Skip to main content
Antwoord

Kan ik Super Wifi 1 omruilen voor Super Wifi 2?

• November 5, 2025
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil mijn 2 stuks WiFi extenders 1 (witte) omruilen voor de nieuwe versie 2 (zwarte). Mijn huidige versie 1 werken niet meer goed na de box 12 software upgrade. Hen al veel keer alles gereset en fabriek upgradesĀ gedaan maar alles zonder succes.

Kan ik hiervoor een verzoek indien bij KPN?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Koos RĀ omruilen kan niet, want ze zijn je eigendom. Je kunt de SW#1 wel op een verkoopsite zetten en de SW#2 eerst huren bij KPN om te kijken of dat beter gaat.

Dec SW#1 moet gewoon goed kunnen werken i.c.m. de KPN Box12, mits beide van de laatste software voorzien zijn, zie onderstaande links voor aanvullende info:

en

Succes

6 reacties

• November 5, 2025

Nee, dat kan niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 5, 2025

Beste ​@Koos RĀ omruilen kan niet, want ze zijn je eigendom. Je kunt de SW#1 wel op een verkoopsite zetten en de SW#2 eerst huren bij KPN om te kijken of dat beter gaat.

Dec SW#1 moet gewoon goed kunnen werken i.c.m. de KPN Box12, mits beide van de laatste software voorzien zijn, zie onderstaande links voor aanvullende info:

en

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 5, 2025

Mijn SuperWiFi 1:Ā SW1.C.25.07.02

Hoe kan ik die aanpassen?

Koos

• November 5, 2025

Mijn SuperWiFi 1:Ā SW1.C.25.07.02

Hoe kan ik die aanpassen?

Koos

Dat kan niet. Je moet gewoon wachten totdat jij de update krijgt.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 5, 2025

het volgende zou moeten gelden voor de Box12, de Superwifi 2.0 en de Superwifi 1.0.

bij een factory reset, Paperclip reset achterop. zouden deze 3 apparaten moeten gaan updaten naar de laatste versie. voor de Box12 geldt dat dit na de reset binnen een uur ongeveer ingeladen wordt. voor de beide Superwifi versies geldt dat je deze na de reset, minimaal eenĀ uur via een vaste kabel aan het modem moetenĀ hangen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Koos R, balen dat jouw SuperWifi 1 niet meer zo goed werkt sinds de update. Omruilen naar de SuperWifi 2 gaat inderdaad niet, omdat de SuperWifi jouw eigendom zijn. Maar met de tip van monteur ​@joey92Ā zou je de SuperWifi 1 wel moeten kunnen updaten naar de nieuwste versie:

het volgende zou moeten gelden voor de Box12, de Superwifi 2.0 en de Superwifi 1.0.

bij een factory reset, Paperclip reset achterop. zouden deze 3 apparaten moeten gaan updaten naar de laatste versie. voor de Box12 geldt dat dit na de reset binnen een uur ongeveer ingeladen wordt. voor de beide Superwifi versies geldt dat je deze na de reset, minimaal eenĀ uur via een vaste kabel aan het modem moetenĀ hangen.

Hopelijk helpt dit!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Denise,

Ik heb wel nog een andere vraag voor je, Ik heb sinds gisteren 1 KPN gehuurde Superwifi 2.0 deze heeft een versie SW2c.25.05.08 Ik heb in totaal 14 apparaten die gebruik maken van het internet. wat mij opvalt na installatie van de superwifi 2.0 dat gemiddeld de gehele dagĀ deze 14 apparaten zijn aangesloten op het modem. Incidenteel soms en 1 of 2Ā  die kort zijn aangesloten op de superwifi 2.0Ā Mag ik hieruit concluderen dat de superwifi totaal geen dienst doet bij mij. Het wifi signaal heb ik ingesteld op wifiĀ 6Ā .!--startfragment>

Ik hoor graag wat te doen afkoppelen en retour KPN sturen of zijn er nog verbeteringenĀ te maken.

Ā 

!--endfragment>