Skip to main content
Antwoord

Kan ik de wifi verbeteren door een SuperWifi punt in het tuinhuisje te plaatsen?

• July 20, 2025
  • 7 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik heb het modem in de meterkast, in de woonkamer 1 superwifi booster en boven ook eentje. Werkt perfect! Op 15 meter van het huis hebben we een tuinhuisje. Hier is het internet slecht. Zou het werken hier nog een super wifi booster in te plaatsen?

Beste antwoord door Denise van KPN

@van den Bos Als je een kabel trekt naar het tuinhuis, dan zou je daarop natuurlijk wel een SuperWifi kunnen aansluiten. Dan heb je wifi daar waar je het wil, maar hoeft de SuperWifi geen lange afstand via wifi te overbruggen. We raden namelijk aan de afstand tussen 2 wifi punten niet te groot te maken, want dat gaat ten kosten van het signaal. Daarom het advies een kabel te trekken, waarop je dan een SuperWifi punt aansluit voor wifi in jouw tuinhuis.

7 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 20, 2025

15 meter is zelfs voor een SuperWifi een hele opgave om goed signaal door te geven in de tuin. Trek een vaste kabel van de modem naar het tuinhuisje is een beter idee om stabiel internet te krijgen in de tuin. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 20, 2025

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@van den Bos, welkom! Heb je iets aan de reacties van de community? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

@Denise van KPN  ja op zich wel alleen ben ik toch zo eigenwijs te denken dat het met een super wifi booster kan. Dan heb ik daar gelijk wifi ipv een lan die maar op 1 apparaat past. Echter kom ik er niet makkelijk uit hoe ik nog een booster erbij huur bij kpn. 

• July 24, 2025

Dat betekent dat de Wi-Fi-versterker het toch al zwakke signaal achter in de tuin zou moeten proberen op te poetsen. Zou kunnen, maar als het signaal daar te zwak is of zelfs regelmatig wegvalt zodat er niets op te poetsen valt heb je er nog niets aan. Beter kun zo'n versterker halverwege het Wi-Fi basisstation (modem?) en je tuinhuis zetten. Alleen vermoed ik dat dat ergens midden in je tuin zal zijn (!). Dus een LAN-kabel of desnoods een Powerline adapter zou wellicht een betere keus zijn 🤔 . 

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 24, 2025

Mocht je een mogelijkheid hebben om ergens in de tuin een punt beschut op te hangen zou dat ook kunnen werken. Geen mogelijkheid met kabel via de grond?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 25, 2025

@van den Bos Als je een kabel trekt naar het tuinhuis, dan zou je daarop natuurlijk wel een SuperWifi kunnen aansluiten. Dan heb je wifi daar waar je het wil, maar hoeft de SuperWifi geen lange afstand via wifi te overbruggen. We raden namelijk aan de afstand tussen 2 wifi punten niet te groot te maken, want dat gaat ten kosten van het signaal. Daarom het advies een kabel te trekken, waarop je dan een SuperWifi punt aansluit voor wifi in jouw tuinhuis.