KPN Digitenne is cruciaal voor mensen in buitengebieden, waar internetverbinding uiterst traag is, oude en slecht onderhouden KPN-kabels en –centrales niet worden vervangen en waar [voorlopig] nog geen glasvezel wordt aangelegd. De wijze waarop KPN de overzetting naar een nieuw netwerk regelt voor haar klanten is in mijn optiek ernstig ondermaats.
Ik ben klant van Digitenne sinds medio 2007.
Destijds heb ik 2 KPN Digitenne decoders aangeschaft, maar krijg er slechts 1 voor terug, 2e kan alleen gehuurd worden voor 5,-/mnd extra.
Vervanging voor smartcard insteek-module is er niet.
Leveren geen decoders met opname-mogelijkheid.
Hebben gekozen voor smartcard-loze apparatuur, dus zelf aangeschafte decoders met opname-mogelijkheid die al wel geschikt zijn voor het nieuwe netwerk zijn nutteloos geworden.
Dit was onnodig, Canal Digitaal bv levert moderne, digitale diensten en werkt nog steeds met smartcards.
Uit contact met KPN over bovenstaande blijkt dat zij de flexibiliteit van een spoorbiels hanteren:
- weigeren 2e aangeschafte KPN Digitenne-decoder te vervangen zonder extra kosten,
- weigeren, gezien het bovenstaande, uit coulance een proefperiode met “alles in een” om
te zien of wellicht 1 tv met zo’n pakket met opname-/terugkijk-mogelijkheid kan werken
voor klanten in het buitengebied met een trage internetverbinding
- en gaan ondanks “slikken of stikken”-beleid toch de prijs van deze dienst verhogen.
Dit alles betekent dat klanten in de buitengebieden er behoorlijk op achteruitgaan voor wat betreft televisie-mogelijkheden, en dat in deze moderne tijden!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.