Skip to main content
Antwoord

Super wifi 2 punten werken niet meer

• July 8, 2025
  • 3 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedendag, afgelopen weekend heb ik per ongeluk de stroom van de modem Box 12 eruit getrokken. Sindsdien zijn mijn 4 SuperWifi 2 punten (zwarte)  niet meer werkzaam. Vreemde is dat toen ik de modem weer stroom gaf de WifiPunten paars werden.  De modem gereset en de wifipunten ook stuk voor stuk gereset naar fabrieksinstellingen en weer als nieuw punt geïnstalleerd met de modem. Alle 4 de punten weer op hun oude plek gezet. Lampjes zijn groen, maar helaas geen 1 apparaat maakt verbinding met een Wifipunt( ook niet bekabeld) . Wat is er mis gegaan? En hoe krijg ik alles weer normaal 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@HelenM69. Wat raar dat de SuperWifi punten ineens paars werden na een stroomonderbreking van het modem. Dat betekent dat ze teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen en de juiste configuratie missen om onderdeel te zijn van een netwerk. Goed dat je ze daarna toch nog een keer gereset hebt. Heb je dit wel gedaan met de ethernetkabel losgekoppeld en pas deze aangesloten wanneer het lampje (weer) paars werd? 

En zie je nu de SuperWifi punten wel terug in het topologie overzicht (Thuisnetwerk) als je inlogt op de webinterface van het modem (http://192.168.2.254)? Als dat niet het geval is, dan kun je ze het beste nog een keer resetten. Als ze wel te zien zijn, kun je wellicht volstaan met een herstart van het thuisnetwerk. Dit doe je door te gaan naar Instellingen, Systeem en dan te kiezen voor Herstart achter ‘Herstart thuisnetwerk’. 

Ik ben benieuwd of dit werkt :) 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 12, 2025

Hoi ​@HelenM69. Wat raar dat de SuperWifi punten ineens paars werden na een stroomonderbreking van het modem. Dat betekent dat ze teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen en de juiste configuratie missen om onderdeel te zijn van een netwerk. Goed dat je ze daarna toch nog een keer gereset hebt. Heb je dit wel gedaan met de ethernetkabel losgekoppeld en pas deze aangesloten wanneer het lampje (weer) paars werd? 

En zie je nu de SuperWifi punten wel terug in het topologie overzicht (Thuisnetwerk) als je inlogt op de webinterface van het modem (http://192.168.2.254)? Als dat niet het geval is, dan kun je ze het beste nog een keer resetten. Als ze wel te zien zijn, kun je wellicht volstaan met een herstart van het thuisnetwerk. Dit doe je door te gaan naar Instellingen, Systeem en dan te kiezen voor Herstart achter ‘Herstart thuisnetwerk’. 

Ik ben benieuwd of dit werkt :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Ik heb alles weer gereset en nu werkt het weer. Was echt heel vreemd. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat het nu werkt in ieder geval. Ik ga er vanuit dat het zo blijft :)