Skip to main content

Gisteren om 14:30 een spontane reset van het V12 modem gehad waarna de SuperWifi 2.0 punten het allemaal niet meer deden.

Alle SuperWifi punten weer opnieuw aan het systeem gekoppeld (inclusief software update per punt) waarna ze allemaal weer goed functioneerden.

Totdat ik het SuperWifi punt dat vastzat aan het modem voor initialisatie weer op zijn plaats wilde zetten, meteen toen ik de Ethernet cable eruit haalde vielen all andere SuperWifi punten weer uit.

Dit is geen normale manier van werken voor de SuperWifi punten, daarom heb ik ooit een V12 modem gekregen omdat ik dan alle SuperWifi punten in mijn huis kon zetten en niet een “kwijt” was naast het modem.

Op dit moment is de oplossing om een van de SuperWifi punten met een Ethernet cable te verbinden met het netwerk en dan werken alle punten weer.

Het lijkt erop dat de huidige software op het V12 modem (V12.C.23.04.39) niet meer dient als de “home” wifi punt waar alle SuperWifi punten op aangesloten zitten, ik hoop dat dit snel opgelost wordt want nu ben ik dus 1 SuperWifi punt kwijt vlak bij het modem (dubbele Wifi in de gangkast :))

Iemand die dit ook heeft en een betere oplossing?

Ok, alles werkt nu wel maar het is niet waarom ik de SuperWifi punten voor gekocht heb.

PS. De nieuwe user Interface van het modem laat ook geen goed thuisnetwerk meer zien, gewoon een lijst met alle verbonden apparaten , maar niet meer welk SuperWifi punt aan welk SpuerWifi punt zit, is een ander topic maar het is nu wel heel irritant dat ik het niet meer goed in beeld heb hoe de topology van mijn thuis werk in elkaar zit.

Als de v12 nieuwe software bevat dan is het zaak om na te gaan of de superwifis ook die nieuwe software hebben gekregen.

De superwifi 2 punten moeten namelijk wel degelijk zichtbaar zijn in de topologie weergave.

Probeer in de v12 te achterhalen wat het ip adres van de superwifi is en maak in de browser hiermee verbinding.

Als dan niet een soortgelijk inlogscherm per superwifi2 verschijnt zoals bij de v12 dan zijn ze dus niet om qua software.

 

Het is dan zaak om de SW2 te gaan forceren. Sluit deze per stuk aan met een ethernetkabel direct op de v12 en reset dan de SW2 via het resetgaatje totdat deze aantal malen rood knippert.

Dan is duurt het 15-20min voordat deze door de software procedure heen is. 

Nu zou de SW2 dus ook zichtbaar moeten zijn binnen de v12 en een mesh netwerk moeten vormen waarbij de SW2 ook draadloos kan functioneren.

Er is eerder aangegeven dat KPN nog sleutelt aan de weergave  van diverse onderdelen in de web interface in latere updates. Als die beschikbaar is dan kan die via het instellingen menu zelf geladen worden.

 


Inderdaad het enige wat ik niet in mijn post gezet heb is dat alle 4 de SW2’s geupdate waren tijdens het opnieuw initialiseren, dus die hebben de goeie de versie erop staan.

Ze worden alle 4 als verbonden apparaat weergegeven in de lijst van het modem, niet zoals eerder in een topology map.

dank je voor je uitgebreide antwoord.