Als ervaren internet gebruiker is het altijd mogelijk geweest om via het ip adres van de desbetreffende router/modem in te loggen om gegevens te wijzigen (MAC adressen, SSID, wachtwoord, bep services aan en uit te zetten enz.) Echter wat schetst mijn verbazing:
De nieuwe experiabox v.10a weigert mij toegang te verlenen (firewalls off, virussoftware uitgeschakeld, fabrieksreset meerdere malen uitgevoerd ook via de kpn website "tools". Via eternetkabel of via WiFi en middels diverse apparaten met verschillende besturingssystemen toegang proberen te krijgen MacOS v.13.4.1 (Iphone 😎, Macbook-pro draaiend op MacOSX 10.11.6 en via een tablet draaiend op Android.) Inloggen gaat via de webbrowser (bijvb. op de macbook-pro met Firefox 76.0.1 MACOSX v.10.11.6.) op ip adres:192.168.2.254 waarbij een fabriekspasswoord moet worden ingegeven (zie plaatje op je eperiabox). Ik kom er niet in ook niet na vervanging nieuwe experiabox KPN. Vorige experiabox v10 was er geen vuiltje aan de lucht. Wat is er aan de hand? Wie heeft hierop een zinnige oplossing.