Skip to main content

Ik heb beneden in de woonkamer de KPN Box 12 staan en boven een TP-Link AP. Als ik boven met mijn AP verbonden ben en naar beneden loop wisselt mijn telefoon automatisch naar de Box 12, want de signaalsterkte van de AP heb ik minder sterk gezet. Maar als ik van beneden naar boven loop is mijn nog steeds verbonden met de Box 12, en wilt niet wisselen. Dit komt omdat de signaalsterkte van de Box 12 veel te sterk is. Echter merk ik wel dat het internet op mijn telefoon een stuk trager is. Nu kan ik nergens de optie vinden in de KPN Box 12 op de signaalsterkte aan te passen, weet iemand wat ik hier het beste kan doen?

In principe kan je de signaalsterkte niet aanpassen, dat is ook niet wenselijk. Je kunt eventueel nog wat experimenten met de bandbreedte, of anders de sterkte van je ap verhogen. Over welke snelheden gaat het, en heb je die nodig op je telefoon.

Jij doelt waarschijnlijk op wifi mesh alleen werkt dat niet met een ander merk, wat je zou kunnen doen is 1 of 2 superwifi2 punten (afhankelijk hoe groot je huis is) kopen of huren, die werken wel samen met wifi mesh systeem (mits de firmware op de box 12 modem en de Superwifi2 punten juist zijn)  en als je die dan ook nog bekabeld aansluit ben je eigenlijk gegarandeerd van een goed stabiel en krachtig wifi signaal in je huis. 

Beste ​@Tim098b , is niet in te stellen,  de WiFi sterkte is aan wettelijke regels gebonden en daar dienen routerfabrikanten zich aan te houden.

Reageer