Het is eindelijk opgelost: KPN Netwerken is langsgekomen om een NT te installeren.
Wat blijkt: op de dag dat KPN Netwerken bij mij de FTU had geinstalleerd en gecontroleerd, heb ik ook de bestelling geplaatst bij KPN NL om over te stappen op glasvezel. Er is toen dezelfde dag al een opdracht tot plaatsing van een NT geplaatst bij KPN Netwerken. Aangezien de datum van opdracht samenviel met de datum van de plaatsing van de FTU, heeft KPN Netwerken verondersteld (al dan niet “automatisch”) dat de opdracht reeds uitgevoerd was. En vanaf dat moment had ik dus een -volgens de IT-systemen van zowel KPN NL als KPN Netwerken- een onmogelijke situatie.
Hetgeen extra frustrerend is, is dat KPN Netwerken niets terug kon vinden over mijn eerdere telefoontjes. De dame van de helpdesk wilde mij in eerste instantie aanzetten tot het weer terug contact opnemen met KPN NL, om te zorgen dat zij een NIEUWE opdracht tot plaatsing van een NT zouden plaatsen. Ik heb toen nogal geirriteerd bezwaar gemaakt: KPN NL verwijst mij door naar KPN Netwerken en KPN Netwerk verwijst mij weer terug naar KPN NL. Ik was bang dat KPN NL zou blijven volharden en zou blijven stellen dat KPN Netwerken nu eerst aan zet zou zijn. De dame van KPN Netwerken heeft mij vervolgens vrij lang in de wacht gezet en vervolgens teruggekoppeld dat dezelfde dag alsnog een monteur zou langskomen voor plaatsing van de NT. Toen ik vroeg om een geschat tijdstip, kon zijn dit niet aangeven. Gelukkig was er op dat moment iemand thuis, want de monteur stond binnen een half uur al op de stoep!
Dus: voor toekomstige / andere slachtoffers, waarbij men het nalaat een NT of NTU te plaatsen:
Om te voorkomen dat er geen NT wordt geplaatst: plaats nooit een order bij KPN NL op dezelfde dag dat een monteur van KPN Netwerk langskomt voor andere werkzaamheden.
Mocht dit toch per ongeluk het geval zijn: indien KPN Netwerken niet ruim voor de overstapdatum langskomt voor plaatsing van een NT kastje (“op” het glasvezelaansluitpunt: heeft eigen netspanning in tegenstelling tot het standaardkastje “glasvezelaansluitpunt”), bel dan KPN Netwerken op 088 006 37 44
Vraag naar de planning van glasvezelaansluitingen en blijf volharden bij uw contactpersoon dat men direct een monteur moet sturen om een NT te plaatsen. Veel sterkte en succes!