Skip to main content

Ja het werkt idd maar het vertraagd wel de kpn+tv box waardoor je regelmatig vastlopend of vertraagd beeld heb voor bij het terugkijken en netflix Disney+ enz dat lijkt mij ook niet de oplossing en dit verkom je door over te stappen naar een kpn box 12  hierbij is het mogelijk om apparatuur draadloos te gebruiken maar deze krijg je pas als je oude modem kapot is. Dus als je overstapt naar een pakket waar je meer voor betaald omdat je kpn+tv box en daar dan twee superwifi 2 bijkoopt krijg je alles heel snel geleverd maar om alles goed te laten werken krijg het belangrijkste wat je nodig hebt (de kpn 12 modem)er niet bij.  heel treurig dit. De rede wat kpn hiervoor geeft is dat het niet duurzaam zou zijn om de nieuwe modems erbij te leveren erg lachwekkend dit wel een nieuw(luxer) product ontwikkelen terwijl niks mis met het oude product en klanten hiermee te trekken en bestaande klanten laten overstappen terwijl alles niet werkt als behoren. Jullie denken hierbij aan verdienen en niet aan de klant. Jullie zijn alles behalve duurzaam  bezig.

 

Admin: afgesplitst

Hoi @asrah ,

Als het hele modem wegvalt zal dat waarschijnlijk in de DSL verbinding zitten

Zou je de DSL statuspagina willen delen?

 

Geen lijn is geen tv inderdaad @martijn197108 

Hoe lang zie je dit al @asrah want dit moet eerst opgelost worden.


Ooit heeft een kpn monteur bij mijnde pair bonding aangesloten door van de originele dsl kabel een y kabel te maken waarbii het verloop stukje erg fragiel is. Zou het hier aan kunnen liggen.


Dat zou zeker kunnen @asrah.

Zou je daar een foto van kunnen maken, en deze kunnen delen?Dat koppelstuk is vast te verbeteren.

Daarnaast ook nog graag de DSL waardes😉

Zou je de DSL statuspagina willen delen?

 

 


Alleen lampje bij het internet  word rood of knippert  rood,groen maar het lampje services brand nog wel. Maar met de draadloze aansluiting ervaar ik minder problemen de problemen onstaan naar een uur of2  weer en springt het beeld op zwart of kom je in een in het start scherm terecht. Ik heb nog een vraagje bij oude kastje  als bijvoorbeeld  op rtl 5 iets aan het kijken kon je door de pijltjes te gebruiken je onderin in het  beeld door  de programmering van de gehele dag heen scrollen   bij kpn tv +box kan dit nier meer..ps de monteur heeft van ene kan van dsl kabel een y splitsing gemaakt de y splitsing is heel fragiel gemmakt  hoe kan ik dit oplossen alsvast bedankt voor het mee denkenen. Ik zal zo de


Ik heb nog een vraagje bij oude kastje  als bijvoorbeeld  op rtl 5 iets aan het kijken kon je door de pijltjes te gebruiken je onderin in het  beeld door  de programmering van de gehele dag heen scrollen   bij kpn tv +box kan dit nier meer.

Je zou dat in dit topic kunnen melden, wie weet word dat nog veranderd🙂:

 

 

De monteur heeft van ene kan van dsl kabel een y splitsing gemaakt de y splitsing is heel fragiel gemmakt  hoe kan ik dit oplossen alsvast bedankt voor het mee denkenen

 

Ik wil niet opdringerig doen, maar ik verzoek je vriendelijk dit te doen:

Dat zou zeker kunnen @asrah.

Zou je daar een foto van kunnen maken, en deze kunnen delen?Dat koppelstuk is vast te verbeteren.

Daarnaast ook nog graag de DSL waardes😉

Zou je de DSL statuspagina willen delen?

 

 

 

Hoe meer informatie je deelt, hoe beter je geholpen kunt worden🙂


 


Dat IS/RA punt ziet er niet persé gammel uit.

Zou je ook het gedeelte met de CRC en FEC errors van zowel lijn 1 als 2 kunnen delen?

 


Misschin een stomme vraag?Waar kan het geen vinden wat aan mij vraag.

Gebonden

 


Het aantal CRC errors is voor een uptime van 69 uur toch wel aan de hoge kant.

Een monteur lijkt me daarom een goede vervolgstap.Een moderator kan deze -na instemming- inplannen.

 

Daarnaast lijkt line 2 het niet te doen, het L2 lampje naast de DSL poort op de V10 brand dan ook niet, correct?


Moet ik voor deze monteur betalen?

Hij het beeld wegvalt rood en daarna weer groen em dan heb ik weer beeld.


Nee, waarschijnlijk niet aangezien dit probleem niet aan jou ligt.Een monteur heeft het zo aangelegd.

 

Ik had zelf tot vandaag ook teveel CRC errors en een wegvallende verbinding, maar dit is kosteloos en goed opgelost door een monteur🙂


Prima laat de monteur maar komen


Hallo Martijn197108 ,

Ik heb sinds mij laaste berichtjes meer van u gehoord. Bijvoorbeeld over wanneer en hoelaat de monteurs afspraak is gepland. Ik hoop het  nog van u te horen


Hoi @asrah ,

Ik ben geen KPN medewerker en kan zodoende ook geen monteur inplannen.

 

@Bart_Z kan dit wel voor je regelen, ik verwacht vandaag of morgen wel een reactie van hem.

 


Het isra punt is goed maar de ykabel is door de monteur gemaakt als u goed kijkt op de foto zie een klein stukje de binnenkant van de ykabel als een windvlaag er tegen aankomt  of raakt net ff de kabel aan tijdens het stoffen dan veroorzaakt  het storing op de lijn hebt ik gemerkt.

 

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd ben ik in afwachting  van u van uw antwoord.

 

Met  vriendelijke groet,

Farina

Oeps sorry

 


Er zou natuurlijk ook nog eerst een andere Y jabel geprobeerd kunnen worden.

Zou je dat willen @asrah ?

Er kan enkel een 1.5M kabel opgestuurd worden, je zou dan het modem anders moeten plaatsen.


@martijn197108  zijn er geen langere ykabls verkrijgbaar.


@asrahHelaas kan KPN die niet toezenden😔

 

Het hoeft maar voor iets van 2 dagen, als het dan niet uitval en de waardes goed blijven weten we in ieder geval de oorzaak.

Als het dan nog steeds uitvalt (en de waardes niet goed zijn) is een monteur in principe kosteloos.

Als het dan niet meer uitvalt, zal het probleem in de Y- kabel zitten.Ik ben bang dat als een monteur een langere kabel voor je moet maken dat dit op eigen kosten is, maar hier ben ik niet zeker van.

@NHendriks@Ik_Combineer , weten jullie misschien hoe het zit met de eventuele kosten bij een monteursbezoek in dit geval?


@martijn197108  is goed


@asrah, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik eens mee wat het handigste is. 


@Bart_Z  bedankt voor u reactie zijn de gegevens van mijn profiel  voor iedereen zichtbaar of alleen voor kpn medewerkers?


@Bart_Z  bedankt voor u reactie zijn de gegevens van mijn profiel  voor iedereen zichtbaar of alleen voor kpn medewerkers

Vraagteken? Doet die het niet op uw toetsenbord? 

De gegevens in uw profiel zijn alleen zichtbaar voor KPN medewerkers. 


@Nick83  je hebt heb gelijk door dat ik tussendoor reageert laat ik zo tezien leestekens  weg mijn excuses hiervoor!


Ik heb even gekeken. Ik zie zo maar 3 verbrekingen afgelopen dagen. Het lijkt dus niet heel vaak voor te komen. Ik heb dan ook eerst een nieuwe Y kabel gestuurd. Hoor graag hoe het gaat met deze. 

Anders moeten we toch verder kijken. Hoor graag weer van je. 


@Bart_Z  het gebeurt  meerdere keren op dag en dan moet ik alles van het stroom halen en weer opnieuw  opstarten anders heb ik geen beeld of stilstaand beeld omdat de kpn+tv box (is draadloos aangesloten omdat bedraad aangaf dat de ethernet kabel niet was aangesloten terwijl hij wel verbonden dat stond namelijk in de instellingen in kpn tv +box) op niks meer reageert. Maar ik zal het proberen met de proberen met de nieuwe kabel. Bedankt voor u reactie trouwens.