN op de V10 aansluit behoort de wifi op de V10 uit te staan.

Als je de kastjes loskoppelt van de V10, dien je de wifi iop de V10 weer aan te zetten.

Ja, het zijn vierkante zwarte kastjes. De vaste kabel zit in wifikastje en de switch zit in wifikastje. Werkte uitstekend.

is een vaste verbinding met experiabox nodig om experiawifi te kunnen gebruiken?

Ja.

ik heb alleen nog vaste verbinding met oude pc met Windows 10 en die gaat binnenkort buiten gebruik omdat Windows 10 niet meer wordt ondersteund.

Zorg eerst eens dat je internet hebt op die vaste pc. Want het kan zomaar zijn dat het helemaal niet aan de Experia WiFi's ligt, maar dat de Experiabox het niet goed doet.

Probeer eens of je internet hebt als die Experia WiFi er tussenuit is.

Ik heb de kabel direct op mijn computer aangesloten en had internet. Bij inlogvenster van experiabox kreeg ik de melding dat ik het standaard wachtwoord gebruikte en dat ik geen wachtwoord moest invullen maar op de loginknop moest klikken om een nieuw wachtwoord te bepalen. Dat is heel vreemd. Maar goed ik had geen andere keus.

Bij de wifi instellingen is de SSID naam en beveiligingssleutel ook weer standaard. Het lijkt er dus op dat er een fabrieksreset is geweest. Hoe kan dat?

Is vorige SSID naam nog te achterhalen?

Ik heb wachtwoord voor wifi gewijzigd. Echter als ik wil inloggen met dat wachtwoord dan komt de melding dat het een verkeerd wachtwoord is. Ondanks dat ik het nieuwe wachtwoord heb opgeslagen.

Ik heb de kabel direct op mijn computer aangesloten en had internet. Bij inlogvenster van experiabox kreeg ik de melding dat ik het standaard wachtwoord gebruikte en dat ik geen wachtwoord moest invullen maar op de loginknop moest klikken om een nieuw wachtwoord te bepalen.

Welke firmware versie staat er op?

Op verzoek van kpn via mail om wifi punten te updaten door ze eerst uit te zetten om ze vervolgens na 20 seconden weer aan te zetten werkt de wifi geheel niet meer.

Zo'n mail heb ik ook gehad over SuperWifi's. Daarvoor zijn inderdaad updates beschikbaar, maar die worden nog niet uitgerold icm een V10, zoals bij mij. Voor de ExperiaWifi is nog helemaal geen update beschikbaar. Van een moderator heb ik begrepen dat de mail die ik ontvangen heb het resultaat zou kunnen zijn van "databasevervuiling" bij kpn. Ook anderen hebben zo'n onzin mail gekregen. Het uit en weer aanzetten van de SW1's heeft hier niet tot problemen geleid.

Het uit en weer aanzetten van de SW1's heeft hier niet tot problemen geleid.

Het uitzetten en weer aanzetten hoort sowieso nooit tot problemen te leiden.

Firmware versie is V1.01.00T04.3Intermediate

Dat is de oude firmware. Als je aan die V10 ExperiaWifi gekoppeld hebt, worden ze op dit moment geen van allen geüpdatet. 

Aha. Met bovenin ZTE en 2 Chinese tekens. Direct na inloggen zie je 4 kolommen. In de 2de kolom staan je Experia WiFi's. Klopt dat?

Het ip adres wat daarbij staat, kun je dat op de adresbalk van een nieuw tabblad invullen? Zo dus:

Krijg je dan het inlogvenster van de Experia WiFi?

In de kolom WiFi instellingen staat niets.

Ik kan dus ook niet inloggen met ip-adres van experia wifi.

Sorry, dat klopt.

ik zie in de tweede kolom nu 1 ExperiaWifi met ip-adres. 1 wifi is immers uitgeschakeld.

hierop verschijnt het inlogvenster. Op inlogvenster staat firmware versie 1.00.41

Sorry, dat klopt.

ik zie in de tweede kolom nu 1 ExperiaWifi met ip-adres. 1 wifi is immers uitgeschakeld.

hierop verschijnt het inlogvenster. Op inlogvenster staat firmware versie 1.00.41

Ja dit is helemaal goed. Nu heb je een wachtwoord nodig. Dat staat op het voetje van de Experia WiFi.

Gebruik het "Web password". Dat zou moeten werken als je nog nooit ingelogd hebt. Als dat wachtwoord niet werkt, dan zou je het Web password van de andere Experia WiFi kunnen proberen. 

Bij de eerste keer inloggen moet je meteen een ander wachtwoord kiezen. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Want vaak is men later dat wachtwoord weer kwijt. 

Bedankt voor alle info! De boel draait weer…pufff. Alleen app voor zonnepanelen nog niet.

Is nu nog te achterhalen hoe en door wie er een reset is gedaan?

In de experiabox zijn ook alle instellingen van poortforwarding verdwenen.

Wat een toestand ​@kaki, gelukkig denkt de community graag even mee, dank daarvoor mensen! Om je vraag te beantwoorden, ik vermoed niet dat je een reset hebt gekregen maar wellicht een update? Heb je de app voor de zonnepanelen al aan de praat? 

Ja, de app werkt ook weer.

Er zijn wel werkzaamheden geweest aan het netwerk in de buurt. Dat was op 16 mei. Toen was ik op vakantie. Dus bij thuiskomst direct volgens instructie van kpn de wifi punten even uit gezet. Als dat tot een update heeft geleid dan kan het toch niet zo zijn dat alle instellingen zijn verdwenen? Dus zoals bij fabrieksreset.

Of toch wel? 

Reageer