Skip to main content

Zijn er überhaupt mensen waarbij het wel stabiel blijft werken? Hier dondert die superwifi er steeds weer uit. Mega frustrerend. Doorloop steeds netjes het stappenplan en doe wat kpn zegt dat ik moet doen, maar superwifi doet structureel niet wat kpn zegt dat het zou doen €100 voor niks 

 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt voor een troubleshoot. 

Is de SuperWiFi met een kabel aangesloten aan het modem.


Het is de bedoeling om hem onbekabeld neer te zetten op de eerste verdieping, zodat we op zolder ook WiFi hebben. Met een kabel erin naast het modem in de woonkamer blijft hij wel op groen, maar ja, op zolder hebben we daar niks aan. 


Sowieso zal je dan de box 12 of de experiabox v10a nodig hebben.  Er van uitgaande dat je die hebt kan je de superwifi los op de eerste overloop zetten met dien verstande dat de afstand niet groter is dan een meter of vijf. En stel dat het modem in de meterkast staat dan werkt een dichte deur natuurlijk ook niet in het voordeel.  Voor goed wifi in het hele huis komt best nog wat kijken. 


Ik heb de box 12 inderdaad. Hij doet het op dit moment niet zodra de internetkabel losgekoppeld wordt. Dan blijft hij paars branden 


Wat zuur dat hij draadloos niet goed wil verbinden @Ikwordhiergekvak 😑

Ik weet niet exact welke stappen je doorloopt als je doet ‘wat KPN zegt dat je moet doen’ en wil graag nog een poging wagen:

Zou je het modem  willen resetten en álles los willen koppelen, zodat er niks meer bekabeld aangesloten is? Ook het SuperWifi punt mag je resetten. Als het modem weer helemaal op is gestart en je daarmee weer wifi hebt, mag je het SuperWifi punt bekabeld aansluiten. Als deze minimaal 5 minuten groen brandt, mag je hem loskoppelen. Als hij dan verbonden blijft, nog weer even 5 minuten wachten en dan pas ergens anders plaatsen. Echt even stap voor stap dus! Lukt het op deze manier wel weer?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!