Skip to main content

Ja het werkt idd maar het vertraagd wel de kpn+tv box waardoor je regelmatig vastlopend of vertraagd beeld heb voor bij het terugkijken en netflix Disney+ enz dat lijkt mij ook niet de oplossing en dit verkom je door over te stappen naar een kpn box 12  hierbij is het mogelijk om apparatuur draadloos te gebruiken maar deze krijg je pas als je oude modem kapot is. Dus als je overstapt naar een pakket waar je meer voor betaald omdat je kpn+tv box en daar dan twee superwifi 2 bijkoopt krijg je alles heel snel geleverd maar om alles goed te laten werken krijg het belangrijkste wat je nodig hebt (de kpn 12 modem)er niet bij.  heel treurig dit. De rede wat kpn hiervoor geeft is dat het niet duurzaam zou zijn om de nieuwe modems erbij te leveren erg lachwekkend dit wel een nieuw(luxer) product ontwikkelen terwijl niks mis met het oude product en klanten hiermee te trekken en bestaande klanten laten overstappen terwijl alles niet werkt als behoren. Jullie denken hierbij aan verdienen en niet aan de klant. Jullie zijn alles behalve duurzaam  bezig.

 

Admin: afgesplitst

Zeker weten ik en zelfs hem omgewisseld naar een 2 de ontvanger maar die geeft hetzelfde  probleem  volgens de klantensenservice is het bekend probleem. En er wordt aan gewerkt  er zou sinds vorige week maandag een update komen hiervoor maar die is er tot de dag vandaag niet beschikbaar en het probleem wordt steeds erger.  


De nieuwe update is vanaf vandaag beschikbaar. Heb je die al binnen? Hoe gaat het daarna?


Nee geen update.... welke versie  zo er nu dan op moeten staan? Nu ik mijn netwerken heb gescheiden lukt het niet meer het kpn +tv kastje te verbinden met mijn netwerk. Voor heen stond het tv kastje het modem aangesloten en waren de netwerken nog niet gescheiden en toen stond mij tv kastje verbonden met mij netwerk . Naar advies hiet op het forum heb ik het tv kastje op de supewifi aan gesloten. Hij is altijd bekabeld aan gesloten geweest zowel op de modem als op het super wifi punt

 


KPN TV+ app 1.107.4 is de laatste. 

Je wilt hem graag draadloos aansluiten i.p.v. de kabel? Begrijp ik dat goed? Alleen de box ziet geen van de gescheiden netwerken? 


Ik heb nog geen dag geleden iemand naar tevredenheid geholpen met een v10. Daar was helaas door een monteur ook een tv+ draadloos aangesloten op een v10. Dat mag dus niet (reden: de v10 heeft geen multicast to unicast). Notabene lag superwifi2 daar als welkomskado offline toe te kijken 😅

Die is meteen aan het werk gezet door haar en met succes.

@Bart_Z gaf al de opties. Plaatjes doen wonderen.

Ik zou persoonlijk voor optie 1 gaan of voor optie 2. Optie 4 werkt ook prima zo bleek. Alle problemen verdwenen daar meteen.

Dus:

Sluit superwifi2 (de zwarte!) aan op de v10 (vanwege pair bonding is inderdaad een v10 nodig). WiFi is dan uit op de modem en verloopt via superwifi. Laat superwifi bedraad aangesloten op de modem om deze reden. Er komt ook naar de v10 nieuwe firmware zoals Box12 en dan zou dit ook niet meer nodig zijn en is de v10 ook een mesh node.

Ik las in dit topic iets over gescheiden netwerken en gastnetwerken. Ik kon het niet helemaal volgen maar ik zou gewoon 1 draadloos netwerk maken met een 2.4 en 5Gz band. Als je tv+ draadloos wilt aansluiten is die 5GHz band wel nodig. Doe dat niet op het gastnetwerk of iets dergelijks want daar kan je alleen verbinden met internet (geen multicast dus) en op beperkte snelheid. Niet handig en dus niet doen, dat is vragen om problemen. Ook omdat je vanaf je gastnetwerk niet meer op je eigen netwerk komt (as per design).

Als je de mogelijkheid hebt om via UTP kabel aan te sluiten heeft dat altijd de voorkeur.

 

 


Ik heb mij netwerken gescheiden 5ghz en 2.4 netwerk. De tv+is bedraad verbonden  met de superwifi. Omdat ik last hebt van de van vastlopend, haperend beeld en geluid werd mij geadviseerd op dit forum  om de tv+ op de superwifi aan te sluiten dit heb ik gedaan in het begin werkte dit prima maar nu heb ik hetzelfde probleem.


Ok, dat is duidelijk. Ik zou dat zelf niet doen. Maar wat nu even belangrijk is: je hebt tv+ bedraad aangesloten op Superwifi en die staat om die reden in de buurt van tv+?
En je hebt superwifi vervolgens ook bedraad aangesloten op de modem? Je hebt dus beide poorten bezet op superwifi? Er is geen tweede superwifi toch?


Alles is bedraad aangesloten. Met die optie had is dus geen haperingen en Sinds een dag of stil staand beeld,sinds 2á3 dagen zijn de haperingen en stilstaand beeld  soms valt het beeld ook uit en dat hersteld zich dan zelf na ongeveer 15- 30 sec.  Heb ook wel een zowel 1ste als 2de(slaapkamer) super wifi zijn bedraad verbonden met het modem.

 


Dan zou ik voor nu eens beginnen met de draad rechtstreeks aan te sluiten op de tv ontvanger. Dan kunnen we uitsluiten of het aan superwifi ligt. Is puur om te troubleshooten.

Ik zou overigens in zo’n geval ook de modem even 5 minuten van de stroom halen. Eerst superwifi uitzetten. Daarna de modem starten en na 10 minuten superwifi weer aan.

De tv ontvanger ook even 2 minuten van de stroom halen en dan starten. Als de tv dan goed werkt opnieuw via superwifi aansluiten.


De monteur had de tv ontvanger bedraad op het modem aangesloten omdat ik daar na de update nog steeds zoveel las had van stilstaand haperende en wegvallend beeld en geluid is mijn geadviseerd om de tv ontvanger bedraad op de superwifi aan te sluiten dat ging 2 dagen perfect nu onstaan dezelfde problemen als bij de aansluiting op het modem. Begrijp ik het goed dat ik de ontvanger nu op bedraad op het modem aan te sluiten? Deze stappen heb ik al gevolgd maar is nog niet geen verbetering. Zo wel bedraad aan gesloten  op het modem als op de super wifi

 


In principe zou het niet mogen uitmaken of je tv+ aansluit op de modem of via superwifi (bedraad). Ik snap wel waar het advies vandaan komt om het via superwifi aan te sluiten. De v10 schijnt om nog onduidelijke redenen soms niet lekker te lopen als je bedraad aansluit. Mogelijk heeft de lengte van de kabel hier invloed. Om dat uit te sluiten zou je tv+ ook eens draadloos kunnen aansluiten superwifi. Dat moet per definitie zonder problemen werken. Je sluit dan in ieder geval wat mogelijke oorzaken uit. Als je dit wilt proberen dan let er wel op dat je de UTP kabel uit de tv+ ontvanger haalt.

Wat ook goed schijnt de werken is om er een managed switch met IGMP snooping enabled tussen de modem en de tv+ ontvanger te plaatsen. Kosten zijn ongeveer 3 tientjes.


De dsl(pairbonding)  kabel is denk ik het probleem nu ik de wifi op de tv+uit staat heb ik veel minder last van de genoemde  problemen.


Mijn tv is bekabeld aangesloten op het modem zo heeft de kpn monteur het gedaan. Maar bij kijken van de tv+ box als programma ,film of serie wat ik kijk uit meerdere afleveringen bestaat of de film langer dan 1.5 uur of bij terugkijken duurt blijft het beeld stilstaan op de kpn+tv box  bij de vorige interactieve  tv kastje kreeg een melding bent u nog aan het kijken of wilt stoppen en nog wat ander opties die kon kiezen  naar het maken van een keuze kon ik gewoon verder kijken. Met de kpn tv +  box  loopt het scherm vast  en kan ik

alles opnieuw opstarten vanaf het begin scherm en dan begint alles ook helemaal opnieuw  

Hoe kan ik dit oplossen. 

Met dit soort verschijnselen zou ik eerst even de originele aftandbediening van mijn TV pakken en kijken of er soms een zogenaamde Eco voorziening op het TV toestel is ingeschakeld. De KPN afstandbediening kan dit niet bereiken. 


Beste Roy74 ik denk dat de utp kabel niet juist reageert op het draadloze aansluiting de ene moment wordt de tv+ kastje verbonden met mij netwerk en het andere moment geeft aan dat de utp kabel nier verbonden is deze melding krijg sinds gister te zien.


Juist daarom gaf ik het advies om draadloos aan te sluiten. Al is het maar tijdelijk. Dan sluit je uit of het aan de bekabeling ligt. Dat hebben we hier op het forum al vaker gezien. Zorg dat superwifi groen is en dan tv+ draadloos verbinden met superwifi. Als dat goed werkt dan is de volgende stap kijken waarom het via UTP kabel mis gaat. Kan zomaar een slecht gemonteerde connector zijn of iets dergelijks.


Het  verbinden met wifi gaat niet om hij aan geeft dat het netwerk niet te vinden is echter komt dit alleen voor bij de tv + ontvanger, de tv zelf en andere apparaten verbinden vlekkeloos met het netwerk. De tv+ ontvanger staat ene  moment wel verbonden het netwerk en het andere  moment geeft hij aan de de ethernet kabel  niet is verbonden, en dan valt de de het beeld weg of loopt het beeld vast. Echter dit vind sinds gister plaats. Wat voor kabel  de meegeleverde zwarte kabel net 2 gele uitteinde( is dit toevallig een utp kabel)die  wordt meegeleverd bij de tv+ ontvanger


Dat is inderdaad de kabel maar ik heb hier ook al eens zien langskomen dat deze kabel niet goed bleek. Kan gebeuren. Heb je een andere kabel?

Je WiFi zal wel in orde zijn maar ik bedoel dat je tv+ even draadloos moet verbinden en de UTP kabel los moet maken. Als dat werkt dan weten we in ieder geval dat mogelijk de kabel niet goed is.


Als ik dat doe dan is er geen verbinding met met het netwerk hij geeft dan aan als fout melding ethernet kabel is niet aangesloten en dan valt het beeld volledig uit. Hij stond eerst verbonden met oude utp kabel die ik al had nu heb ik de bijgeleverde utp kabel aan gesloten krijg ik deze melding ook ik heb  2 tv +kastjes liggen bij bijde kastjes  ervaar ik dit probleem.


Dat klopt want je moet dan wel je tv+ configuratie doen om in plaats van ethernet te verbinden met WiFi. Dat gaat niet vanzelf. Hier staat hoe dat moet.

Als dat wel werkt dan is de volgende stap onderzoeken waarom de ethernet optie niet werkt. Maar dan zijn we in de analyse wel een stapje verder.

leuk? Nee, maar soms is het even doorzetten om de juiste diagnose te stellen.


Een vraagje  op de website staat dat je hiervoor een box 12 nodig hebt  en ik heb een v10 box

 


Dat is inderdaad niet helemaal correct. Er moet staan box12 OF superwifi2. Zie ook mijn plaatje dat ik eerder heb gepost. Zolang je superwifi maar bedraad aangesloten laat op de modem is dit goed.


Hoe kan  de configuratie uitvoeren via de instellingen  van het apparaat of kan dit niet. Momenteel  staat het kastje op  de wifi aangesloten zonder dat ik de configuratie  heb uitgevoerd.  Nu geeft valt de verbinding regelmatig weg(krijg ik zwart beeld) met de melding ethernetkabel is niet verbonden maar het na ongeveer 30 sec of minder heb ik wel weer beeld


Kun je de ontvanger niet eerst eens een reset geven en deze dan als nieuw aansluiten. Hoe gaat het dan? 

Begin je even met een volledig nieuwe installatie. Loop je daarna nog steeds tegen dezelfde problemen aan?


Jawel maar wel een stuk minder in denk dat het probleem in het modem ligt ik heb namelijk gekeken wat er met het modem gebeurt  op het moment dat de foutmeldingen spelen springt mij internet op het modem op rood en gaat de superwifi blauw /groen knipperen en als  het beeld er weer is springt het internet knopje op groen en en de superwifi ook. De modem heb ik als meerdere malen een (harde) reset gegeven in de hoop dat het probleem zo herstellen maar helaas.


Hoi @asrah ,

Als het hele modem wegvalt zal dat waarschijnlijk in de DSL verbinding zitten

Zou je de DSL statuspagina willen delen?