Skip to main content

Ik heb witte superwifi punten (2). Ik heb alle stappen uit de 

geprobeerd. Het eindresultaat is echter dat het lampje paars blijft. Ook opnieuw installeren volgens https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen#!/device/kpn/super-wifipunt/topic/aansluiten/superwifi-punt-aansluiten-met-kpn-box-12 heeft geen ander effect dan een Paars licht. Ik gebruik een kpnbox 12.

wat kan ik nog proberen?

Hoi ​@Rni, dat is een hardnekkig paars lapje dan! Hoe lang had je de SuperWifi punten via een kabel aangesloten op de Box 12? Als dat meer dan een half uur was zou het groen moeten worden.

Als het daarna niet groen werd kan je de SuperWifi punten helemaal opnieuw installeren zoals hier beschreven: 

Hallo Jasper, 

Dat was zeker langer dan een half uur. Volgens mij heb ik jouw advies ook al geprobeerd; zie mijn 2e link. Maar ik zal het proberen. Ik laat het weten.

Ik heb een wifipunt conform de stappen in de link aangesloten. Het punt begint inderdaad met groen te knipperen. Nu ik weer kijk na ruim 2 uur brandt het ledje weer paars

De tweede link die je noemde heeft het niet over het resetten van de SuperWifi's, alleen het koppelen ervan. In dit geval lijkt het resetten ook van belang. Heb je die nu wel gedaan bij je laatste bericht?

Nee, dit had ik al wel eerder een keer gedaan. Is het verstandig om nog een keer te resetten als ik de stappen uit jouw bericht  ga uitvoeren?

Dat ga ik nu doen.

Internetkabel verwijderen, 
laten opstarten totdat paars brandt,
Resetten (rood gaat knipperen)
Laten opstarten (nog steeds zonder kabel) totdat paars brandt

Vervolgens ga ik https://community.kpn.com/kennisbank%2Dwifi%2Den%2Dwifi%2Dversterkers%2D134/kpn%2Dsuperwifi%2Dinstallatie%2Den%2Dgebruik%2D530855#Een+schone+installatie+van+SuperWifi+punten

uitvoeren

Vraag over jouw stappenplan mbt punt 5

1. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 

Raak ik dan alle instellingen kwijt op het modem? Ook mijn wifinamen en wachtwoorden?

Graag je reactie voordat ik verder ga.

Ik was je niet vergeten, geen zorgen. Er waren een aantal andere topics die eerst aan de beurt waren. Dit is een community, een forum. Het is geen chat waar je direct een antwoord krijgt. Als je sneller contact wilt kan dat het makkelijkste telefonisch, via een terugbelafspraak

Wat betreft jouw vraag:

Raak ik dan alle instellingen kwijt op het modem? Ook mijn wifinamen en wachtwoorden?

Het modem gaat daarmee terug naar de fabrieksinstellingen, dus alle instellingen die je zelf hebt gedaan worden teruggezet naar de standaard. 

Bedankt voor je reactie, ik ga morgen op vakantie dus vandaar mijn wellicht wat te snelle reactie. 
Terugzetten zie ik best wel tegenop, eerlijk gezegd…
Is er ook nog een optie om te proberen zonder reset van het modem?

Reageer