Skip to main content
Vraag

Draadloze SuperWifi2 is wel groen, maar geeft geen signaal

• December 8, 2025
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik had 1 Superwifi 2, werkt goed en is bekabeld.

Nu een tweede Superwifi aangesloten (niet bedraad), het lampje is constant groen maar ik zie geen verbetering op dat punt, het lijkt dat het punt geen signaal uitzend.

Heeft iemand advies? Dank!

Modem: KPN Box12b

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

Ik herken dat wel. Bij mij was dat ook zo en had ik em weggehaald. Tot ik in een deel van het huis kwam waar dat wifipunt stond en ik ineens geen wifisignaal meer had. Ik heb em toen weer aangezet en ik had weer wifi. Hij deed het dus wel degelijk. Het is dus een kwestie van proberen. 

Leen59
Wijsgeer
  • December 8, 2025

Hallo,

Nu een tweede Superwifi aangesloten (niet bedraad), het lampje is constant groen maar ik zie geen verbetering op dat punt, het lijkt dat het punt geen signaal uitzend.

Je moet hem de eerste keer wel een uurtje bekabeld aansluiten zodat hij de juiste instellingen overneemt. Daarna kun je hem verplaatsen naar een plek waar hij nog wel voldoende draadloos signaal oppikt.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 8, 2025

Hallo,

Je moet hem de eerste keer wel een uurtje bekabeld aansluiten zodat hij de juiste instellingen overneemt. Daarna kun je hem verplaatsen naar een plek waar hij nog wel voldoende draadloos signaal oppikt.

Dank!
Ik had hem inderdaad een uur bekabeld aangesloten en daarna pas verplaatst, werkte niet.

Leen59
Wijsgeer
  • December 8, 2025

Dan inloggen op het modem en kijken naar de status van de superwifi.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 9, 2025

​@Joep1965 ​@Leen59 

De 2 Superwifi punten opnieuw geïnstalleerd, volgens de kennisbank handleiding, het probleem blijft.
Het bekabelde pint geeft 100% signaal ook als ik de kabel verwijder.

Het andere punt, niet bekabeld, geeft geen verbeterd signaal, het lampje brandt constant groen.