Skip to main content
Vraag

Extra Wifi netwerk 2.4 Ghz wordt niet overgenomen door SW1

• July 5, 2025
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Graag advies

Mijn SW1 punten (2x bedraad, 3x draadloos met Box 12) hebben inmiddels de laatste update gehad. Sindsdien heb ik echter het probleem dat de wifi datalogger (dongle) van de omvormer van de zonnepanelen geen verbinding meer kan maken met mijn wifi netwerk. Voorheen werkte dit al jaren zonder problemen. Ik heb het extra 2,4Ghz netwerk opgezet via het modem maar deze lijkt niet te worden doorgegeven door de SW1 punten. Klopt dat? Ik kan het extra 2,4ghz netwerk alleen oppikken in nabijheid van de Box 12 (meterkast) maar de omvormer hangt op zolder ;)

Concrete vraag: hoe kan ik mijn apparaten van puur een 2,4ghz wifi signaal voorzien gebruikmakend van de SW1 punten? Thanks.

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 9, 2025

Hoi ​@SPHB , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dit zou in principe 'gewoon' moeten werken (want MESH). Als zowel je Experia Box als je Super Wifi punten allemaal over zijn gezet op de nieuwste firmware dan zou eerst een reset (van zowel het modem als de Super Wifi punten) en daarna een herinstallatie ervoor moeten zorgen dat dit alsnog gaat werken. Had je dat zelf al eens geprobeerd?