Nieuw op de community? We leggen je graag uit hoe het werkt!
Hier vind je de beste informatie, tips en FAQ's
Benieuwd naar updates voor onze producten en diensten? Alle info vind je hier!
Op 19-10 krijg ik een factuur die wordt op 23-10 door kpn zelf geïncasseerd en blijf betalingsherinneringen krijgen met kosten en dreigen met afsluiten.vandaag 1,5 uur met een hele aardige meid aan de telefoon gehangen die mij vervolgens vertelde dat ik heel simpel kon betalen…….niet om het 1 of ander maar dat was al betaald. Volgens de dame in spe was de factuur niet terug te vinden. vreemde is wel dat de factuur ook niet voorkomt in de ‘mijn facturen’ omgeving van de mijn kpn app. Uiteraard is elk detail gescreenshot.
Een vraagje: waarom haal ik geen 1 Gbit/s snelheid? Normaliter heb je bij glasvezel bijna altijd what you see is what you get… maar ik meet eigenlijk al een paar maanden mijn snelheid en ik kom niet hoger dan: Ik gebruik niet de meegeleverde KPN Box 12, maar een Asus ET12 mesh setup. Alles is bekabeld aangesloten met minimaal cat 6, tussen mijn twee nodes zelfs cat 7. De glasvezelmodem zelf is ook al een aantal keer van het stroom afgehaald voor minimaal 10 minuten maar dit mag niet baten. Is dit het maximale wat wij kunnen verwachten van een 1 Gbit/s abonnement of is er “iets” aan de hand met de glasvezelmodem? Begrijp mij niet verkeerd, ik wil op termijn namelijk graag over naar het 4 Gbit/s abonnement, maar als die dan blijft steken op bijv. 3 Gbit/s dan vind ik niet dat ik krijg waar ik voor betaal.
Sinds een week of wat kan mijn zoon niet meer naar TV kijken.Hij heeft een oude Sony Bravia hangen, welke is aangesloten (HDMI) naar het standaard Aris kastje.Heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.Getest: Reset TV, Reset kastje, connectiekabel doorgemeten.De source zowel via de afstandsbediening behorende bij het Aris kastje, alsook via de TV op alle poorten getest, niets werkt.De Aris ontvanger start op na een reset, loopt door naar 100p, maar bij 75/80p verdwijnt het blauwe opstartscherm van de TV (het beeld wordt dan dus zwart). Heb even geen idee meer hoe dit kan.TV werkt dus in orde, kastje werkt in orde, maar de twee samen laten geen beeld meer zien nadat het opstarten van de ontvanger de 75/80p haalt.
Hallo KPNZouden jullie hier op kunnen reageren, telefonisch kom ik geen stap verder. Hopelijk krijg ik nu een duidelijke uitleg. mijn partner had 2 facturen openstaan. 1 factuur = 73,15 euro In totaal is dit 145,492factuur = 72,34 euroop 1 november heb ik een betaling gedaan van 72,34 euro factuur 1 dus. Via jullie eigen kpn.com/betaal link. Je zou toch zeggen dat dit goed gaat? Door deze betaling zou factuur 1 open moeten staan. Tot mijn verbazing zie ik in de app dat er 120,49 open staat… hoe kan dit? Waarom is er een bedrag van 25 euro in vermindering gebracht? Dit klopt natuurlijk niet. omdat ik betaald heb via de link zouden jullie de betaling moeten kunnen koppelen aan de juiste factuur, hoe kan het zo zijn dat dit niet is geluk? telefonisch kom ik geen stap verder, ik krijg te horen dat dit automatisch verwerkt zal worden zodra de betaling verwerkt is… dat klopt dus NIET. De betaling is verwerkt de volgende dag maar met een verkeerd bedrag. Hoe gaan jullie dit oplossen? Ik
HoiWij vertrekken binnenkort op vakantie buiten de EU. Vorig jaar flink wat gedoe achteraf gehad met in het buitenland aangeschafte bundels. Ik wil dit nu voor vertrek al in NL doen. Als ik nu de 2000 mb/min/sms bundel aanzet, kan ik er dan vanuit gaan dat ik deze bundel probleemloos buiten de EU kan gebruiken, zonder achteraf eindeloos met KS te moeten bellen/mailen?Lees het graag.Grt,Ger
En nu vraag ik mij af:Is dit probleem nu verholpen?Ik zit hier met hetzelfde probleem,en wil mezelf de ellende van de bovenstaande pagina,s besparen......… Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt
-
Beste KPN,Ik heb nu verschillende topics gelezen over dit onderwerp, het is duidelijk dat er een update firm rond ging die ervoor zou zorgen dat poort 445 open gezet zou worden. Nu is dit niet bij het geval merk ik. Ik probeer namelijk een Azure File Share te benaderen daarvoor is dus poort 445 voor nodig. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat poort 445 bij mij open gaat?
Zie eerdere topic. Het is weer terug. De uitzending begint 20, soms 30 min later dan in de gids staat. Opnames gaan dan ook mis.
Hallo Allemaal,Mijn ouders zijn onlangs van Ziggo naar KPN Glasvezel gegaan, alles werk bijna na behoren (internet, tv en telefoon). We zijn begonnen om de Synology NAS aan de praat te krijgen, Als ik een scan met Fing doe, wordt hij niet gezien. Maar als ik een scan doe via de app DS Finder doe wordt hij wel gezien. En volgens de DS Finder app heeft hij ook een ip adres. Of kan het zijn dat dit IP adres nog in het geheugen staat?Als ik inlog op de modem, dan zie het even anders uit dan mijn eigen KPN box 12, In het onderstaan de afbeelding (die ik niet in mijn modem heb) zie je wel dat de Synlogy is gekoppeld is maar geen IP adres.De NAS heeft volgens mijn geen vaste IP adress gekregen. Om een NAS in te stellen dien je naar een website te gaan (https://finds.synology.com/) en dan wordt ook een netwerk scan gedaan om je NAS toe te voegen. Deze scan vindt de NAS ook niet.Geprobeerd, om de modem en de NAS opnieuw op te starten, de netwerkkabels van de NAS in een andere poort van de mode
Al meer dan 4 jaar maak ik gebruik van “Snel Internet Buitengebied” met een modem V10 en een Sagemcom Fast 4360 Air KPN.De gemiddelde download zat altijd tussen de 40 en 50 en een upload tussen de 15 en 20.Dat is enkele weken geleden ineens veel slechter geworden namelijk een download tussen de 8 en 15 en de upload is ineens rond de 25.Vorige week KPN gebeld en na een heel lang gesprek en getest kwam men tot de conclusie dat de chip in de Sagemcom de oorzaak was en ging men een nieuwe chip opsturen. Toen ik gisteren dit ging ophalen bij een ophaalpunt kreeg ik een doos mee waar dus een complete Sagemcom in zat. Bij het aansluiten van de Sagemcom bleek het voedingsstekkertje geen goed contact te maken.Als ik het stekkertje flink aandrukte gingen de lampjes branden, liet ik het stekkertje los dan gingen ze gelijk uit.Ik dacht slim te zijn en haalde de chip eruit en deed dat in mijn Sagemcom maar dat werkte niet, het rode 4G lampje bleef branden.Vanmiddag KPN gebeld en kreeg ene Johan aan
Ik heb glasvezel van KPN . De tv is via wifi aangesloten. De Tplink deco x50 zit aangesloten op het modem. Ip adres modem 192.168.2.x de deco’s staan op 192.168.68.x Ik kom van ziggo. Een en ander is ingesteld door KPN monteurDe snelheid is nu met speedtest 1 Mb terwijl ik richting 1000Mb verwacht.Wat doe ik fout! Of moet ik de ip range op de Deco’s veranderen.
Vaste telefoon werkt niet opeens meer (ExperiaBox V10). Alle tips een beetje gelezen. Herstart gedaan, werkt niet. Service tool gehanteerd, heeft eerst zowaar eerst poort 1 naar poort 2 omgezet (werkt ook niet). Opnieuw servicetool en nu: “Oeps, er gaat iets fout, Probeer het later nog een keer”. Aantal keren gedaan. Lukt niet.Webinterface: mijn kpn vaste nummer is verdwenen. Telefoonnummers “disabled”Telefoonpoort inkomend: Phone!Telefoonpoort uitgaand: Geen telefoonnummer geselecteerd.Of te wel mijn vast kpn nummer kent hij niet.Bij bellen met GSM naar eigen vast nummer: In gesprek. Omgekeerd idem. Snap ik met deze status wel. Wat nu doen? Reset?Moet ik dan naderhand WIFI ook weer apart instellen? Vr. Gr. Willem de Vries