Skip to main content

Goedemorgen.

Wij hebben sinds 2 dagen een nieuwe modem ontvangen, de experia v12. Ik loop tegen een aantal problemen aan.

De snelheid van het internet op de verdieping waar het modem staat (meterkast) is niet heel erg goed, wel voldoende maar komt met moment niet boven de 100 uit. Ook lukt het me niet in te loggen op de modem (ik had hiervoor mijn laptop aan het modem verbonden, zowel het nieuwe als oude wachtwoord wordt geweigerd).

Ik heb 2 (zwarte) superwifi punten. Op de zolder werkt deze prima. Op de eerste verdieping krijg ik hem niet aan de praat. Ook niet na resetten, updaten etc. Ook als deze voor de modem zet (draadloos) dan werkt hij niet en blijft het groene lampje snel knipperen.

Wat ik ook merk dat mijn KPN thuis app regelmatig het modem opnieuw wil registreren of dat ik mijn beheerders wachtwoord moet ingeven.

Heeft iemand misschien tips hoe dit op te lossen?

Bedankt alvast!

 

Ik merk zelf ook dat de app niet altijd de  informatie juist weergeeft dus ik zou zelf meer vertrouwen op de webinterface van het modem via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

 

Verder zou je kunnen proberen de superwifi punten van plaats onderling te wisselen en kijken of dat verbetering geeft als dat niet het geval is dan het superwifi punt dat problemen geeft rechtstreeks naar beneden mee te nemen naar de modem en rechtstreeks te verbinden met het modem via een internet kabel en ongeveer 15 a 20 minuten aan het modem verbonden te laten tot led groen blijft branden dan internet kabel los koppelen en het superwifi punt van stroom te halen en te  plaatsen waar die uiteindelijk hoort te komen let er daarbij op dat het superwifi punt wel voldoende Wifi signaal krijgt van het modem om een degelijke en stabiele draadloze verbinding tot stand te brengen als de mogelijkheid er is dan verdient bedraad de SuperWiFi punten verbinden met het modem de voorkeur zo niet dan draadloos wanneer de afstand niet te groot is tot het modem en ten opzichte van de SuperWiFi punten onderling bij gebruik van draadloze verbindingen gaat er in de praktijk altijd een gedeelte van de snelheid verloren je kan dat tot minimum beperken door afstanden kort te houden (5-8 meter) waarbij er zo min mogelijk obstakels zijn zoals muren, aquaria, andere Elektronische apparatuur, metalen, enzovoort. 


Helaas werken nu beiden superwifi punten niet meer. Mijn oplossingen zijn op.

 


Het probleem is inmiddels opgelost door alle apparaten nogmaals te resetten.


Fijn dat het is opgelost. 


Goed om te lezen dat het is opgelost @Evelien78. De KPN Thuis app wordt langzaam aan uitgefaseerd. Alle mogelijkheden van de app gaan over naar MijnKPN.Â