Al enige tijd ontvang ik bij Digitenne de zenders van de RTBF niet meer, zowel tv als radio. Ik woon in de grensstreek en kon tot voor kort gewoon prima tv kijken en radio luisteren. In het reguliere pakket zitten al helemaal geen Franstalige zenders (een schande!). Nu kies ik in het menu bij handmatig zoeken en dat gaat opeens niet meer verder dan kanaal 48 terwijl dit eerst tot 60 liep. En de RTBF zit op kanaal 56. Hoe komt dit? Alvast bedankt voor het antwoord.
Beantwoord
ontvangst RTBF Digitenne
Beste antwoord door Noordzee
Hallo
Ik ben even uitgegaan van de locatie Hulst. De zendmast van Waver is te ver voor ontvangst. (ook nu op kanaal 56. ) Met maar 31 dB in Hulst gaat dat niet lukken. Het kan zijn dat het vermogen in het verleden hoger was, maar nu is het normaal gesproken niet mogelijk.
Vanuit Brussel wordt de RTBF niet meer uitgezonden. Allen nog maar een lokale zender op kanaal 55.
BX1 | 746 | E55 | v | BEL | BX1 | Bruxelles=Brussel/Tour des Finances=Financietoren (bru) | 53km | 155° | - | 8 | 31dB |
brf (Radio) Classic 21 (Radio) EURONEWS / BRF Blickpunkt La1ère (Radio) la trois la une musiq3 (Radio) TIPIK TIPIK (Radio) VivaCite (Radio) | 754 | E56 | h | BEL | RTBF | Waver Overijse (wal-bra) | 71km | 148° | - | 80 | 31dB |
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.