Skip to main content
Vraag

SuperWifi: alle clients verbinden op 1 AP

• February 15, 2025
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik heb de superwifi geconfigureerd en 1 AP op het modem bekabeld en de wifi op het modem uitgezet. Ik zie in de topologie netjes beide APs staan echter verbinden alle apparaten met alleen het bekabelde AP die beneden staat. Die boven staat blijft zonder clients. Er zijn klachten over de WiFi boven. Kan of moet ik hier wat aan doen

Mijnkpn app laat wel zien dat er clients verbonden zijn. Het topologie overzicht niet.

Kees Kloost

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2025

Beste ​@Zwaardsmit welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Welke wifipunten heb je, de witte ronde of de zwarte ronde met welke firmwareversie?

• February 15, 2025

Ik heb de superwifi geconfigureerd en 1 AP op het modem bekabeld en de wifi op het modem uitgezet. Ik zie in de topologie netjes beide APs staan echter verbinden alle apparaten met alleen het bekabelde AP die beneden staat. Die boven staat blijft zonder clients. Er zijn klachten over de WiFi boven. Kan of moet ik hier wat aan doen

De bovenste ook bekabeld aansluiten. Ik denk dat die bovenste draadloze geen meerwaarde heeft zo. De verbinding zal waarschijnlijk niet sneller zijn dan rechtstreeks met onder. Dus daarom laten de apparaten hem links liggen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Zwaardsmit, ik zie dat je al een paar vragen en suggesties gekregen hebt hier, en hoop dat je daarmee verder gekomen bent. Als je een oplossing gevonden hebt, lezen we het ook graag!

• Auteur
  • Topper
  • July 18, 2025

3 dagen geleden de nieuwste firmware op de box12 gekregen, wifi punten bekabeld en factory reset gegeven. Dit zorgde ervoor dat de firmware nu wel naar 25xxx kpn versie is gegaan. Nu werkt het weer, voor zover ik kan zien, goed.

Bedankt allemaal. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn dat alles weer werkt dan ​@Zwaardsmit! Bedankt voor het terugkoppelen, ik geef het door aan Alexandra, ze is even op vakantie :-) .Â