Beantwoord

Gewone mail verdwijnt naar spam map

• 19 May 2024
  • 16 reacties
  • 175 keer bekeken

Badge

Hoe kan ik dat rottige spamfilter van de webmail uit zetten?

Is echt waardeloos, telkens verdwijnt gewone mail naar de spam-map.

icon

Beste antwoord door maikelfrijters 5 June 2024, 11:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet uit.

Reputatie 7
Badge +12

Wat noem jij 'gewone' mail @midegi , het spamfilter interpreteert dat blijkbaar anders.

Mijn 'gewone' mail zie ik nooit in de spambak en het is toch echt hetzelfde spamfilter.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @midegi, je kunt het spamfilter niet uitzetten maar je kunt in de spam map wel aangeven dat bepaalde mails geen spam zijn. Het kan even duren maar het spamfilter moet hiervan leren. Dat gezegd hebbende zijn er wel dingen die hij niet kan negeren, de oplossing ligt dan bij de verzender van de mails.

Reputatie 1

Hoi @midegi, je kunt het spamfilter niet uitzetten maar je kunt in de spam map wel aangeven dat bepaalde mails geen spam zijn. Het kan even duren maar het spamfilter moet hiervan leren. Dat gezegd hebbende zijn er wel dingen die hij niet kan negeren, de oplossing ligt dan bij de verzender van de mails.

Nog nooit heb ik gehoord, wanneer het spam filter gaat leren ?

De ene rabobank email verdwijnt er wel in, de ander niet. Van de SAMAN groep verdwijnen de meeste email er wel in, enkele niet… Het maakt niet uit hoe vaak ik ze terugzet :-(

De enige opklossing is een Whitelist. En die is er niet, dus er zullen wekelijks of vaker dit soort problemen aangekaart worden. Jullie huidige spam filter werkt gewoon niet goed. Misschien eens Ironport ofzo proberen, of de oplossing zoals het bij XS4all was… 

Reputatie 7
Badge +12

Wel vreemd dat jij een van de weinigen bent met dit soort klachten @Gino-D , wat ik eerder schreef, ik maak dat zeer zelden mee en gebruik ook standaard KPN.

Reputatie 1

Wel vreemd dat jij een van de weinigen bent met dit soort klachten @Gino-D , wat ik eerder schreef, ik maak dat zeer zelden mee en gebruik ook standaard KPN.

Het forum komt elke week met dezelfde vragen en problemen…. Beste oplossing is gewoon een whitelist,

Moet ik soms aan de Rabobank gaan vragen of ze alsjeblieft een mail willen veranderen, zodat het niet meer in de spam box online komen (wat kan ik daar zelf aan veranderen ?)  ?

Badge

😡Het KPN spamfilter is 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻

Ik vind het spamfilter ook bijzonder matig. De helft van m'n nieuwsbrieven verdwijnt erin en ik kan aangeven wat ik wil, het filter lijkt er niks van te leren. Liever zou ik dan geen spamfilter hebben en zelf aangeven wat spam is.

Badge

Bizar. De èchte spam zet ik altijd op de blokkeerlijst. In de loop der jaren is die lijst uiteraard gegroeid. Nu krijg ik de melding:

U hebt het maximale aantal items overschreden in uw Blokkeerlijst. Verwijder eerst een aantal adressen.

Reputatie 7
Badge +12

U hebt het maximale aantal items overschreden in uw Blokkeerlijst. Verwijder eerst een aantal adressen.

Dan moet je dat dus even doen @midegi , ik zou een aantal van de oudste blokkeringen even verwijderen zodat je weer ruimte hebt voor nieuwe.

Reputatie 7
Badge +10

@midegi

Ikzelf ben altijd zeer terughoudend met het plaatsen van een afzender op de “blokkeerlijst”. Alleen spam die vaker van één afzender komt, plaats ik op die lijst. De reden hiervoor is dat personen die spam verstuurt, vaak snel van afzendadres wisselen.

Ook verwijder ik regelmatig adressen van de blokkeerlijst zodat die lijst op mijn beeldscherm past.

Het beste zou zijn als de blokkeerlijst én de filters ook werden toegepast op de spammap en de “whitelist” volledig zou worden geïmplementeerd.

Badge

Yep, idd, een 'whitelist’ van vertrouwde mailadressen, dat zou een prima aanvulling zijn!

Alleen moet je daar dan niet ook de melding krijgen dat die vol zit...

Badge

Dan moet je dat dus even doen @midegi , ik zou een aantal van de oudste blokkeringen even verwijderen zodat je weer ruimte hebt voor nieuwe.

Tja, alleen staan er geen datums bij. Of is de onderste de oudste?

Wel vreemd dat jij een van de weinigen bent met dit soort klachten @Gino-D , wat ik eerder schreef, ik maak dat zeer zelden mee en gebruik ook standaard KPN.

Het forum komt elke week met dezelfde vragen en problemen…. Beste oplossing is gewoon een whitelist,

Moet ik soms aan de Rabobank gaan vragen of ze alsjeblieft een mail willen veranderen, zodat het niet meer in de spam box online komen (wat kan ik daar zelf aan veranderen ?)  ?

Heel herkenbaar, b.v. mail van Greenchoice, mijn energieleverancier, komt soms wel soms niet in spamfolder terecht. En op moment komt mail van mijn fysio helemaal niet aan!

Wat ik een tijdje gebruikte, een filter wat ook in de spam box kijkt en zo de e-mails naar een andere map verhuist.
Maar dan wel in een email programma ( webmail van kpn kent geen filters ? )
In mijn geval ging dat over een unieke zoekterm, een e-mail lijst van mensen die veelal een eigen e-mail server draaien, en die zijn bij voorbaat verdacht.

Voor meer algemene woorden zal je dus ook echte spam gaan verhuizen, maar dat zou je dan in een aparte map kunnen laten zetten door het filter en dan alsnog handmatig uitzoeken :-/

Reputatie 1

Heel herkenbaar, b.v. mail van Greenchoice, mijn energieleverancier, komt soms wel soms niet in spamfolder terecht. En op moment komt mail van mijn fysio helemaal niet aan!

Ja, dan krijg je het standaard antwoord, dat het filter moet ‘ leren’   maar dat is nutteloos, want de een zal het wellicht wel klasseren als spam (oude leveranciers, etc… ), en de andere wil het juist wel in de inbox krijgen….  Ja…. en nu ?

En hoe lang dat dan moet duren, dat ‘ leerproces’ wordt ook nooit verteld,...

Reageer