Skip to main content
Antwoord

Na modemupdate werkt internet niet meer op alle apparaten: hoe wordt dit opgelost?

• January 10, 2025
  • 14 reacties
  • 458 keer bekeken

Inmiddels ruim 40 jaar klant van KPN. Na een modemupdate werkt internet niet meer op alle mobiele apparaten.

Uren bezig geweest met testen en met de helpdesk met als uiteindelijke conclusie: het zal wel aan je wifi versterker liggen en dat valt buiten ons domein dus ik kan je niet verder helpen….

Of ik dan maar een nieuwe wifi versterker wil kopen en het dan weer wil proberen.

Voor de modem update werkte alles goed en na de update van het modem niet meer. Maar dit is blijkbaar mijn probleem waardoor ik een nieuwe versterker zou moeten kopen.

Ik ben zeer teleurgesteld dat er zo met trouwe klanten wordt omgegaan en zou het niet meer dan logisch vinden dat KPN het probleem voor mij oplost door mij gratis van een nieuwe wifi versterker te voorzien. Maar blijkbaar krijg je alleen als nieuwe klant de nieuwste spullen.

Beste antwoord door Mw. de V.

Het is uit eindelijk helemaal in orde gekomen.

Door een telefoontje aan de helpdesk voor een antwoord op een andere vraag, heeft deze medewerker mij geholpen om de versterkers alsnog aan de praat te krijgen.

We zijn ruim 1 1,5 uur bezig geweest met alles helemaal opnieuw te installeren en met elkaar te verbinden. Zijn werktijd zat er erop maar is gewoon doorgegaan om alles in orde te maken

Hulde aan deze medewerker.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 10, 2025

Dag ​@JeroenKal dit loopt niet lekker. Kan je iets meer vertellen? Welk type modem heb je en welk type wifiversterker? Overigens krijgen nieuwe klanten ook geen wifiversterkers en dat is misschien een kleine troost 😉. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Ik heb v10 en een tp-link versterker.

Deze heb ik destijds gekocht en heeft het goed gedaan tot de modem update.

door de modem update werkt de versterker niet meer goed.

• January 10, 2025

Als je die versterker uitzet, werken dan alle apparaten wel op het WiFi van de Experiabox? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Ja lijkt er wel op

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • January 10, 2025

Die TP-link zit die bedraad of draadloos aangesloten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Draadloos 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 14, 2025

Hoi ​@JeroenKal , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Eerste waar ik in dit geval benieuwd naar ben, is om wat voor type TP-Link het gaat. Het klinkt alsof je TP-Link geen wifi meer doorgeeft; na een update vervallen instellingen vaak terug op standaard en ik kan dan ook niet uitsluiten dat de wifi weer is teruggezet naar standaard. Zou je die TP-Link eens kunnen resetten en daarna de installatie opnieuw uitvoeren?

Zie je bevindingen graag tegemoet en indien nodig denken we vanuit daar graag weer verder met je mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Beste Jan, dank voor je hulp.

de tplink heb ik gereset maar ik kan niet zo snel vinden hoe je deze opnieuw installeert.

het gaat om de AC1750WifiRange Extender.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hoi ​@JeroenKal , dank voor de terugkoppeling!
Hoe je deze wifi versterker opnieuw installeert, durf ik zelf ook niet meteen te zeggen omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb. Wel heb ik online deze handleiding gevonden, hopelijk kom je hiermee verder!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2025

Beste ​@JeroenKal hieronder een link naar TP-LINK:

https://www.tp-link.com/nl/support/download/archer-a7/

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Goedemiddag, ook wij hebben nu 2 wifiversterkers die het na een update niet meer doen.
Na 7 dagen tobben inclusief het ophalen en zelf plaatsen van een nieuw modem om ze weer aan de praat te krijgen werken ze nog steeds niet.

Dit probleem heeft ook tot gevolg dat onze deurbel niet meer werkt, en wij daardoor ook problemen hebben.

Terugbel afspraken worden niet nagekomen, en er wordt ook met geen woord gerept over het feit dat dit probleem bekend is bij KPN.

Ook wij kregen uiteindelijk te horen dat de wifiversterkers niet meer onder de garantie vallen omdat ze 3 jaar oud zijn en de garantie maar 2 jaar betreft. Je mag toch wel verwachten dat de levensduur langer is dan 2 jaar. Dit wordt tenminste niet aangegeven bij aankoop van deze versterkers.
Er kan dus daardoor geen monteur meer gestuurd worden of ze in de winkel laten controleren.

Na ruim 52 jaar als 70+ trouwe klant  bij KPN te zijn geweest, valt mij dit zeer tegen.
Waarom wordt er voor nieuwe klanten alles gedaan en worden wij zo afgescheept?
Het kost ons ook zeer veel moeite met alles wat tegenwoordig digitaal moet gebeuren.
Dan kost dit heel veel tijd en energie.

Wij zijn van plan om ons abonnement bij KPN maar op te zeggen.

Door iets wat door KPN wordt veroorzaakt moeten wij kosten maken om het op te lossen. En dit gaat niet over de kosten van een broodje, maar een veel hoger bedrag.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 17, 2025

Goedemorgen ​@Mw. de V., bedankt voor jouw bericht, welkom hier op onze Community en excuses voor deze late reactie!

Dit is een wat ouder topic waarin je hebt gereageerd en zodoende kom ik je reactie nu pas tegen. Tip voor in de toekomst is om zelf een topic aan te maken in plaats van reageren op een oud topic! Goedbedoeld hoor want ik kan me heel goed voorstellen dat je dit met de beste intenties hebt gepost.

Maar uiteraard enorm zuur om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met de wifi versterkers sinds er een update heeft plaatsgevonden. We zijn inmiddels 2 weken verder, wat is op dit moment de stand van zaken? Is er nog iets veranderd of is de situatie nog steeds zoals je het hierboven beschrijft? 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Het is uit eindelijk helemaal in orde gekomen.

Door een telefoontje aan de helpdesk voor een antwoord op een andere vraag, heeft deze medewerker mij geholpen om de versterkers alsnog aan de praat te krijgen.

We zijn ruim 1 1,5 uur bezig geweest met alles helemaal opnieuw te installeren en met elkaar te verbinden. Zijn werktijd zat er erop maar is gewoon doorgegaan om alles in orde te maken

Hulde aan deze medewerker.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 18, 2025

Goedemorgen ​@Mw. de V. en bedankt voor de terugkoppeling!
Heel fijn om te lezen dat probleem is verholpen en dat je zo goed bent geholpen door mijn collega van onze Helpdesk :) En ook bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, dat wordt heel erg gewaardeerd. Voor nu een mooie dag toegewenst en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het ons dan vooral weten!