Skip to main content

Hi,

Ik heb al een tijdje twee KPN SuperWifi 2 punten bedraad aangesloten. 1 van de punten staat in “slave-mode” en de ander werkt als “master”. Sinds kort staat de wifi van de slave uit.

Hoe zorg ik dat de wifi van de slave weer aan gaat? Resetten naar fabrieksinstellingen van de slave en master werkt niet.

Hallo ​@Berend46 ,

Check de dikgedrukte tekst: 

SuperWifi in gebruik

Het basisprincipe van de SuperWifi is een onderling communicatieprotocol (een mesh). Verschillende apparaten werken samen om een zo naadloos mogelijke wifiverbinding te hebben in je hele huis. 

Eén van de apparaten is de baas (de master). Deze zorgt ervoor dat wijzigingen die je doet in alle SuperWifi's worden doorgevoerd. Als je, bijvoorbeeld, de wifi netwerknaam (SSID) verandert in de master, dan zorgt de master dat het bij de (andere) SuperWifi's ook wordt veranderd. Geef je de master een reset, dan zorgt de master dat dit resetcommando ook uitgevoerd wordt op de (andere) SuperWifi's in je netwerk. Geef je een Superwifi die niet de master is een reset, dan helpt het niet. In dat geval krijgt alleen dát apparaat weer de fabrieksinstellingen, en neemt daarna weer de instellingen over die in de master staan. Dit werkt overigens alleen de SuperWifi's correct zijn gekoppeld met de master.

​​​​​​​Hoe reset ik een SuperWifi punt?

1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling

Meer informatie over het gebruik van de SuperWiFi: 

Hi ​@Noordzee,

Dank voor je antwoord. Na het resetten blijft er nog steeds alleen signaal vanuit de master komen. De slave lijkt niks te doen. Heb je nog andere tips?

Uiteindelijk bleek een reset van het thuisnetwerk (“Reset Thuisnetwerk”) binnen in de UI van het master punt de oplossing.

Fijn ​@Berend46  💪🏼,

Precies dus wat ik schreef.

Hallo ​@Berend46 ,

• Check de dikgedrukte tekst: Geef je de master een reset, dan zorgt de master dat dit resetcommando ook uitgevoerd wordt op de (andere) SuperWifi's in je netwerk. 

Hi ​@Noordzee, niet precies. Er zijn meerdere soorten resets mogelijk volgens de UI:

Helaas is de slave weer gestopt met werken na een aantal minuten:

Hoi en welkom ​@Berend46!

Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd en dat de reset even geholpen heeft, maar daarna niet meer. Dat is jammer! Hoe staat het er nu voor? Eén van je SuperWifi's werkt niet lekker lijkt het: maakt het nog uit als je ze reset en dan omwisselt van plek? Welk modem heb je en hoe zijn je SuperWifi's aangesloten? Mijn advies zou zijn om een schone installatie te doen, om even te kijken of dat het verhelpt.

Je kunt voor snellere hulp ook een belafspraak maken. Dan belt een van mijn collega's je terug wanneer het je uit komt, en helpt je verder.

Reageer