Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 gaat telkens naar paired icm Box 12

• November 1, 2025
  • 41 reacties
  • 1004 keer bekeken

Toon eerste bericht

41 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 28, 2025

Geen problemen meer sinds de 17de. Als je versie v12.c.25.08.16 hebt wellicht dan toch nog een volledige reset proberen zebra5

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 30, 2025

Geen problemen meer sinds de 17de. Als je versie v12.c.25.08.16 hebt wellicht dan toch nog een volledige reset proberen zebra5

Schone installatie uitgevoerd alles terug naar fabrieksinstellingen. En opnieuw opstarten. We gaan het zien 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 30, 2025

Maar wat merk je er van ​@Zebra5 behalve dan dat het in de topologie staat?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 30, 2025

Maar wat merk je er van ​@Zebra5 behalve dan dat het in de topologie staat?

Dat alle sw2 punten weer mee doen. Voor zo lang het duurt 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2026

Welkom ​@Maka! Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, router vervangen zal hier geen oplossing brengen. 

We zien dat deze situatie, waarbij SuperWifi naar paired springen, kan voorkomen met de huidige softwareversies. Als je hier last van hebt dan is de herstart thuisnetwerk optie die Leen al noemt (te vinden in de webinterface via Systeem > Instellingen) de snelste oplossing. Maar dan over het algemeen wel een die tijdelijk werkt. We verwachten op korte termijn nieuwe software voor de Box 12 waarin we verbeteringen en oplossingen verwachten rondom wifi. Waaronder dit. Voor nu is dan ook het advies om periodiek je thuisnetwerk te herstarten, en de update af te wachten. Houd daarvoor de Product Updates in de gaten. We publiceren daar een nieuw bericht zodra de update er is. Je kunt je ook abonneren daarop, dan krijg je een mail zodra we een nieuwe Product Update plaatsen. 

Edit: update is beschikbaar

Heb nu hetzelfde met SW1 icm V10 , half december geforceerd door KPN overgezet naar de nieuwe uitermate slechte KPN software en sindsdien alleen maar ellende. Meerdere keren per dagen herstarten of netwerk resetten gaat supersnel irriteren. Blijkbaar wist KPN al meerde maanden terug van dit probleem op SW2 en Box 12 maar zetten toch door met klanten hun eigen software op te dringen. Zorg eerst eens dat het goed werkt, jullie lopen nu al jaren hiermee te prutsen en het blijft ellende.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 17, 2026

Welkom ​@Maka! Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, router vervangen zal hier geen oplossing brengen. 

We zien dat deze situatie, waarbij SuperWifi naar paired springen, kan voorkomen met de huidige softwareversies. Als je hier last van hebt dan is de herstart thuisnetwerk optie die Leen al noemt (te vinden in de webinterface via Systeem > Instellingen) de snelste oplossing. Maar dan over het algemeen wel een die tijdelijk werkt. We verwachten op korte termijn nieuwe software voor de Box 12 waarin we verbeteringen en oplossingen verwachten rondom wifi. Waaronder dit. Voor nu is dan ook het advies om periodiek je thuisnetwerk te herstarten, en de update af te wachten. Houd daarvoor de Product Updates in de gaten. We publiceren daar een nieuw bericht zodra de update er is. Je kunt je ook abonneren daarop, dan krijg je een mail zodra we een nieuwe Product Update plaatsen. 

Heb nu hetzelfde met SW1 icm V10 , half december geforceerd door KPN overgezet naar de nieuwe uitermate slechte KPN software en sindsdien alleen maar ellende. Meerdere keren per dagen herstarten of netwerk resetten gaat supersnel irriteren. Blijkbaar wist KPN al meerde maanden terug van dit probleem op SW2 en Box 12 maar zetten toch door met klanten hun eigen software op te dringen. Zorg eerst eens dat het goed werkt, jullie lopen nu al jaren hiermee te prutsen en het blijft ellende.

Goed hier al drie weken na update box 12. Het netwerk niet meer gereset. Wel even een schone installatie uitgevoerd. Het draait nu al drie weken prima. Geen netwerk opnieuw opstarten alles draait nu gewoon prima. Heb box 12 met drie sw2 punten draadloos op box 12 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2026

Goed hier al drie weken na update box 12. Het netwerk niet meer gereset. Wel even een schone installatie uitgevoerd. Het draait nu al drie weken prima. Geen netwerk opnieuw opstarten alles draait nu gewoon prima. Heb box 12 met drie sw2 punten draadloos op box 12 

Dat is mooi voor u maar de SW1 en V10 hebben ze niet onder controle die lopoot maanden achter de 12 aan. Die ene medewerker van KPN kan dat allemaal niet zo snel .

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 22, 2026

Sabouma, ik wil je vragen om het te houden bij het V10 topic waarin je ook actief bent. Dit topic gaat specifiek over SuperWifi 2. SuperWifi 1 en 2 zijn hardwarematig verschillende apparaten waardoor het niet handig is om de issues die jij met SW1 ervaart hier in te brengen.

Goedendag,

Even een wat langere post om te duiden waar ik nu tegen aan loop en wat ik verwacht van KPN.

Ik had begin 2025 een V10 (alleen modem geen wifi) met 3 SW1 punten. Werkte prima. 

Daarna kwam “de update” waarin de V10 zelf ook als wifi punt mee ging doen. Top, meer dekking in huis.
Daarna echter constant gemekker van mijn 4 pubers over verbindingsproblemen en vertraging in hun games. 1 SW1 was draadloos, alsnog kabel getrokken en dat leek de oplossing. Daarna weer gemekker.

Paar keer gebeld met KPN support en er was een kundige medewerker die de problemen herkende en aangaf dat met SW2's alles opgelost zou zijn. Hij zou aanvragen of dat als “support zonder kosten” geregeld zou kunnen worden. Niet gelukt. Volgende medewerker heeft mij overtuigd dat ik voor 180 euro 3 SW2's ging aanschaffen: “echt goed spul, dat lost al uw problemen op”.

Aangeschaft. Aangesloten. Werkt, Blij. Ook de SW2's kun je een naam geven zodat je kunt zien waar ze staan (zolder, slaapkamer, etc) en de connected devices kunt volgen. Roaming werkt perfect.

Tot na enige tijd (ik lees in dit topic: 7 dagen) de connected devices naar 0 gaan (alle devices hangen aan de modem), geen roaming meer en dus slechte wifi. 

Support kan niet helpen, alleen resetten: dat helpt maar even.

Klacht gemeld en teruggebeld door een, sorry dat ik het moet zeggen, HORK van een mens dat deel 1 van een communicatiecursus had gevolgd en geen enkele invoeling had met mijn problemen. Strekking: regel het maar met support en nee u krijgt geen geld terug, want er is een probleem dat eerst opgelost moet worden. Goedemiddag. En stopt met praten.

Nu ik dit topic gevonden heb zakt mij de broek toch wat af: het probleem is bekend!:

• status gaat van synced naar paired
  • Koppeldatum gaat naar 22-10-2025
  • de custom naam (zolder, etc) wordt gereset naar default naam: SW2-<short macaddress>
  • Connected devices gaan naar 0 in de KPN app
  • LED verlichtingsinstelling gaat in de app naar 0 %, klopt niet meer.

Beste medewerkers van KPN, ik ben bij Ziggo weggegaan omdat ik zeer slechte support kreeg, maar wat denken jullie wat ik nu vind van:

• de diensten van KPN
  • de support van KPN
  • de kundigheid van enkele medewerkers van KPN

Wie kan mij helpen met een wifi netwerk dat stabiel blijft?
Dan wil ik best wel weer mijn mening bijstellen, ik ben echt de beroerdste niet.

Groet.

#geenblijepubersthuisisnietfijn

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 23, 2026

Ik denk dat de v10 de oorzaak is. Wij hebben de experia 12 en tot op heden, even afkloppen, geen problemen meer

Beste Maka,

Dank voor de reactie!

De vraag aan KPN is dan waarom support aangaf dat ik SW2’s moest aanschaffen (niet bepaald gratis) terwijl er bekende problemen zijn met de V10.

Dan bekruipt mij toch een beetje het gevoel dat we binnenkort glasvezel krijgen (met daarbij een nieuwe modem) en dat “de glasvezel verbinding alles oplost ook de wifi problemen” en deze meneer dan al mooi van zijn SW1’s af is die de glasvezelverbinding zou beperken. Maar het zou slecht van mij zijn dat te denken. Toch?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 24, 2026

Misschien is het een software probleem in de satellieten? Staat mij bij dat ik deze destijds handmatig heb laten updaten via de webbrowser.

Hoi Maka,

klopt inderdaad!

Jammer genoeg is deze niet beschikbaar als download. Zoals iemand schrijft “je krijgt hem als het KPN behaagt”

In het topic staat het volgende:

“En om de vraag alvast voor te zijn: we kunnen hem ook niet beschikbaar stellen voor zelf updaten. Want we kunnen dat niet afbakenen per modem. Dus kunnen we niet voorkomen dat mensen met een Box 14 of V10 dan ook de update zouden installeren. 

Er wordt al hard gewerkt aan de volgende versie. Wanneer die precies beschikbaar zal zijn is nog niet bekend. Zodra we meer weten over nieuwe versie laten we dat direct weten.”

@ KPN: Zijn de problemen zo groot dat er al 4 maand (!) hard gewerkt wordt aan de update of heeft de V10 stiekem geen aandacht meer en wachten we dat de glasvezel uitrolgolf “alles fixt”?

Ik kom er wel achter dat in deze forums supernuttige info staat, MAAR:

• Waarom weet support/klanten”service” dit niet en moet ik 180 euro neerleggen voor een slecht werkend product?
  • met alle info kom ik niet verder omdat er geen zicht is op beschikbare en werkende update.

#Nogsteedsgeenblijepubersthuisenpapaisooknietblij

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 24, 2026

Kan je niet de v12 krijgen van KPN? Wellicht lost het alles op voor je 🤷🏻‍♂️

• Topper
  • May 24, 2026

Zelfde probleem al bijna een jaar  hier. V10 in combinatie met superwifi 2. 

inderdaad na aantal dagen schiet status terug van synced naar paired. En ontstaan er verstoringen.

probleem is bekend en onderkent door kpn maar er komt maar geen oplossing voor. Schijnt software issue te zijn. Vreemd is wel dat de ene medewerker van kpn het onderkent (ook moderators van de kpn community) terwijl de andere (sorry dat ik het zeg maar ook een hork van een medewerkster van de klachtenservice van kpn uit groningen) doodleuk meld dat het allang opgelost is.

Voor de v12 schijnt probleem met superwifi punten opgelost te zijn. @Maka, ik heb kpn al verschillende malen verzocht of ik mijn modem mag omruilen voor een V12 maar dat wil men niet doen. Volgens heb biedt omruilen geen garantie dat probleem is opgelost, wat gek is want ik heb meerdere mensen in deze community zien bevestigen dat het voor de v12 wel degelijk is opgelost.

ook al geprobeerd om wifi op modem uit te schakelen en alleen via superwifi 2 schotels te laten lopen maar probleem houdt aan helaas… 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

Zelfde probleem al bijna een jaar  hier. V10 in combinatie met superwifi 2. 

inderdaad na aantal dagen schiet status terug van synced naar paired. En ontstaan er verstoringen.

probleem is bekend en onderkent door kpn maar er komt maar geen oplossing voor. Schijnt software issue te zijn. Vreemd is wel dat de ene medewerker van kpn het onderkent (ook moderators van de kpn community) terwijl de andere (sorry dat ik het zeg maar ook een hork van een medewerkster van de klachtenservice van kpn uit groningen) doodleuk meld dat het allang opgelost is.

Voor de v12 schijnt probleem met superwifi punten opgelost te zijn. @Maka, ik heb kpn al verschillende malen verzocht of ik mijn modem mag omruilen voor een V12 maar dat wil men niet doen. Volgens heb biedt omruilen geen garantie dat probleem is opgelost, wat gek is want ik heb meerdere mensen in deze community zien bevestigen dat het voor de v12 wel degelijk is opgelost.

ook al geprobeerd om wifi op modem uit te schakelen en alleen via superwifi 2 schotels te laten lopen maar probleem houdt aan helaas… 

Geloof mij, met de huidige software van de V12 word je ook niet helemaal happy, ik mocht hier zojuist weer sw2 punt welke op zolder staat herstarten.

Het leuke weer, dat schotel in woonkamer als in de keuken weer blauw / paars stonden te knipperen en nee!!! ik was niet ingelogd.

Dat blauwe / paars licht zou opgelost zijn in de versie welke is terug getrokken, maar goed we krijgen steeds te horen : hou de update pagina in de gaten , pffffffff