Skip to main content
Beantwoord

Wil een extra wifi punt buiten in tuinhuisje voor super goed internet

• July 10, 2025
  • 8 reacties
  • 81 keer bekeken

Hennie de Laat
Nieuwkomer

Wil een extra draadloos  wifi punt in mijn schuurtje , voor super goed internet in mijn tuin

hoe kan ik dat het gemakkelijk en goedkoop oplossen 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Hennie de Laat, er zijn verschillende antwoorden mogelijk op je vraag zoals je ziet. Ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen, welke het beste is, is voor ons op afstand moeilijk te bepalen. 

De bekabelde optie die Marlon noemt is altijd een goede optie, je zou daar mogelijk een netwerkkabel in een buis voor kunnen ingraven naar het tuinhuisje. Dan kan je er daar een versterker op aansluiten. Zoiets kan ook met de powerline optie die Doman noemt. Dan gaat het signaal via het stroomnetwerk. We zien daarbij wel eens dat het bij oudere huizen, met een ouder intern stroomnetwerk, wat minder goed functioneert dan bij nieuwere huizen. 

Alle genoemde adviezen zijn mogelijk, maar doordat wij de situatie niet kennen is het moeilijk om te kunnen zeggen wat het beste is voor jou. Je hebt zo een aantal opties die je kunt overwegen 🙂

8 reacties

• 6958 reacties
  • July 10, 2025

Niet. Als je supergoed internet wilt hebben, dan moet je gewoon een kabel leggen.

Hennie de Laat
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • July 10, 2025

Maar hier kan geen kabel gelegd worden, daarom draadloos

• 6958 reacties
  • July 10, 2025

Maar hier kan geen kabel gelegd worden, daarom draadloos

Kan altijd. Gewoon doen. 

Draadloos kan. Maar "super goed" internet zal het zeker niet worden.

Wat is de afstand? 

Leen59
Wijsgeer
  • 1118 reacties
  • July 10, 2025

Wat is de afstand tussen het modem en het tuinhuis. Als dat minder dan 10 meter is zou het moeten lukken met superWifi.

Hennie de Laat
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • July 10, 2025

Ongeveer 10 meter…

een versterker staat in de kamer, en mijn modem hangt in de meterkast 

Leen59
Wijsgeer
  • 1118 reacties
  • July 10, 2025

een versterker staat in de kamer, en mijn modem hangt in de meterkast 

Dat zegt opzich niet zoveel, ik ken de situatie van jouw huis niet. Maar als je “vrij zicht” hebt naar het tuinhuis zou het kunnen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 188 reacties
  • July 10, 2025

En we hebben natuurlijk nog de Powerline/Homeplug optie.  🙂
Dat zet ik ook regelmatig in om internet/WiFi naar de schuur/tuin te brengen.

Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (Powerline)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17635 reacties
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Welkom op de community ​@Hennie de Laat, er zijn verschillende antwoorden mogelijk op je vraag zoals je ziet. Ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen, welke het beste is, is voor ons op afstand moeilijk te bepalen. 

De bekabelde optie die Marlon noemt is altijd een goede optie, je zou daar mogelijk een netwerkkabel in een buis voor kunnen ingraven naar het tuinhuisje. Dan kan je er daar een versterker op aansluiten. Zoiets kan ook met de powerline optie die Doman noemt. Dan gaat het signaal via het stroomnetwerk. We zien daarbij wel eens dat het bij oudere huizen, met een ouder intern stroomnetwerk, wat minder goed functioneert dan bij nieuwere huizen. 

Alle genoemde adviezen zijn mogelijk, maar doordat wij de situatie niet kennen is het moeilijk om te kunnen zeggen wat het beste is voor jou. Je hebt zo een aantal opties die je kunt overwegen 🙂

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic