Skip to main content
Antwoord

Heb ik een kapot Super wifi 2 punt ontvangen?

• October 11, 2025
  • 7 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik gebruik al jaren een wit super WiFi 1 punt zonder problemen. Ik heb een 1000MB abonnement en op mijn laptop met WiFi 5 heb ik een snelheid van ongeveer 250MB up en down. Omdat ik toch van de WiFi 6 snelheid wil profiteren heb ik een zwart Wifi 2 punt gehuurd. Ik heb de aansluiting gedaan volgens de instructies en ruim een half uur gewacht. Het lampje brandt groen maar mijn snelheid op de laptop zakte naar ongeveer 100MB down en 40mB up. Als ik vervolgens in de webinterface van het modem kijk zie ik het WiFi punt rood omcirkeld met de melding dat het niet goed is aangesloten en met geen enkel apparaat verbinding maakt. Dus heb ik de installatie herhaald, met hetzelfde resultaat. Vervolgens het wifipunt met een paperclip volgens de procedure gereset en installatie nogmaals herhaald met weer hetzelfde resultaat. Wat kan hier aan de hand zijn? Kan het zijn dat ik een kapot WiFi punt heb ontvangen? 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Sjoerd1953 als je binnen de modem de SW#2 weer of nog rood omcirkeld ziet, gewoon de SW#2 even uitzetten en herstarten, dus NIET resetten, maar herstarten, dan is de koppeling in de regel goed is mijn persoonlijke ervaring.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 11, 2025

Beste ​@Sjoerd1953 als je binnen de modem de SW#2 weer of nog rood omcirkeld ziet, gewoon de SW#2 even uitzetten en herstarten, dus NIET resetten, maar herstarten, dan is de koppeling in de regel goed is mijn persoonlijke ervaring.

• Auteur
  • Helper
  • October 11, 2025

Bedankt!

Dat werkt in zoverre dat mijn laptop nu wel verbinding maakt met het WiFi 2 punt wat resulteert in bijna 500mB up en 700mB down. In de webinterface is het nog steeds rood maar dat negeer ik voor nu maar even.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Sjoerd1953, fijn dat je verbinding met je laptop uiteindelijk goed was!

Is het lampje op je SuperWifi groen? En hoe ziet het er nu uit in de interface? De weergave van de webinterface van aangesloten apparaten (topologie) kan in sommige gevallen niet helemaal kloppen. Het is een onderwerp waar veel aan gewerkt is in de afgelopen updates, zoals bijvoorbeeld in deze Product Update. Als het lampje op je SuperWifi groen brandt en de verbinding is goed, is dat niet iets om je zorgen om te maken. Als je nog gekke dingen opmerkt of als je vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

• Auteur
  • Helper
  • October 14, 2025

Hallo Alexandra. 

Bedankt voor je reactie.

Het lampje van de SuperWifi is groen en het werkt allemaal naar behoren. Alle via Wifi verbonden apparaten hebben een stuk snellere verbinding. 

De informatie in de webinterface klopt niet. De SuperWifi is nog steeds rood en zou met geen enkel apparaat verbonden zijn en in de lijst met aangesloten apparaten staat dat op één na alle apparaten - ook de telefoons - verbonden zouden zijn via LAN. Voor een aantal klopt dat maar voor een aantal duidelijk niet. Misschien nog van belang. Ik gebruik de SuperWifi bekabeld, dus wel via LAN.

Zolang alles goed werkt ben ik tevreden. Ik doe verder eigenlijk nooit iets in de webinterface. Ik  heb alleen de DHCP range aangepast omdat ik voor een aantal apparaten een vast IP adres nodig heb.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik wil mijn vorige reactie nog even aanvullen ​@Sjoerd1953! We hadden het hier vanochtend nog even over toevallig, mijn collega Erik heeft in de SuperWifi 2 Product Update meer informatie en tips gedeeld. Dat gaat specifiek over de rode aanduiding in het overzicht, maar het fysieke lampje op je SuperWifi dat groen is. De hele reactie quoten is misschien wat veel, omdat 't een lange reactie is.

Je leest 'm hier, dat geeft wat meer duidelijkheid verwacht ik.

• Auteur
  • Helper
  • October 16, 2025

Hoi Alexandra,

Bedankt voor de link. Duidelijk verhaal. Ik heb het thuisnetwerk herstart en nu ziet alles er uit zoals het hoort.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Graag gedaan, en goed om te lezen ​@Sjoerd1953!