Skip to main content

Sinds er bij mij thuis een super WiFi netwerk is geïnstalleerd door KPN heb ik vrij regelmatig geen WiFi op mijn iPhone 14. Ik moet mijn telefoon een paar keer uit en aan zetten en daarna heb ik WiFi ipv 5G. 
weet iemand de oorzaak cq de oplossing? 

Hoi @Babzzzz, welkom bij ons op het forum. Dat is gek, wat gebeurt er precies als de Wifi verbinding er niet is? Krijg je dan een foutmelding, kan je niet verbinden of gebeurt er iets anders?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten enkel wat jij ons vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hi Jasper, 

 

er komen geen foutmeldingen. Het enige wat er gebeurt is als ik thuis kom ik zie dat mijn telefoon niet overgaat naar WiFi. Boven in het scherm. Als ik bij mijn instellingen kijk dan zie ik wel dat er een staat bij WiFi, maar er is volgens mijn telefoon geen connectie met WiFi. 
ik weet dat de monteur die onze Mesh heeft geïnstalleerd ook al aangaf dat het een bekend probleem is met Apple. Hij had ook geen andere oplossing dan je telefoon uit en aan zetten. 


Het is voor mij geen bekend probleem met Apple, maar het kan zijn dat het speelt. In dat geval kan ik er ook niet zoveel in bijdragen vrees ik. Mogelijk kan je het wel wat makkelijker doen dan je hele toestel opnieuw opstarten, door bijvoorbeeld de vliegtuigstand aan te zetten. Daarmee worden alleen de netwerkopties van het toestel uitgezet en weer aangezet als je vliegtuigstand aanzet. Dat kan mogelijk ook genoeg zijn.


Is dat met alle gsm telefoons in huis zo of enkel de iPhone? Want als het enkel met de iPhone is dan zal het niet aan wifi liggen maar aan de telefoon zelf


@jasper helaas werkt dat niet. Alleen uit en aan zetten werkt. Ik begrijp dat KPN geen oplossing heeft? 
@Cappuccino2 het is alleen bij iPhone. 


Als onze monteur op locatie al geconstateerd heeft dat het een probleem is bij Apple, dan heb ik helaas geen andere opties inderdaad. 

Raar dat de vliegtuigstand daarvoor niet helpt, ik hoopte dat dat het iets sneller kon maken maar blijkbaar niet. 


Beste allemaal, ik ervaar hetzelfde probleem met mijn iPhone SE 2020:

 

Scenario 4G ipv Wifi:

  1. Stel ik heb een werkende wifi op de bovenverdieping, ik loop naar beneden.
  2. Ik kijk naar mn iPhone en die zegt dan '4G’ bovenin het scherm. (Ik heb Wifi niet uitgezet.) Ik had gewoon Wifi verwacht uiteraard.
  3. Als ik mobiele data uitzet, laat de iPhone direct het Wifi icoontje zien bovenin het scherm, maar dan heb ik geen werkend internet. Want apps zoals NOS en Youtube zeggen na ong. 10 sec dat ik offline ben.
  4. Andere apparaten (niet-Apple) hebben op dat moment wel een werkende wifi.
  5. Wifi uit en aanzetten op de iPhone helpt niet. MAC randomizer op de Iphone uitzetten helpt ook niet (had ik ook niet verwacht..).
  6. De iPhone uitzetten en weer aanzetten helpt meestal wel

KPN klantenservice (telefoon) weet geen raad hiermee, behalve het advies om het probleem te isoleren.

 

Scenario slechte wifi:

  1. Stel ik heb wifi
  2. ik zit op dezelfde plek
  3. ik gebruik de iphone maar nieuwe content in een app wordt niet geladen
  4. en ik zie enkele seconden een draaiende icoon naast het wifi icoon (bovenin scherm).

 

Ge-experimenteer

Ik ben nu aan het experimenteren met de weinige instellingen in het AP (kleinere bandbreedte, auto frequency, etc).

 

Setup info

Ik heb een V10 met 3 SuperWifi 2.0 AP's. De AP's vormen een mesh (want als ik op 1 AP inlog zegt hij dat er 1 de primary is en die andere twee linken naar de primary in de network map), de V10 doet (uiteraard) niet mee met de SuperWifi 2.0 mesh want dat kan hij helemaal niet.

KPN SuperWifi 2.0 firmware 3.00.31

iPhone SE 2020 OS 17.03 zonder VPN app of anti virus etc.


@Creative7067 ik kan je sowieso aanraden om wifi assistentie uit te zetten (dit zorgt ervoor dat je overspringt naar 4g als het wifinetwerk geen goede verbinding maakt). kijk ook even als het zelfde probleem naar voren komt bij andere apparaten. het kan zijn dat je ergens een blindspot of storingzender hebt zitten die het netwerk een klein beetje verstoord.


Thanks @Mastermovie voor de tip om wifi assistentie uit te zetten (ben nieuw op de iPhone). Ik zag helaas kort daarna voor de honderdste keer het slechte wifi scenario (zie mijn geupdate post hierboven) gebeuren.


Reageer