Nieuw op de community? We leggen je graag uit hoe het werkt!
Hier vind je de beste informatie, tips en FAQ's
Benieuwd naar updates voor onze producten en diensten? Alle info vind je hier!
Een vraag uit interesse voor zowel de forumleden als de moderators, een stukje geschiedenis. Wie herinnert zich nog Enterprise van het Telfort forum?
Hallo Allemaal,Mijn ouders zijn onlangs van Ziggo naar KPN Glasvezel gegaan, alles werk bijna na behoren (internet, tv en telefoon). We zijn begonnen om de Synology NAS aan de praat te krijgen, Als ik een scan met Fing doe, wordt hij niet gezien. Maar als ik een scan doe via de app DS Finder doe wordt hij wel gezien. En volgens de DS Finder app heeft hij ook een ip adres. Of kan het zijn dat dit IP adres nog in het geheugen staat?Als ik inlog op de modem, dan zie het even anders uit dan mijn eigen KPN box 12, In het onderstaan de afbeelding (die ik niet in mijn modem heb) zie je wel dat de Synlogy is gekoppeld is maar geen IP adres.De NAS heeft volgens mijn geen vaste IP adress gekregen. Om een NAS in te stellen dien je naar een website te gaan (https://finds.synology.com/) en dan wordt ook een netwerk scan gedaan om je NAS toe te voegen. Deze scan vindt de NAS ook niet.Geprobeerd, om de modem en de NAS opnieuw op te starten, de netwerkkabels van de NAS in een andere poort van de mode
HoiWij vertrekken binnenkort op vakantie buiten de EU. Vorig jaar flink wat gedoe achteraf gehad met in het buitenland aangeschafte bundels. Ik wil dit nu voor vertrek al in NL doen. Als ik nu de 2000 mb/min/sms bundel aanzet, kan ik er dan vanuit gaan dat ik deze bundel probleemloos buiten de EU kan gebruiken, zonder achteraf eindeloos met KS te moeten bellen/mailen?Lees het graag.Grt,Ger
Een vraagje: waarom haal ik geen 1 Gbit/s snelheid? Normaliter heb je bij glasvezel bijna altijd what you see is what you get… maar ik meet eigenlijk al een paar maanden mijn snelheid en ik kom niet hoger dan: Ik gebruik niet de meegeleverde KPN Box 12, maar een Asus ET12 mesh setup. Alles is bekabeld aangesloten met minimaal cat 6, tussen mijn twee nodes zelfs cat 7. De glasvezelmodem zelf is ook al een aantal keer van het stroom afgehaald voor minimaal 10 minuten maar dit mag niet baten. Is dit het maximale wat wij kunnen verwachten van een 1 Gbit/s abonnement of is er “iets” aan de hand met de glasvezelmodem? Begrijp mij niet verkeerd, ik wil op termijn namelijk graag over naar het 4 Gbit/s abonnement, maar als die dan blijft steken op bijv. 3 Gbit/s dan vind ik niet dat ik krijg waar ik voor betaal.
Sinds gister ineens geen geluid bij apps en terugkijken bij kpn. Via (LG) tv wel. Hebben zelf niets gewijzigd. Staat al sinds aankoop op dezelfde instelling nl. passtrought ( ivm Böse soundbar). KPN updates worden automatisch gedaan.Hoe kan dit opgelost worden?
The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? Prijs voor de kampioenIk kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. SpeluitlegPuntentelling reguliere racesIn elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Puntentelling sprintracesIn een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen. Elke juist
Goed werkende (bij buren getest) en gloednieuwe gigaset A690 telefoon gaat niet over en heeft geen kiestoon. Is aangesloten op Phone 1 ingang van Experiabox 12b. Alle 5 lampjes modem branden. Bij bellen op vaste lijn met m'n mobiel gaat "Phone" lampje op modem branden, maar telefoon doet helemaal niets. Kabeltje modem naar telefoon al vele malen gecheckt. Online helpdesk kpn gebeld. Geeft aan niks te kunnen doen. Iemand een tip?
Op 19-10 krijg ik een factuur die wordt op 23-10 door kpn zelf geïncasseerd en blijf betalingsherinneringen krijgen met kosten en dreigen met afsluiten.vandaag 1,5 uur met een hele aardige meid aan de telefoon gehangen die mij vervolgens vertelde dat ik heel simpel kon betalen…….niet om het 1 of ander maar dat was al betaald. Volgens de dame in spe was de factuur niet terug te vinden. vreemde is wel dat de factuur ook niet voorkomt in de ‘mijn facturen’ omgeving van de mijn kpn app. Uiteraard is elk detail gescreenshot.
Geachte KPN,Vorige maand heb ik mijn internetabonnement bij jullie opgezegd, maar ik zie dat er nog steeds maandelijkse kosten worden afgeschreven. Inmiddels ben ik verhuisd naar het buitenland, en ik zie dat er op 2 november opnieuw een bedrag zal worden afgeschreven.Mijn contract loopt tot 3 januari 2024, en ik wil graag een uitleg waarom de kosten niet zijn gestopt na mijn opzegging vorige maand. Ik verzoek u de facturen en automatische incasso's te herzien en deze aan te passen of stop te zetten. Ik ontvang graag binnen 14 dagen een reactie per e-mail, aangezien ik momenteel in het buitenland ben.Als ik binnen deze periode geen reactie ontvang, ben ik genoodzaakt om verdere automatische incasso's te blokkeren. Voor verdere vragen of verduidelijkingen kunt u mij bereiken via e-mail. Mocht ik geen reactie ontvangen, ga ik ervan uit dat KPN geen behoefte heeft aan de retour van het modem.Met vriendelijke groet,
Sinds een week of wat kan mijn zoon niet meer naar TV kijken.Hij heeft een oude Sony Bravia hangen, welke is aangesloten (HDMI) naar het standaard Aris kastje.Heeft altijd gewerkt, maar nu dus niet meer.Getest: Reset TV, Reset kastje, connectiekabel doorgemeten.De source zowel via de afstandsbediening behorende bij het Aris kastje, alsook via de TV op alle poorten getest, niets werkt.De Aris ontvanger start op na een reset, loopt door naar 100p, maar bij 75/80p verdwijnt het blauwe opstartscherm van de TV (het beeld wordt dan dus zwart). Heb even geen idee meer hoe dit kan.TV werkt dus in orde, kastje werkt in orde, maar de twee samen laten geen beeld meer zien nadat het opstarten van de ontvanger de 75/80p haalt.
Hallo KPNZouden jullie hier op kunnen reageren, telefonisch kom ik geen stap verder. Hopelijk krijg ik nu een duidelijke uitleg. mijn partner had 2 facturen openstaan. 1 factuur = 73,15 euro In totaal is dit 145,492factuur = 72,34 euroop 1 november heb ik een betaling gedaan van 72,34 euro factuur 1 dus. Via jullie eigen kpn.com/betaal link. Je zou toch zeggen dat dit goed gaat? Door deze betaling zou factuur 1 open moeten staan. Tot mijn verbazing zie ik in de app dat er 120,49 open staat… hoe kan dit? Waarom is er een bedrag van 25 euro in vermindering gebracht? Dit klopt natuurlijk niet. omdat ik betaald heb via de link zouden jullie de betaling moeten kunnen koppelen aan de juiste factuur, hoe kan het zo zijn dat dit niet is geluk? telefonisch kom ik geen stap verder, ik krijg te horen dat dit automatisch verwerkt zal worden zodra de betaling verwerkt is… dat klopt dus NIET. De betaling is verwerkt de volgende dag maar met een verkeerd bedrag. Hoe gaan jullie dit oplossen? Ik
-