Skip to main content
Beantwoord

KPN V10 en twee Superwifi 1 punten: Wifi valt frequent weg

• July 8, 2025
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik sluit me aan bij de vele vragen over de V10 box (vaste oude klant) en 2 Superwifi 1 versterkers. Sinds enige maanden heb ik ook last van wegvallende Wifi verbindingen thuis. Ik heb alle tips al gebruikt zoals alles opnieuw opstarten vanuit niets, fabrieksinstellingen tergzetten, Wifipunten dichter bij elkaar zetten kijken wat een stoorbron kan zijn, etc. Ik lees dat er updates komen maar dat ik moet wachten omdat de V12 eerst gaat in de hoop dat het daarna goed gaat.

Ik heb zelfs al een keer met jullie gebeld. Na een grote reset zou de collega terugbellen de andere dag om te zien hoe het ging. Dat is haar nog niet gelukt.

Ik heb als test de leasetijd van een IP adres teruggezet op een uur en jawel, prompt na een uur verloor mij pc verbinding. Niet mijn Ipad en niet mijn 2 telefoons. Ik houd het daarom op een DHCP-probleem.

Per saldo weet ik niet wat ik nog meer kan doen dan alle dingen die je in deze blogs kun lezen. Het begint ietwat irritant te worden. Zijn er nog meer tips??

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Joop15. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je last blijft houden van een wegvallende Wifi verbinding. Gebeurt dit trouwens alleen op de Wifi verbinding of ook op bekabeld aangesloten apparatuur? Wellicht heb je ook tv via ons en blijft de verbinding daarop wel stabiel? Dan kun je nagaan of het echt alleen in de Wifi zit of dat je hele verbinding plat gaat. 

Je hebt al veel geprobeerd geef je aan en ook goed dat je al een keer contact hebt opgenomen met ons. Het kan zijn dat het met een volgende update beter gaat, maar het is ook nog niet uitgesloten dat het probleem in je gehele verbinding zit. Als je bijvoorbeeld op glasvezel zit, dan raad ik je aan om het glasvezelkastje eens 2 minuten van de stroom te halen en daarna de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 

Mocht dit niet helpen, dan raad ik je aan om toch nog eens telefonisch contact op te nemen. De medewerker aan de telefoon kan, wanneer alles langsgelopen is, een storingsformulier voor je invullen en zo je case doorzetten naar een speciale afdeling. Zij nemen dan contact met je op om dit voor eens en altijd echt op te lossen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Hoi ​@Joop15. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je last blijft houden van een wegvallende Wifi verbinding. Gebeurt dit trouwens alleen op de Wifi verbinding of ook op bekabeld aangesloten apparatuur? Wellicht heb je ook tv via ons en blijft de verbinding daarop wel stabiel? Dan kun je nagaan of het echt alleen in de Wifi zit of dat je hele verbinding plat gaat. 

Je hebt al veel geprobeerd geef je aan en ook goed dat je al een keer contact hebt opgenomen met ons. Het kan zijn dat het met een volgende update beter gaat, maar het is ook nog niet uitgesloten dat het probleem in je gehele verbinding zit. Als je bijvoorbeeld op glasvezel zit, dan raad ik je aan om het glasvezelkastje eens 2 minuten van de stroom te halen en daarna de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 

Mocht dit niet helpen, dan raad ik je aan om toch nog eens telefonisch contact op te nemen. De medewerker aan de telefoon kan, wanneer alles langsgelopen is, een storingsformulier voor je invullen en zo je case doorzetten naar een speciale afdeling. Zij nemen dan contact met je op om dit voor eens en altijd echt op te lossen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • July 12, 2025

Ook het resetten van het glasvezelkastje en resetten van het modem heb ik geprobeerd. Zonder succes.  De bekabelde verbindingen blijven werken. De wifi verbindingen vallen onwillekeurig om de paar dagen weg. Zojuist bij mijn pc via wifi en gisteren één van de mobiele telefoons.

Op één telefoon heb ik een vast ip-adres geïnstalleerd. Tot op heden loopt dat goed. Hopelijk blijft dat zo. Bij een wifi-probleem  helpt echt alleen opnieuw opstarten van het modem.

Vraag bij mij is of ik zo door moet rommelen in de hoop dat een update gaat werken als al niet duidelijk is waar dit aan ligt. Met al mijn onkunde houd ik het nog steeds op een DHCP probleem.

Ik neem je suggestie over en maak een terugbelafspraak.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • July 13, 2025

Er wordt binnenkort wel een nieuwe update uitgerold over de SuperWifi 1 versterkers. Dat zou verbetering kunnen geven. Op dit moment gebeurt dat alleen nog bij klanten met een Box 12 modem, maar daarna volgt ook de V10 ( in combinatie met SuperWifi 1). Meer hierover kun je lezen in de Product Update hierover. 

Voor nu kun je het beste even bellen inderdaad. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic