Skip to main content

Beste,

Ik probeer bij mijn broer het 2,4 Ghz signaal aan te zetten via de router (MASTER). Echter zend alleen de router (box 12) een 2,4 Ghz signaal uit, en niet de SuperWifi 2 punten.

Hoe pas ik dit aan? Hij heeft een aantal devices die enkel via 2,4 kunnen communiceren.

Ook valt het mij op wanneer ik inlog op de Box 12, dat na 2 of 3 kliks ik elke keer uitgelogd wordt. En nee de timeout kan nog lang niet bereikt zijn.

Zowel de Box12 als de Superwifi’s hebben 2,4 en 5ghz. Die kun je niet afzonderlijk aan of uitzetten.

Wel kun je "Extra wifi" aanzetten. Daar kun je kiezen om enkel de 2,4 of 5ghz aan te zetten en daarmee de apparaten verbinden.

Extra wifi vind je bij de wifi instellingen van de Box12. Deze stuurt de Superwifi’s aan, en dus zullen die ook aangepast worden.


Mijn broer heeft schijnbaar verkeerd gekeken. De punten zenden wel degelijk Dual Band uit.


Kleine aanvulling:

De betreffende device kon niet overweg met bandsteering, het ondersteund namelijk geen 5Ghz en de SuperWifi 2 Punten duwden hem naar 5Ghz.

 

Nu opgelost met Extra Wifi op 2,4Ghz


Zowel de Box12 als de Superwifi’s hebben 2,4 en 5ghz. Die kun je niet afzonderlijk aan of uitzetten.

Wel kun je "Extra wifi" aanzetten. Daar kun je kiezen om enkel de 2,4 of 5ghz aan te zetten en daarmee de apparaten verbinden.

Extra wifi vind je bij de wifi instellingen van de Box12. Deze stuurt de Superwifi’s aan, en dus zullen die ook aangepast worden.

Wij hebben gisteren via de Extra Wifi functie een nieuw SSID aangemaakt voor een 2,4Ghz signaal. Onze Superwifi 2 versterkers boven, pakken dit nieuwe SSID echter niet op. Die pakken alleen het oorspronkelijke dualband SSID op. Moeten we hier nog een extra handeling voor uitvoeren? Nu krijgen we alleen beneden onze Smart Connect producten (lampen) die direct aan de Box 12 gekoppeld zitten aan de praat. Die vereisen namelijk puur 2,4 en werken niet op dualband.