Skip to main content
Antwoord

Welke status voor een SW2? Een is paired, de rest synced

• October 14, 2025
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 3 SW2 in gebruik. 2 apparaten geven als status Synced terwijl de derde paired aangeeft. Firmware versie SW2.C.25.05.06. Alle 3 geven een groen led licht. In de avond geeft dit punt geen goede gegevens door waardoor bij de aangesloten tv (Samsung) het geluid hapert of het beeld hapert. Na de tv ontvanger weer opnieuw te hebben opgestart kan ik weer een tijdje ongestoord tv kijken. Koppeltijdstip van de 2 apparaten is 1-10-2025 resp 8-10-2025. Het derde apparaat met status  paired geeft ook koppeldatum 8-10-2025.

Heb al eens het gehele netwerk opnieuw ingesteld waarbij ook de KPN Box 12 is gereset.

Software versie box V12.C.25.06.06

Als de status Synced moet zijn, hoe krijg ik de andere status gewijzigd?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@CorVer51, ik lees dat jouw verbinding met je SuperWifi2 niet altijd optimaal werkt. We denken hier graag met je mee.

Zo te lezen hebben jouw SuperWifi's nu de softwareversie met 06 op het eind. Als ik mij niet vergis, met jouw Box 12 en softwareversie daarop, moet je ze kunnen updaten naar de nieuwe versie met 08 op het eind. Meer daarover lees je in deze SuperWifi 2 Product Update

Ik ben benieuwd of dat lukt, en hoe het daarna met de verbinding gaat?

6 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@CorVer51, ik lees dat jouw verbinding met je SuperWifi2 niet altijd optimaal werkt. We denken hier graag met je mee.

Zo te lezen hebben jouw SuperWifi's nu de softwareversie met 06 op het eind. Als ik mij niet vergis, met jouw Box 12 en softwareversie daarop, moet je ze kunnen updaten naar de nieuwe versie met 08 op het eind. Meer daarover lees je in deze SuperWifi 2 Product Update

Ik ben benieuwd of dat lukt, en hoe het daarna met de verbinding gaat?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 16, 2025

Dank voor je bericht. Ik zal komend weekend de updates uitvoeren. Daarna laat ik weten of alles is gelukt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 17, 2025

Heb zowel de Box 12 als de SW punten geheel gereset volgens de door jullie beschreven procedure. Eerst alle SW punten terug brengen naar de fabrieksinstellingen, daarna reset van de Box 12 . na 30 minuten opstarten van 1e wifipunt en na opstarten 30 minuten gewacht. Zo verder met punt 2 en 3.

Softwareversie SW  is toch gebleven op 06.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 17, 2025

de wifipunten hebben nu wel de status synced

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 17, 2025

softwareversie van de Box 12 is 06. Dus zal die eerst aangepast dienen te worden. Wordt deze software komende week aangepast?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

de wifipunten hebben nu wel de status synced

Goed om te lezen ​@CorVer51! En werkt je wifi ook goed? In principe krijgen jouw SuperWifi's vanzelf de update, je kunt 't eventueel op deze manier versnellen:

Heb je nu de versie SW2.C.25.05.02 of 05.06? Dan kun je ook handmatig updaten naar deze versie met de upgradeknop in de webinterface. Lukt dat niet, of heb je een oudere versie? Reset dan je SuperWifi 2 en sluit hem bekabeld aan. Laat hem ongeveer een half uur aangesloten. Hij zal dan de update binnenhalen en installeren.

Wat je KPN Box 12 betreft, de softwareversie met 06 op het einde is prima, dat is de meest recente. Mocht je dat interessant vinden, dan kan je onze Product Updates volgen, daar lees je altijd het laatste nieuws over de updates die we uitbrengen.