Skip to main content
Antwoord

Super wifi 1 valt laatste tijd vaak uit

• October 11, 2025
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De laatste tijd valt mijn superwifi-1 punt boven steeds uit. (Lampje gaat dan uit) als ik dan de stekker uit en daarna weer in de wcd doe dan start hij weer opnieuw op en na een tijdje werkt het dan weer normaal. Het verschilt ook hoe vaak dit gebeurd, soms na 4 dagen en soms ook na 1 dag al. 

wat kan hier het probleem van zijn ? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ai, dan lijkt het erop dat je SuperWifi echt uitvalt. De status ‘paired’ is trouwens ook niet de juiste status. Dat zou ‘synced’ moeten zijn. Dan wil ik aanraden om eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om te kijken of dat helpt. Je doet dit op de onderstaande manier. 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Laat maar weten of dat iets geholpen heeft. Eventueel na een week uitproberen. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 11, 2025

Beste ​@Ronniej er is een nieuwe firmwareversie voor de SW#1, zie onderstaande link:

Misschien wordt hier je probleem mee opgelost.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 11, 2025

@JanD het probleem is dat hij gewoon helemaal uit gaat uit zichzelf en ik hem dan weer handmatig moet aanzetten. Dit lijkt me niet in een update te zitten want die zijn bij allebei gelijk en maar 1 heeft dit probleem. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Ronniej. Welkom op de KPN Community! Het klinkt bijna alsof het SuperWifi punt bijna het loodje legt. Het kan ook zijn dat enkel het lampje uitgaat en dat het SuperWifi punt verder wel goed functioneert. Je kunt dit controleren door te gaan naar de MijnKPN app en te kiezen voor Mijn Wifinetwerk. Daar zie hoeveel apparaten zijn verbonden en daar kun je ook op klikken. Daar zou je dan je SuperWifi punten tussen moeten zien staan en ze zijn ook te selecteren. Na het selecteren zie je onderaan de status (synced, paired of offline) en je ziet bovenaan het vermogen waarop de LED-verlichting staat. 

Kun je daar eens checken wat de status is als het lampje uit is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

@Arjan van KPN dankjewel!

dit had ik al gecontroleerd en als het lampje uit is staat hij ook niet in de lijst en mis ook ook het wifi op zolder en op de verdieping minder bereik omdat hij dan naar de begane grond springt. 

momenteel werkt hij voor hoelang het duurt en staat er paired. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Ai, dan lijkt het erop dat je SuperWifi echt uitvalt. De status ‘paired’ is trouwens ook niet de juiste status. Dat zou ‘synced’ moeten zijn. Dan wil ik aanraden om eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om te kijken of dat helpt. Je doet dit op de onderstaande manier. 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Laat maar weten of dat iets geholpen heeft. Eventueel na een week uitproberen.