Skip to main content
Antwoord

TP-Link AC1200 RE305 extender krijg ik niet aan de praat op KPN Wifi

• July 15, 2025
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Er lijken meer mensen problemen te hebben met de combinatie KPN modem en Tp-Link extender maar ik kan nog niet voldoende aanknoping vinden…

Ik heb een KPN Experia v10 modem, met in huis ook twee Experia Wifi boxjes.
Om ook achterin de tuin Wifi te hebben heb ik een T-Link AC1200 RE305 Wifi Extender in hergebruik genomen (lag al een jaartje of nog wat langer ongebruikt, functioneerde daarvóór wel in de tuin als aanvullend apart netwerk op mijn vorige gedateerde KPN modem).

Nu krijg ik geen internetverbinding via de Tp-Link. 
-In de Tp-Link Tether app staat aangegeven dat hij correct functioneert. 
-Echter: in de app staat
a) bij 'Hoofdnetwerk' aangegeven dat hij 'niet verbonden is met een draadloos 2.4GHz-netwerk'. 
b) bij 'Uitgebreid netwerk, 2.4G,5G' verschijnt de SSID van de extender (is identiek aan de naam van het hoofdnetwerk+EXT) mét de sleutel van het hoofdnetwerk. 
-Op mijn smartphone wordt bij het zoeken naar wifi netwerken het extender-netwerk aangeduid als 'opgeslagen'. Automatisch verbinding maken staat daarbij aan, maar dat lukt dus niet, evenmin als handmatig verbinden. Zonder ook de mogelijkheid om bv het wachtwoord/de sleutel in te voeren.
-Ook via de WPS knoppen op modem en extender geprobeerd, helpt ook al niet. 

Ik heb de extender ook gereset, maar dat verandert niets aan de situatie en de meldingen. 
Met een geheel schone lei (alsof nieuw uit de doos) beginnen lijkt me de beste oplossing maar dat lukt me op de een of andere manier ook niet. 

Kortom, er lijkt ergens een kink te zitten tussen (het nieuwe v10?) modem en extender. Compatabiliteitsprobleem?
Wie heeft suggesties  (in niet te moeilijke vaktaal)? 

Beste antwoord door Lastpost2

Hoi ​@Lastpost2. Zo'n TP-Link extender installeren en werkend krijgen op een KPN Wifi-verbinding zou mogelijk moeten zijn. Echter moet je 'm wel goed installeren en dat is misschien even een klusje. 

Je geeft aan dat je de Tether-app hebt gebruikt, maar heb je ook geprobeerd om het installatieproces via de webbrowser op je computer/laptop te doen? De instructies daarvoor vind je op de TP-link website onder 2.2. Method 2: Via a Web Browser. Ik heb hier ook een handig Youtube-filmpje gevonden die laat zien hoe je de extender als een repeater installeert. Dat is de methode die je waarschijnlijk wilt gebruiken. Kun je eens proberen of het op deze manier wel lukt? 

Dank, via de webbrowser + de instructies aldaar kon ik nu wel probleemloos mijn vaste pc met de Tp-Link verbinden (de pc had ik nog niet geprobeerd, alleen met mijn android smartphone). Maar mijn smartphone had er nog steeds geen zin in, die hield nog steeds hardnekkig vast aan mijn oude verhaal, ook in de Tether-app was er niets veranderd. Maar de verbinding tussen KPN router en Tp-Link scheen op zich dus wel in orde te zijn, gezien het feit dat ik op mijn pc probleemloos kon schakelen tussen KPN Wifi en Tp-Link. Ik heb toen toch de extender nog maar eens gereset en ben helemaal opnieuw begonnen. Nu lukt alles wél, toen ik de eerste keer via de tether app installeerde heb ik ergens kennelijk toch iets fout gedaan. Al doende en prutsend leert men ;) 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Lastpost2. Zo'n TP-Link extender installeren en werkend krijgen op een KPN Wifi-verbinding zou mogelijk moeten zijn. Echter moet je 'm wel goed installeren en dat is misschien even een klusje. 

Je geeft aan dat je de Tether-app hebt gebruikt, maar heb je ook geprobeerd om het installatieproces via de webbrowser op je computer/laptop te doen? De instructies daarvoor vind je op de TP-link website onder 2.2. Method 2: Via a Web Browser. Ik heb hier ook een handig Youtube-filmpje gevonden die laat zien hoe je de extender als een repeater installeert. Dat is de methode die je waarschijnlijk wilt gebruiken. Kun je eens proberen of het op deze manier wel lukt? 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • July 20, 2025

Dank, via de webbrowser + de instructies aldaar kon ik nu wel probleemloos mijn vaste pc met de Tp-Link verbinden (de pc had ik nog niet geprobeerd, alleen met mijn android smartphone). Maar mijn smartphone had er nog steeds geen zin in, die hield nog steeds hardnekkig vast aan mijn oude verhaal, ook in de Tether-app was er niets veranderd. Maar de verbinding tussen KPN router en Tp-Link scheen op zich dus wel in orde te zijn, gezien het feit dat ik op mijn pc probleemloos kon schakelen tussen KPN Wifi en Tp-Link. Ik heb toen toch de extender nog maar eens gereset en ben helemaal opnieuw begonnen. Nu lukt alles wél, toen ik de eerste keer via de tether app installeerde heb ik ergens kennelijk toch iets fout gedaan. Al doende en prutsend leert men ;) 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Kijk eens aan, de aanhouder wint! En je bent weer wat wijzer geworden op het gebied van extenders :D 

Mocht je weer eens tegen iets aanlopen, dan weet je ons te vinden!Â