Skip to main content
Beantwoord

Na laatste update vallen SuperWifi punten weg

• October 9, 2025
  • 10 reacties
  • 219 keer bekeken

Na update superwifi punten na enkele dag niet meer aanwezig. Eén van de twee superwifi punten wil zelfs regelmatig niet meer draadloos verbinden.

voor de update geen problemen. Support geeft advies om alles te resetten. Dit heb ik al meerdere malen gedaan zonder dat het iets oplost.

Graag een oplossing.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Shoomy! Niet handig dat ze de verbinding nu helemaal kwijt zijn, dus goed dat je je vraag hier stelt. 

Goed dat je alles al gerest hebt en jammer dat het niet heeft geholpen. 
De volgende stap is dan om een schone installatie van de SuperWifi punten te doen. Daarbij reset je ze ook, maar alles wordt in een bepaalde volgorde gedaan. 
Het is hier belangrijk dat je die volgorde en de stappen exact naloopt, want zo worden ze helemaal ‘schoon’ gemaakt en kun je met een schone lei verder.

Voor het gemak: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Zou je dit willen doen? Het heeft even wat voeten in de aarde, maar ik heb goede hoop dat ze daarna de verbinding vasthouden.
Laat je weten hoe het is gegaan? 

10 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8522 reacties
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Hi ​@Shoomy! Niet handig dat ze de verbinding nu helemaal kwijt zijn, dus goed dat je je vraag hier stelt. 

De volgende stap is dan om een schone installatie van de SuperWifi punten te doen. Daarbij reset je ze ook, maar alles wordt in een bepaalde volgorde gedaan. 
Het is hier belangrijk dat je die volgorde en de stappen exact naloopt, want zo worden ze helemaal ‘schoon’ gemaakt en kun je met een schone lei verder.

Voor het gemak: 

3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).

Zou je dit willen doen? Het heeft even wat voeten in de aarde, maar ik heb goede hoop dat ze daarna de verbinding vasthouden.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 13, 2025

Wij hebben hetzelfde probleem sinds de laatste update in juni. Al 2 keer een schone installatie gedaan. Een keer via de telefoon en toen het nog steeds niet werkte een monteur betaald om langs te komen die hetzelfde heeft gedaan. Het werkt nog steeds niet. Hoe krijg ik weer goed werkende WIFI in huis?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8522 reacties
  • October 15, 2025

Hi ​@Ilse_K en welkom bij de KPN Community! Vervelend dat ook bij jou het niet lekker gaat met de wifi. 

Als dit alles niet geholpen heeft dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken. 
Mijn collega kan dan de verbinding doormeten en ik ben benieuwd of er dan een oplossing te vinden is. 

Mocht dat niet geholpen hebben, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan kijken we daar met je mee. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 15, 2025

Voor het gemak: 

Zoals aangegeven is dit al meerdere malen uitgevoerd. Na de laatste keer blijft hij wonderbaarlijk stabiel. Een van de wifunten blijft zelfs groen ipv oranje. Ik juich nog niet te hard want ben al ruim twee maanden bezig, but so far so good!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8522 reacties
  • October 16, 2025

Fijn ​@Shoomy! Mooi om te lezen. Ik hoop ook dat ze nu stabiel blijven. 🤞🏻 Zo niet, voer dan de schone installatie opnieuw uit en hopelijk is dan tweemaal scheeprecht. 

We hebben ook nog wat algemene tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi, dus als je de wifi nog verder wilt verbeteren kun je die ook nog doornemen. 😄

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 22, 2025

Fijn ​@Shoomy! Mooi om te lezen. Ik hoop ook dat ze nu stabiel blijven. 🤞🏻 Zo niet, voer dan de schone installatie opnieuw uit en hopelijk is dan tweemaal scheeprecht. 

We hebben ook nog wat algemene tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi, dus als je de wifi nog verder wilt verbeteren kun je die ook nog doornemen. 😄

Helaas vandaag weer uitgevallen. Beide access points geven rood aan. Alles wederom moeten resetten.

Zou fijn zijn als er nu een structurele oplossing voor zou komen. Begint nu vervelend te worden na maanden problemen te hebben met wifi.

@Sanne van KPN wil jij hier naar kijken? Dank alvast!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8522 reacties
  • October 23, 2025

Ai, jammer dat ze de verbinding weer kwijt zijn. 😣 Ik kijk met je mee.

Je hebt de reset al meerdere keren uitgevoerd, ook de stappen voor de schone installatie heb je exact opgevolgd? 
Zo ja, welke stappen heb je zelf dan nog meer geprobeerd uit de tips die ik eerder gaf? Dan vraag ik geen dingen dubbel uit. 🙂

Je kunt overigens ook een belafspraak met ons maken hiervoor. Dan kan mijn collega ook de verbinding doormeten en alles samen met je doorlopen.
Dat schakelt wat sneller, dus mocht je dit prettiger vinden dan is dat ook een optie!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • October 23, 2025

Ai, jammer dat ze de verbinding weer kwijt zijn. 😣 Ik kijk met je mee.

Je hebt de reset al meerdere keren uitgevoerd, ook de stappen voor de schone installatie heb je exact opgevolgd? 
Zo ja, welke stappen heb je zelf dan nog meer geprobeerd uit de tips die ik eerder gaf? Dan vraag ik geen dingen dubbel uit. 🙂

Je kunt overigens ook een belafspraak met ons maken hiervoor. Dan kan mijn collega ook de verbinding doormeten en alles samen met je doorlopen.
Dat schakelt wat sneller, dus mocht je dit prettiger vinden dan is dat ook een optie!

De laatste keer heb ik met jullie ruim drie kwartier aan de telefoon gezeten om alles te resetten en een schone installatie te doen. Zoals aangegeven heb ik dit zelf al meerdere malen uitgevoerd, elke keer met hetzelfde resultaat. De wifi punten vallen gewoon weg op een gegeven moment.

Gezien dat dit na de grote update is gebeurd, lijkt me dat het daarin gezocht moet worden. Daarvoor nooit problemen.

Dus graag een structurele oplossing, het heeft uitgewezen dat resetten en schone installatie het probleem niet oplost. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8522 reacties
  • October 24, 2025

Als de stappen voor een schone installatie precies zijn opgevolgd en die niet geholpen hebben dan heeft nogmaals inderdaad weinig zin. Goed om dit zeker te weten. 🙂

We zien meer meldingen over SuperWifi punten die de verbinding kwijt zijn na de update, maar die zijn na een schone installatie in de meeste gevallen weer online. 
Bij jou lijkt het helaas hardnekkiger. We zijn dit nog aan het verbeteren, zie hiervoor ook deze reactie van Erik in onze SuperWifi 2 product update. 

Aan permanente oplossing voor deze problemen wordt aan gewerkt. Maar, dat is niet iets dat alleen in de SuperWifi zit. Het is een wisselwerking met je modem. Dus dat betekent dat voor een goede oplossing, het modem ook een update nodig heeft. We verwachten op korte termijn updates voor de verschillende modems. Wat daar dan precies in zit aan verbeteringen en/of oplossingen rondom deze issues weet ik op dit moment nog niet, maar weet dat het de volle aandacht heeft. Zodra we hiervoor uitroldata hebben komen er ook product updates met informatie. Dus zorg dat je geabonneerd bent op de Product Updates als je dat nog niet was. Dan krijg je een mail zodra we een nieuwe publiceren.

Voor jou dus ook het advies om de Product Updates in de gaten te houden. Hopelijk hebben we er snel één die dit oplost. Excuses voor het ongemak! 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • October 24, 2025

Dag Sanne,

hier hetzelfde probleem en inmiddels al weken regelmatig zonder WIFI waar ik wel voor betaal.

En als ik zoals op jouw advies een eigen topic aanmaak wordt er niet meer op gereageerd en moet ik zoeken naar dit antwoord.

Inmiddels behoorlijk klaar met de KPN.

Ik wil graag een oplossing op een redelijke termijn.

Mijn pubers vragen dagelijks over te stappen naar ZIGGO.

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic