Skip to main content

Beste,

Ik heb onlangs een Superwifi 2.0 versterker van KPN kunnen overkopen van een goede vriend. Deze vriend heeft maar een paar maanden KPN als provider gehad en de versterker is dus gloed nieuw. Ik heb initieel de reset knop van de versterker gebruikt, om vorige informatie die op de versterker stond te wissen. Daarna heb ik de gebruikelijke stappen van het aansluiten van de versterker (zoals beschreven door KPN) gevolgd. Hierbij gebeurde is onverklaarbaars. In plaats van dat de wifi versterker de gegevens van de router overnam, nam mijn router de gegevens van de versterker over (dus van de router van mijn vriend). De router naam en wachtwoord werden per direct veranderd naar de gegevens van mijn vriend (die dus nu geen KPN klant meer is). De wifi versterker werkte als behoren maar alle gegevens zijn door elkaar gegooid. Bij het resetten van mijn router krijg ik weer mijn oorspronkelijk router naam en wachtwoord weer terug. Maar bij elke poging en combinatie van het aansluiten van de versterker gebeurd telkens hetzelfde (of dit nou draadloos of met ethernet kabel is).  Ik wil graag de wifi versterker blijven gebruiken en kan deze uiteraard ook gebruiken maar dit is natuurlijk niet de bedoeling… Ik kan tevens ook niet inloggen op de router als deze de gegevens van mijn vriend's router heeft overgenomen (niet met mijn admin code en niet die van mijn vriend). Ik zou graag willen weten wat hier de oplossing voor is. Deze versterkers kosten 100 euro per stuk en dit probleem doet te niet aan een mogelijke tweede hands markt voor deze versterkers onder KPN klanten. (De versterker werkt, maar gegevens worden door elkaar gegooid van klanten en routers)

Hoi @Anoniem0475 ,

Wat je kunt doen;

Koppel de Superwifi af.

Bel 0800-0402 en vraag om de wifi instellingen van het modem te resetten . Dan word de wifinaam teruggezet naar de standaard die op de sticker staat.

Zodra dit is voltooid, zet de Experia Box uit.

Reset nu de Superwifi en controleer in de lijst met beschikbare netwerken of de netwerknaam weer hetzelfde is als achterop de sticker vd Superwifi staat. Als dit niet zo is, reset m opnieuw.

Zet nu de experiabox weer aan en sluit de Superwifi minimaal 30 minuten bekabeld aan op de experiabox.

 

Op deze manier zou het weer goed moeten werken. Als je de wifinaam weer wilt wijzigen kun je dat via de tool doen: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Een beetje omslachtig, maar met deze stappen zou het opgelost moeten zijn😉 Zo niet, laat het weten.

 

 


Beste Martijn,

Bedankt voor je reactie! We namen aan dat de reset knop van de superwifi defect was, aangezien het herhaaldelijk resetten van de superwifi niet bleek te werken. Ervoor gekozen om de superwifi te wisselen tegen een nieuwe met de garantie. Die werkt nu wel prima. De modem nam wel nog steeds de gegevens van de modem van mijn vriend over, zelfs na het resetten van de modem! Dit gebeurde na circa 5 minuten na het resetten (eerste 5 minuten had het nog de oorspronkelijke gegevens). We hebben via de admin login op mijnmodem de naam en wachtwoord weer terug kunnen veranderen. Dit is uiteraard niet hetzelfde als telefonisch om een modem reset vragen, dus ook mijn vraag of dit ongewenst is? We hebben telefonisch contact gehad met KPN service voordat ik mijn vraag op dit forum stelde. Echter wist de persoon aan de lijn niet wat ze er mee moest en werd uw oplossing niet voorgelegd… Vandaar ook de vraag op deze forum. 


Die optie is inderdaad ook mogelijk, als het nu werkt is het verder prima zo.

 

Â