Skip to main content

In onze vakantie bleek de stroom eraf geweest te zijn.

Dit bleek nadat we ’s avonds de tv aanzetten en beide (witte) superwifi punten rood waren.

Modem opnieuw opgestart, geen resultaat

Wifi punten via thuisapp geprobeerd opnieuw te installeren, geen resultaat

  • Thuisapp gaf aan: geen experiabox gevonden terwijl de computer, laptop en mobiele telefoons wel wifiverbinding hadden
  • Modem gereset via resetknop, geen resultaat

 

Vervolgens na veel onderzoek op kpnforum het volgende gedaan:

  • Thuisapp van de telefoon verwijderd
  • Beide superwifipunten naar fabrieksinstellingen teruggezet
    • Niet verbonden met modem
    • Wel verbonden met 220
    • Resetknop ingedrukt gehouden tot rode lampje knippert
    • Na enkele minuten blijft blauw/paars lampje branden
  • Vervolgens modem naar fabrieksinstellingen teruggezet
    • Resetknop ingedrukt gehouden tot alle lampjes uitgingen (duurde wel 30 seconden)
    • Toen pas kwam rode lampje en startte modem opnieuw op
    • Groene lampjes brandden al weer na 5 minuten, maar toch 15 minuten gewacht
  • Thuisapp weer opnieuw geïnstalleerd op telefoon
    • Na installatie en toestemming voor gebruik locatie de melding: sluit de experiabox aan
      • De computer, de laptop en de mobiele telefoons hebben wifi, maar kennelijk kan de thuisapp de experiabox niet zien
      • Als je via de service knop naar het menu wifiversterker aansluiten/superwifi gaat constateert de app dat ik verbonden ben met mijn eigen netwerk en vervolgens wordt het wifi icoon oranje en zegt hij dat ik mijn experiabox moet aansluiten
  • Om toch verder te komen heb ik de Superwifi punten opnieuw geinstalleerd
    • Superwifipunt 1 aangesloten aan modem
      • 25 minuten gewacht tot permanent groen licht
    • Superwifipunt 2 aangesloten aan modem
      • 25 minuten gewacht tot permanent groen licht
    • Superwifipunt 2 losgekoppeld van modem en verplaatst naar woonkamer
      • Na enkele minuten permanent groen licht
    • Superwifipunt 1 losgekoppeld van modem en verplaatst naar slaapkamer
      • Na enkele minuten permanent rood licht
      • Ook superwifipunt in woonkamer geeft nu permanent rood licht
    • Als superwifipunt 1 weer aan het modem gekoppeld wordt, geven beide superwifipunten permanent groen licht

 

  • De thuisapp ziet niet het modem, niet het superwifipunt dat aan het modem gekoppeld is maar wel het superwifipunt dat in de woonkamer staat
  • Ik kan nu dus maar 1 superwifipunt gebruiken om een tv aan te sluiten

 

  • Deze hele situatie is ontstaan na de vakantie, want daarvoor heeft het allemaal goed gefunctioneerd. Heeft KPN iets met updates o.i.d. gedaan?

@Antonie H het lijkt erop dat je de KPN box 12 hebt met de nieuwste software versie in combinatie met witte superwifi punten. deze versie heeft op dit moment inderdaad een issue met het meshnetwerk omdat de witte wifipunten de nieuwe software nog niet aankunnen. er dient dan een wifipunt weer bekabeld aangesloten te worden.


Ik verwachtte al een beetje zo'n antwoord gezien reacties op vergelijkbare vragen. In elk geval dank voor het antwoord. Blijft de vraag wanneer KPN hier iets aan gaat doen, want ik had de superwifi punten juist aangeschaft omdat ik vorig jaar glasvezel kreeg en het modem moest verplaatsen. Worden de witte superwifipunten door KPN vervangen door twee zwarte, die wel zouden moeten werken?


@Antonie H je zou het kunnen vragen in dit topic KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.36 | KPN Community


Hoi @Antonie H en welkom hier op ons forum :)

Zoals eerder hier in het topic al wordt gezegd zou jij die update nog niet moeten hebben gehad aangezien je een SuperWifi 1 punt hebt. Dus mijn excuses hiervoor. Er is eigenlijk maar 1 oplossing hiervoor op dit moment en dat is een SuperWifi 2 punt aansluiten. Die is geschikt voor de nieuwe software.

Dus daar ga ik m'n best voor doen. Ik heb zelf niet de mogelijkheid om 'm kosteloos te sturen dus ik moet aankloppen bij collega's. Zodra ik meer weet laat ik het je weten. Zou jij voor mij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? En kun je me tot slot nog vertellen hoeveel super wifi punten je nu hebt? Alvast bedankt! 


Hoi @Antonie H :)

Inmiddels heb ik voor je kunnen regelen dat je Super wifi punten worden omgeruild voor Super wifi 2 punten. Je krijgt hiervan nog een sms met aanvullende informatie, wacht die eventjes af!