Skip to main content

Mijn Superwifi 1, 3 stuks werken niet meer na update modem in februari. Lampjes zijn groen maar niets kan connecten ernaar.  Heb alle stappen al geprobeerd. Resetten 1 voor 1 koppelen 1 uur lang aan modem. Dan andere. Ik zie ze in thuistopologie zijn groen maar niets verbind er mee. 

Hallo ​@RayRa ,

Check dan eerst nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Ik ervaar een soortgelijk probleem, sinds een update op het modem (22 uur geleden), staan al mijn Super Wifi 1 's groen te knipperen. Na een factory reset kom ik niet verder dan een paars lampje.

Dit is 2 maanden terug met de vorige update ook al gebeurd.
@Noordzee  je voorgestelde oplossing kan niet voor mij werken, want mijn super wifi's zijn niet aan te klikken vanuit het thuis netwerk, ze zijn allebei offline.

Beide Wifipunten zijn met ethernet aangesloten.

@Noordzee kpn gesproken en wordt terug gebeld door storingsdienst heb 1 gb normaal gesproken in huis kom ik mer superwifi niet verder dan 38 mb dus blijft connect met modem beneden superwifi in thuisnetwerk allemaal op groen.hoop dat ze gratis vervangen worden dit is niet werken zo. Met een maandelijkse rekening van 102 euro verwacht ik wel wat beter dan ik krijg

@Noordzee kpn gesproken en wordt terug gebeld door storingsdienst heb 1 gb normaal gesproken in huis kom ik mer superwifi niet verder dan 38 mb dus blijft connect met modem beneden superwifi in thuisnetwerk allemaal op groen.hoop dat ze gratis vervangen worden dit is niet werken zo. Met een maandelijkse rekening van 102 euro verwacht ik wel wat beter dan ik krijg

@RayRa 

Ben je al teruggebeld door de storingsdienst? Wat zeiden ze?  

Nieuwe superwifi 2 gehad en dat ze de andere omruilen om oorzaak te vinden eindelijk overal in huis goed bereik na half jaar beperkt dus ​@KPN bedankt voor de snelle service en gratis omruilen voor betere en goed versies

Helemaal fijn ​@RayRa ! 👍🏼   En graag geholpen natuurlijk…. 

@Noordzee jij ook bedankt voor tips

Reageer