Skip to main content

Sinds update modem aan het tobben met SuperWifi punten

• July 5, 2025
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Sinds de laatste update van het modem door KPN continue aan het tobben geweest. Zelfs een extra wifi punt gekocht (wit) bij diegene waar ik deze ging halen kreeg ik eigenlijk te horen wat wij ook ervaren.

inmiddels was ik het zo zat dat ik twee nieuwe wifi punten heb gekocht (zwart) en wat denk je op alle kamers ongeveer 5x zo snel internet met maar twee punten ipv de 4. 

conclusie na 5-6 jaar is het gewoon klaar met de wifi punten in wit uitgevoerd.

zou KPN sieren een compensatie te doen in de kosten van 199 euro.

Danny

9 reacties

• July 5, 2025

Op die witte SuperWiFi's heeft KPN een update uitgerold die gewoon totaal niet werkt...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 5, 2025

zou KPN sieren een compensatie te doen in de kosten van 199 euro.

Beste ​@Danny Huijzer ik weet niet waar je ze gekocht hebt, in de KPN webshop kosten ze inderdaad €199 per paar, bij de KPN-winkel en monteur ruim30% goedkoper.

Je kunt ze ook huren om te kijken of ze bevallen en later eventueel kopen tegen de prijs die ik noemde.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer om te lezen dat je problemen met de SuperWifi 1 ervaart sinds deze een update hebben gehad, ​@Danny Huijzer. Ik begrijp dat je een oplossing hebt gevonden, namelijk de SuperWifi 2. Hier wil je graag een vergoeding voor. Deze kan ik je helaas niet bieden. Maar ik kan wel kijken of ik je kan helpen de SuperWifi 1 weer aan de praat te krijgen. Wat voor probleem ervaar je precies?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Het is eigenlijk heel simpel, sinds de update

zenden de wifipunten geen signaal meer uit.

ik heb inmiddels al 4 verwijderd en ben nu tevreden. Misschien is het een optie dat jullie ze laten ophalen om te analyseren wat er mis is.

Danny

• Helper
  • July 9, 2025

@Danny Huijzer : begrijp ik dat je alle witte wifipunten nu hebt verwijderd uit je netwerk en dat je nu alleen nog je 2 nieuwe zwarte wel hebt aangesloten ?

Zoja, heb je ook je modem nog een keer uit en weer aangehad na verwijderen van de witte ?

Ik ben wel nieuwsgierig namelijk. Ik heb nu zelf 2 witte die het lijken te doen na de update,  en 2 zwarte die wel actief zijn, maar niet gesynced  met het thuisnetwerk..

Ik kan wel zelf gaan experimenteren natuurlijk, maar wellicht kan Ik in dit geval sneller van jou leren wat de beste weg us om v12modem met kpnupdate van begin juli met 2 zwarte wifipunten te verbinden .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Inderdaad ook het modem opnieuw opgestart.

• Helper
  • July 10, 2025

@Danny Huijzer . Opgelost. Modem reset. Witte wifi1 verwijderd. Draait nu stabiel met 2 x superwifi2.

Zowel modem v12 als superwifi2 nieuwste kpn software.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Met de update is er natuurlijk ook een en ander veranderd in de werking. Hierdoor moeten de SuperWifi 1 onder andere dichterbij elkaar staan om goed te functioneren. Als je ze nog had aangesloten, hadden we samen kunnen kijken naar een oplossing om de SuperWifi 1 weer werkende te krijgen. Maar dat heeft nu geen zin meer. Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

• Helper
  • July 10, 2025

@Denise van KPN  de witte werkten ook na de modemreset. Maar waren overbodig. Aangesloten apparatuur bleek een sterke voorkeur te hebben voor de sw2.

Ik hou ze achter de hand mocht ik ergens nog een blind spot hebben