Ik weet dat we een aantal gepassioneerde radioliefhebbers in onze community hebben die de kracht van radio waarderen. Gefeliciteerd met vandaag: 13 februari, Wereld Radio Dag! Het is een dag ingesteld door UNESCO om het belang van vrije en onafhankelijke radio te benadrukken.
En dat radio nog altijd een tijdloos medium is en kracht heeft, las ik op Radiowereld:
Volgens organisator Unesco bereikt radio nog altijd ruim 90% van de wereldbevolking. Naar schatting zijn er meer dan 40.000 radiostations.
Bron
Mooie vraag van de dag, hier op kantoor, niemand wist namelijk het juiste percentage te raden !
Naar schatting zijn er meer dan 40.000 radiostations, maar in Alabama is er één tijdelijk uit de lucht. Onbekenden hebben daar een 60 meter hoge zendmast gestolen. Je leest hier het volledige artikel: Onbekenden stelen 60 meter hoge zendmast in Alabama, 'Hoe bedoel je de mast is weg?'
Het is een hele opmerkelijke diefstal, waarvan ik mij afvraag wat de reden is achter zo’n gedurfde actie. En waar laat je een zendmast van 60 meter hoog…?!
Spotlight
Ik breng graag twee hele leuke tips die gedeeld zijn in onze community extra onder de aandacht.
Met de eerste tip van
Hallo mede forummers, ik heb weer een nieuwe zeer leuke interactieve site ontdekt met zeer veel leuke en interessante radio stations waar ook op deze planeet. Een initiatief van Beeld & Geluid te Hilversum
Deze tip deelde hij in het topic Waar word jij nou echt blij van? :-)
En een andere tip van
Dit soort tips kunnen wij wel waarderen!
En nu jij!
Wat is jouw favoriete radiostation?