Skip to main content
Antwoord

Snelheid via SuperWifi drastisch gedaald na de update (V10)

• October 21, 2025
  • 5 reacties
  • 116 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,
Sinds de update van V10 merk ik dat de Super Wifi punten niet meer doen wat ze voorheen wel deden namelijk Super Wifi leveren.

Ik heb inmiddels de spots gereset, de V10 gereset, V10 weer zijn gang laten doen. Daarna de Superwifi weer aan proberen te krijgen…. lampje is groen dus zou moeten werk MAAR! wifi lampje op V10 blijft ook branden en bij mijn weten moet die dan weg zijn.

Ik zit nu op een wifi signaal van rond de 160 op nog geen 3 meter van de Super Wifi af terwijl ik 1GB internet heb. Voorheen zaten de snelheden rond de 480.

Wat nu te doen? Alles is gereset en aangesloten als voorheen maar het is "drama".

Daarnaast kan ik ook via mijnkpn app niet meer in de wifinetwerken komen en wordt ik telkens terug gegooid naar het "hoofdmenu".

Niet fijn… wie heeft/ weet een oplossing voor dit?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi renquist, we zijn met vooral deze issues de afgelopen tijd flink bezig geweest voor de V10. Het goede nieuws is dat we zowel voor de SuperWifi 1 en de Experia Box V10 2 updates vanaf vandaag gaan uitrollen. Dit zijn deze onderstaande updates. Er zal hopelijk ook een handmatig update knop komen in de interface van de V10. Lees dus onderstaande even door en hou dit in de gaten. 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 23, 2025

HI ​@renquist, goed dat je dit hier laat weten. 

Ik lees dat je een reset hebt uitgevoerd van de modem en de SuperWifi punten. Belangrijk is dat je dit op de juiste manier doet. Heb je dit gedaan zoals hieronder (klik op de link dan kom je gelijk op het stappenplan)? 

• October 24, 2025

MAAR! wifi lampje op V10 blijft ook branden en bij mijn weten moet die dan weg zijn.

Nee, dat is al enige tijd niet meer zo, ook al wordt dat hier en daar, ook in de Kennisbank, nog steeds beweerd. En met de nieuwe KPN Software al helemaal niet meer. Ik heb nog de oude firmware maar heb de Wi-Fi op de V10 al geruime tijd gewoon aan. Daarnaast een SW1 op zowel de eerste als de tweede verdieping (beiden bedraad). De overgang van Wi-Fi van V10 naar SW1 en van SW1 naar SW1 verloopt naadloos, ook bij de oude firmware. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

​@Alex van KPN Dank voor je reactie.
Ik heb het stappenplan (link kennisbank) meerdere malen nu doorlopen en loop toch nog tegen zaken aan.
Ik heb zowel de modem als de wifipunten geheel volgens voorschriften naar fabrieksinstelling gereset.

- Modem loopt weer met een mooi resultaat van Wifi op de begane grond
Opvallend was wel dat de Wifi niet standaard aanstond en ik deze via inlog op 192……… uit (want daar stond hij wel aan) en weer aan moest zetten en toen werkte de WiFi wel. 

-  SW 1 (1 van 2) ook weer aan de praat en brand constant groen
-  SW  1 (2 van 2) totaal niet te koppelen via de WSP knop van de eerste SW. Eerste SW wil geen “oranje”knipper geven om te verbinden met de 2e SW 1

Hierop geprobeerd om de 2e SW te koppelen (na fabrieksreset/ paars licht) aan de modem middels UTP kabel. Binnen korte tijd blijft de SW dan groen branden. Zoals beschreven de SW langere tijd (minimaal 1 uur) bekabeld laten zitten. Vervolgens losgekoppeld om het elders te plaatsen….. helaas… rood licht op de 2e SW terwijl deze op nog geen meter van de eerste SW en modem staat.

Terwijl dit voor de update wel goed gewerkt heeft en ik in de loop der tijd niks veranderd heb 🤔

Ik kan op dit moment dus geen WiFi op de 2e verdieping krijgen aangezien ik de 2e SW niet aan de praat krijg.

Hopelijk heb jij nog tips.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

​@Henk2304 Dank voor de bevestiging dat de lampjes gewoon op beide kunnen/moeten branden.
Helaas is de koppeling van SW naar SW nog steeds niet gelukt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hi renquist, we zijn met vooral deze issues de afgelopen tijd flink bezig geweest voor de V10. Het goede nieuws is dat we zowel voor de SuperWifi 1 en de Experia Box V10 2 updates vanaf vandaag gaan uitrollen. Dit zijn deze onderstaande updates. Er zal hopelijk ook een handmatig update knop komen in de interface van de V10. Lees dus onderstaande even door en hou dit in de gaten. 

Â