Skip to main content

Iedereen wordt van andere dingen blij, de ene van een bos bloemen en de andere van een glaasje wijn… Mijn hart gaat eerlijk gezegd altijd kloppen van de nieuwste tech ;) 

Maar zeg eens, waar worden jullie echt blij van? :-) 

#BeHappy

@Shyrin_ hoe gaat het met je gluurbel zoektocht?

Ik heb vandaag alle puntjes van de Reolink PoE doorbell afgewerkt. Heb de stroomkabel van de deurbel vervangen voor een utp kabel. Had wat tegenslag, want kabel zat klem in de spouw, dus moesten we vanuit de gang een beetje hakken en breken, iig breuk gevonden, buisje zo goed als hersteld met een mofje en buisje tot in de buitengevel. Kabel erdoor, stekkers eraan en voeding vanuit de  PoE switch. Nu de hal nog herstellen (moet toch in het geheel nog worden opgeknapt),... 😅

Heeft een goeie kwaliteit, zowel overdag als in de avonduren goed helder in zwart-wit. Het micro sd kaartje vult vrij vlot, 128gb is wel aan te bevelen. Wanneer hij vol is, worden oudere opnames automatisch overschreven. Is allemaal in te stellen.

Totaal geen vertragingen, wanneer ik op de bel druk, tevens direct een melding op de telefoon, en de chime gaat ook direct af. Was met de Ring wel anders,... Altijd te laat. Prima ding voor dat geld! Al weet ik niet hoe de wifi versie is. 


@Shyrin_ hoe gaat het met je gluurbel zoektocht? ...

Heel eerlijk: op dit moment niet super actief mee bezig… 😅

Ik wil het ook bekabeld aangesloten hebben, maar dat wordt een kleine klus (qua afwerking) omdat het modem op de eerste etage van ons huis staat.

Was met de Ring wel anders,... Altijd te laat. ...

De buren hebben een Ring… zal eens vragen wat hun ervaringen zijn, bedenk ik mij nu hardop. Ben je al aan het aftellen voor je fiets?


Wow! Wat een supertoffe fiets! :-) 

Ik ben inmiddels een weekje bezig met mijn opdracht en oprecht… Het was eng om mijn ontslag in te dienen maar dit is het meer dan waard. 😁 Ik had deze stap eerder moeten nemen 😅

 

@Shyrin_ hoe gaat het met je gluurbel zoektocht? ...

Heel eerlijk: op dit moment niet super actief mee bezig… 😅

Ik wil het ook bekabeld aangesloten hebben, maar dat wordt een kleine klus (qua afwerking) omdat het modem op de eerste etage van ons huis staat.

Was met de Ring wel anders,... Altijd te laat. ...

De buren hebben een Ring… zal eens vragen wat hun ervaringen zijn, bedenk ik mij nu hardop. Ben je al aan het aftellen voor je fiets?

Oeh! Mooie fiets! 😃 :D 


Nou uuh nee niet helemaal 🤐

De zaterdags net voor sluitingstijd de week voor kerst kreeg ik een telefoontje…

De fiets stond compleet onverwacht klaar om opgehaald te worden. De woensdag erop ook maar opgehaald dan hé 😅

De fietsfabriek had een onverwachte levering met veel Bosch onderdelen gekregen, waardoor mijn fiets ook sneller kon worden uitgeleverd. 

Het Smart system is wel echt geweldig qua gebruiksgemak. 

Ben er wel echt superblij mee. Fietst lekker stil door de riem, het automatisch schakelen is even enkele dagen instellen. Maar dan krijg je er wel iets gaafs voor terug. En kun je hem helemaal je eigen maken. Remt perfect, alleen is die sloom. De oude kon standaard 30km/u deze 26km/u en dat is qua gevoelen beleving wel erg langzaam. Weerhoud me er niet van om er binnenkort een tuningsetje op te zetten, deze is momenteel nog in een testfase. Kunnen we dan lekker 35km/u (of na ontgrendelen voor €1,- zelfs 45km/u,...) En gewoon een degelijke kwalitatief stevige fiets. Laag zwaartepunt, kunt easy met losse handen fietsen.

En deze week de 900km doorgekruist. Telt toch alweer lekker door, mede door de 3-daagse woon-werk ritjes, gekke fiets houd dat allemaal bij als je verbonden bent via bluetooth. 

Zijn gemiddelden van een enkele reis.

 

 

Doorgerekend zit ik op ongeveer 5000km per jaar. En dan wil je gewoon een goede trekking fiets. Mik bagagedrager ook vet handig zo klik je eenvoudig de dubbele boodschapfietstas erop. En naar kantoor gaat de enkele werktas op de bagagedrager. Scheelt weer gewicht, en is de fiets een minder grote windvanger met die stomme Westenwind die ik regelmatig vol in m'n snufferd heb. Over een maandje zijn eerste servicebeurt is die wel aan toe, heb zelf ook al eea moeten versleutelen aan de fiets 😛 bluetooth afstandsbedienig op het stuur heb ik er afgehaald, toch niet nodig en is lelijk,... De middenmotor is wel 10x fijner dan een voorwielmotor. Je moet ivm de krachtsensor wel blijven trappen. En jaaa, soms kom je echt wel met verzuurde benen en een verhoogde hartslag thuis hoor als je een beetje doortrapt. Maar de cadans kan je ook compleet afstellen, zet ik die bijv. lager, moeten je benen weer meer werk verzetten. Tis opzeker niet lui fietsen haha. 


Hallo @JB22_ , Dutch ID is echt een perfecte fiets, echt Hollands degelijk fabrikaat. Zelf heb ik er een met Shimano automatische versnellingsbak.

Deze fiets heb ik al sinds 2016, mijn vorige DutchID was van 2013, ook perfect, maar wilde overgaan op automatisch schakelen.

Veel plezier met je fiets.

 

 


@JB22_  Echt supernice! 🙂 Ik zou er bijna jaloers van worden! 😉


Mooi hoor @JB22_ ,

Als je zoveel fietst als jij doet, dan is zo'n fiets wel heel prettig.    


Thanks! Bedoeling is om een jaar of 3 a 4 met deze fiets te doen. Heb geen fietsplan of dergelijke, want krijg qua reiskosten net geen €1000,- per jaar. De reiskosten gaan iedere maand lekker naar de spaar, tzt hopelijk nog een beetje knappe inruil erbij,misschien nog wat eigen geld. En dan is er wel weer eens een nieuwe fiets 😂

De oude bijna 6 jaar mee gedaan,... Dat was gewoon veelste lang, op een gegeven moment fietst het gewoon niet meer lekker. Ze takelen echt gewoon af, hoe goed je het onderhoud ook blijft doen,... 

 


Hij heeft het gewoon al in huis, haha! Hele gave fiets, hoor! Leuk om je enthousiasme te lezen.


Ik weet het: maart roert zijn staart en april doet wat hij wil, maar ik geniet al van weer vroeg en wat langer licht.
Ik zag deze tijdens een wandeling met mijn harige viervoeter. Ze trok heel erg aan hem riem (want ze wilde verder) en ik op mijn beurt ook weer want-ik-moet-deze-foto-even-voor-het-forum-maken 😅😂:

 


Dat gevoel herken ik, mijn tuin staat vol met krokussen 😁.

Met 12 °C gaat het hard, ze staan al flink in bloei !!


Krokussen! Zo heten ze natuurlijk! Dank, @RBxx ik heb thuis een weddenschap gewonnen! 


Kan niet wachten totdat het echt lente is, komt gelukkig steeds dichterbij maar ben hard toe aan een beetje licht en wat aangenamere temperaturen!! En ik word er blij van dat ik straks weer dagelijks mijn rondje kan zwemmen in het buitenzwembad, nog een paar weekjes geduld. 


Vandaag in me T-shirt gewerkt, is heus geen straf.


Vandaag in me T-shirt gewerkt, is heus geen straf.

Bikkel! Vind het persoonlijk nog wat te fris voor een t-shirt! Nu was het hier in Groningen vandaag ook geen 12 graden, het was fris en grijs. Maar de goede tijden komen er sowieso weer aan, lang leve het voorjaar :) 


Vandaag ivm grootzakelijk begonnen in regio Gouda, heerlijk zonnetje met 9 graden. Zeker niet warm maar je moet het er maar van nemen. Is niet elke dag dit weer.


Vandaag ivm grootzakelijk begonnen in regio Gouda, heerlijk zonnetje met 9 graden. Zeker niet warm maar je moet het er maar van nemen. Is niet elke dag dit weer.

Mijn zeer gewaardeerde collega @Thomas loopt het hele jaar door in een t-shirt. Volgens mij heb ik die man nog nooit een trui o.i.d. zien dragen. Neem jij toevallig ook elke dag een koude douche @Ik_Combineer?


 

Mijn zeer gewaardeerde collega @Thomas loopt het hele jaar door in een t-shirt. Volgens mij heb ik die man nog nooit een trui o.i.d. zien dragen. Neem jij toevallig ook elke dag een koude douche @Ik_Combineer?

Dat nog even niet, maar als het tegen de 18 graden is qua buitentemperatuur gaat mijn douche wel richting koud en in de volle zomer inderdaad enkel koud. 


Maar als je in de zomer koud gaat douchen terwijl het buiten bijvoorbeeld 35 graden is, dan krijg je altijd zo' n 'klap' als je daarna buiten komt. Zo ervaar ik dat in ieder geval! 


Het zonnetje is zo goed voor de portemonnee. 😉

Verbruik hybride warmtepomp op 20 januari.

Verbruik hybride warmtepomp op 13 februari.

 


 

Mijn zeer gewaardeerde collega @Thomas loopt het hele jaar door in een t-shirt. Volgens mij heb ik die man nog nooit een trui o.i.d. zien dragen. Neem jij toevallig ook elke dag een koude douche @Ik_Combineer?

Dat nog even niet, maar als het tegen de 18 graden is qua buitentemperatuur gaat mijn douche wel richting koud en in de volle zomer inderdaad enkel koud. 

Koud douchen in de zomer is dus helemaal niet zo handig. Door het koude water warmt je lichaam als je onder de douche vandaan komt juist op. Het gaat zichzelf extra verwarmen. Tenzij dat jouw intentie is om het loeiheet in de zomer te hebben. 

 

Het zonnetje is zo goed voor de portemonnee. 😉

Verbruik hybride warmtepomp op 20 januari.

Verbruik hybride warmtepomp op 13 februari.

 

Hopelijk krijgen wij ook snel de hybride warmtepomp. Heb al wel akkoord gegeven voor de offerte. Nu maar wachten tot de boel geleverd kan worden. 
8 mei wel zonnepanelen op het dak alvast. 

edit: Net nadat ik hier op het forum typte, ben ik gebeld voor werkvoorbereidingsgesprek ivm de weer op voorraad zijnde warmtepomp. 


Ik weet het: maart roert zijn staart en april doet wat hij wil, maar ik geniet al van weer vroeg en wat langer licht.
Ik zag deze tijdens een wandeling met mijn harige viervoeter. Ze trok heel erg aan hem riem (want ze wilde verder) en ik op mijn beurt ook weer want-ik-moet-deze-foto-even-voor-het-forum-maken 😅😂:

 

 

Oeehhhh!!! 😃 😃 Enige nadeel aan lente is dat ik er altijd zo erg van ga snotteren 😅


Hooikoorts? Idem hierzo. Blegh!


Nieuwe (werk)laptop binnen, degene van mij deed het niet meer als hij niet in het stroom zat en was al 7 generaties oud. Dus een nieuwe aangevraagd en vandaag opgehaald. En verder; melding gekregen dat me PSVR2 verstuurd is #HYPED


Een gezellig avondje uit, bijvoorbeeld een verrassend leuk concert met een hele leuke vriendin! 😊


Reageer